Gå til innhold

Microsoft IntelliMouse 3.0 + Icemat Black


Merlin

Anbefalte innlegg

For ca tre uker siden kjøpte jeg meg "The Aimbot" på hwb.no til 400 kroner. Bare navnet gav meg gåsehud, og nå var jeg møkk lei av den gamle Logitech Cordless Mouseman Optical og den blå musematta fra komplett til 5 kroner. For 400 kroner fikk jeg med Microsoft IntelliMouse 3.0 og Icemat Black, noe som er en meget bra pris. Separat hadde dette kommet på 600 kroner, men dette var en bundle.

 

 

 

Pakningen

Pakken jeg mottok var en vanlig pappeske, og IntelliMouse 3.0 var festet oppå med teip. Begge produktene veide ca 700 gram. I pakningen var musematta, musa og padsurfers pluss manual. Padsurfers er teflonbiter som skal festes på undersiden av musa for å gi bedre presisjon. De er meget lett å montere dog det bare følger med en stripe med dette. Det første som slo meg var hvor stilig gjennomført Icemat matta var. Den er svart, laget i glass og er ca 3 milimeter tykk fra bordet og opp. Selve matta utgjør en stor del av vekta, men dette gjør den også veldig stødig, og den glir ikke. IntelliMouse kom også i et stilig design. Den er sølvfarget og det er to knapper på venstre side som kan bindes til forskjellige funksjoner. En meget stilfull bundle med andre ord.

 

 

 

Microsoft IntelliMose 3.0

Denne musa er laget i en stylish sølvfarge og veier omtrent 150 gram. Under musa er det et mikro kamera som tar 6000 bilder i sekundet, noe som er ganske imponerende. Musa sitter meget godt på hånden, noe som var intensjonen til Microsoft ved neste generasjon Intelli. Må legge til at dette er den beste musa jeg noensinne har prøvd.

 

 

 

Icemat Black

Nå skulle det bli deilig å slippe den 5-kroners matta, og når jeg så Icemat Black tenkte jeg: "Får vel starte å spille cs igjen nå da" Matta er meget stilig og den er laget av glass, noe som gjør at glien er perfekt. Må legge til at man bør være meget forsiktig med hvordan man behandler denne matta. Hvis man er uheldig å miste denne ja da vet dere hva som skjer. Til høyre nedenfor matta er det en liten snikreklame til www.icemat.com og man kan se at glasset ligger på oversiden av denne skriften, siden skriften er litt utydelig. Dette er fordi skriften ikke eventuelt skal slites bort. Merker heller ingen ubehag ved bruk av matta. Avstanden fra bordet til matta er så liten at man ikke merker smerte på undersiden av armen. Når jeg berører matta kjenner jeg at glasset er slipt på en eller annen måte. Med andre ord, mye kvalitet for pengene her!

 

 

 

Testing: IntelliMouse 3.0 og Icemat Black

Dette skulle bli interresant. Første jeg gjorde var å teste musa pluss matta på desktopen. Dette innebærte surfing på nettet, word, og andre applikasjoner. Her fungerte musa nydelig på matta og responstiden var meget god. Ingen form for etterslep eller lav responstid. Matta sitter så godt på bordet at det er helt umulig at den forskyver seg. Musa fungerer utmerket på Icemat. Dette er kanskje ikke så rart da musa pluss matta er bundlet sammen, og blitt testet diverse ganger av utvikleren. Før testingen kunne starte måtte jeg montere padsurfers noe som var veldig enkelt og greit. Det er bare å klippe ut 4 små rektangelformede biter å feste dem på undersiden av musa på de grå "greiene". Vel nok om det, over til testingen.

 

 

 

Spilling

Her er det jeg fikk testet hva dette duger til! Først fyrte jeg av et par runder i multiplayerspillet Counter-Strike. Sensitivity ble satt ned til 1.5. Nok en gang fungererer dette så utmerket sammen at jeg nesten ikke hadde ord igjen. Det er så høy presisjon på musa, samtidig som matta er meget glatt og fin. Sens 1.5 føltes ut som 7 med min gamle mus og matte. Når man spiller spill merker man om matta og musa er bra, denne kombinasjonen jeg hadde var meget bra. Nå gik det over til Unreal Tournement 2004 demo. Det fungerte like ypperlig som i cstrike. Til spilling er dette den beste kombinasjonen jeg har vært borte i noensinne.

 

 

 

Icemat Black Bilde:icemat2.jpg

 

 

 

Microsoft Intellimouse 3.0 bilde: mouse1.jpg

 

 

 

 

Icemat Black konklusjon

+ meget god gliflate

+ tung og stødig

+ lekkert design

+ høy presisjon

+ komfortabel

 

- blir veldig fort skitten.

 

 

 

 

Microsoft IntelliMouse 3.0 konklusjon

+ lekkert design

+ lett og smidig

+ sitter godt i hånda

+ meget høy presisjon

+ konfiguerbare knapper

+ rå ytelse

Endret av Merlin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ett minus du kan legge til er at icemat bråker fælt, og sliter mye på teflontapen.

I mitt tilfelle bråker det ikke i det hele tatt , selv med padsurfers på ;)

 

Sorry for at jeg kalte det "The Aimbot" da jeg blandet bundelen med en annen , men takk for de positive tilbakemeldingene ;)

Lenke til kommentar

"the aimbot" er vel steelpad 4S og intelli 4.0 eller 3.0 jeg har begge selv om jeg har func og allsop i krisetilfellet dette er noe som ikke kan sammenlignes. Jeg har kjørt gjennom steelpad 4D, steelpad 4S func og icemat men func'n er unbeatable.

MS intelli 3.0(4.0 etter din smak). Også bruker jeg ikke 4.0 fordi jeg føler at det er noe bug når jeg spiller. Jeg har spilt i 4år og såkalte "sensitive" hender når det gjelder spilling. Så jeg vil si ut med icematten, bytt med funcen så har du min "aimbot".

Lenke til kommentar
Ett minus du kan legge til er at icemat bråker fælt, og sliter mye på teflontapen.

I mitt tilfelle bråker det ikke i det hele tatt , selv med padsurfers på ;)

 

Sorry for at jeg kalte det "The Aimbot" da jeg blandet bundelen med en annen , men takk for de positive tilbakemeldingene ;)

Bare vent til tapen blir litt mer slitt, så kommer bråket.

Lenke til kommentar
Ett minus du kan legge til er at icemat bråker fælt, og sliter mye på teflontapen.

I mitt tilfelle bråker det ikke i det hele tatt , selv med padsurfers på ;)

 

Sorry for at jeg kalte det "The Aimbot" da jeg blandet bundelen med en annen , men takk for de positive tilbakemeldingene ;)

Bare vent til tapen blir litt mer slitt, så kommer bråket.

Har to ekstra så det er ingen fare ;) hehe..

Lenke til kommentar

Synes at Microsoft IntelliMouse 3.0 + Icemat Black er meget behagelig å bruke, men det støyer litt. Musa er etter min mening helt topp, men jeg skiftet ut Icemat'n med en Func for noen måneder siden, noe jeg ikke har angret på selv om den er koster nesten like mye som Musa.

 

Microsoft IntelliMouse 3.0 :thumbs:

Lenke til kommentar
Ett minus du kan legge til er at icemat bråker fælt, og sliter mye på teflontapen.

I mitt tilfelle bråker det ikke i det hele tatt , selv med padsurfers på ;)

 

Sorry for at jeg kalte det "The Aimbot" da jeg blandet bundelen med en annen , men takk for de positive tilbakemeldingene ;)

Bare vent til tapen blir litt mer slitt, så kommer bråket.

Har to ekstra så det er ingen fare ;) hehe..

Jeg bruker icemat med MX500, og den lager en iriterende svosje-lyd hver gang den rører på seg, selv med helt ny teflon-teip på...

 

 

 

Men ellers, veldig fin test :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg har selv Black Icemat, men mest for at den er stilig - I surf in style!

 

btw, merlin - den derre skriften blir helt annerledes å se på når du vasker matta, så jeg tror det er den spesielle poleringen av overflaten (som du snakket om) som gjør den litt utydelig. Stilig er det iallfall!

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Jeg er av typen som hviler håndbaken på selve matta når jeg spiller. Varm hud + kaldt glass = kondens. Ikke mye men litt. Når da teflontapen blir litt slitt og kommer i kontakt med kondensen (min ekle håndsvette altså) så blir det rett og slett lugging når jeg flytter musa. Jeg ble nødt til å krype til korset og kjøpe en func. Imo er func litt bedre enn Icemate på de fleste ting også slapp jeg svetteproblemet. Men er jo ikke sikkert andre har like dårlig kontroll over perspirasjonen sin da :p

Lenke til kommentar
Jeg er av typen som hviler håndbaken på selve matta når jeg spiller. Varm hud + kaldt glass = kondens. Ikke mye men litt. Når da teflontapen blir litt slitt og kommer i kontakt med kondensen (min ekle håndsvette altså) så blir det rett og slett lugging når jeg flytter musa. Jeg ble nødt til å krype til korset og kjøpe en func. Imo er func litt bedre enn Icemate på de fleste ting også slapp jeg svetteproblemet. Men er jo ikke sikkert andre har like dårlig kontroll over perspirasjonen sin da :p

Hehe... sørger alltid for å ha en klut i nærheten så jeg kan tørke støvet av matta, hendene forsøker jeg å holde tørre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...