nybygger Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Registrert: 2001-10-28 Meldinger: 1 Postet: 2001-10-28 10:13 ID: 1 -------------------------------------------------------------------------------- Kjøpte følgende komponeter fra Databutikken: EPoX EP-8KHA+ CPU Athelon TH 1,33 /266 256MB org ram case 2 Tailsol 760 + artic silver 40 GB WD harddisk Tok ut floppy,cd-rom + skjermkort (SIS6326) fra min gamle PC og startet montering. Mener jo selv at jeg har gjort alt etter boken. Gikk inn både på Taisol og artic silver sine webside for å hente oppskrift på cpu-vifte montering. Når alt var klappet og klart - skrudd sammen forsøkte jeg og starte opp. Resulat " No signal " til skjerm. Ellers snurrer både cpu-vifte og chip vifte ok. Et problem jeg ser at jeg har er ide-kopling til cd-rom. Når jeg setter på ide kabel får jeg ikke liv i cd-rom; dvs den blir liksom fri for strøm. Uten ide kabel kan jeg åpne og lukke cd-rom skuffa. Men hovedproblemet er jo at maskinen ikke booter ! Det er jo et led display på hovedkortet som skal hjelpe med feildiagnose. Dette viser "FF" som ifølge manualen = Boot attemted. Vi bli meget fornøyd om noen kunne hjelpe meg ut av dette - _________________ Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Prøv å flytt på jumperen som velger 100/133mhz buss. Prøv å slett cmos, slik det er beskrevet i maualen Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Prøvå bytt plassering på minnebrikken, eller lån et skjermkort, for å se om det der problemet ligger. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Har du kraftig nokk strømforsyning? AMD anbefaler ikke noen strømforsyninger under 300W til Athlon 1,3GHz sist gang jeg sjekket. Lenke til kommentar
nybygger Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Problemet er løst!!! Gjorde alt som ble sagt i det første svaret , men her er løsningen: Når jeg skrudde av hovedkortet , tok av prosessor , sjekket at den var ok og satte den inn på nytt. Hadde ikke skrudd fast hovedkortet. Startet - og saken virket. Skrudde så fast hovedkortet - same shit som før FF. Løsnet så en og en skrue - og plutselig fungerte det igjen. Jeg brukte skruer som fulgte med kabinettet "et nytt schiftech scorpio , 340w ljuddempat!". Men det var ingen bruksanvisning med kabinettet, så jeg brukte skruer som jeg syntes passet. Men , mulig at en skue har vært for lang, fått noe kontakt med et eller annet. Uansett en håpløs feilsituasjon .Jeg har ikke hatt skruer i alle skrufester nå , men kortet sitter bra. Takk til alle som har svart . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå