Gå til innhold

EPoX EP-8KHA+ - problemer

nybygger

Anbefalte innlegg

2001-10-28

Meldinger: 1 Postet: 2001-10-28 10:13 ID: 1

--------------------------------------------------------------------------------

Kjøpte følgende komponeter fra Databutikken:

EPoX EP-8KHA+

CPU Athelon TH 1,33 /266

256MB org ram case 2

Tailsol 760 + artic silver

40 GB WD harddisk

Tok ut floppy,cd-rom + skjermkort (SIS6326)

fra min gamle PC og startet montering.

Mener jo selv at jeg har gjort alt etter boken. Gikk inn både på Taisol og artic silver sine webside for å hente oppskrift på cpu-vifte montering.

Når alt var klappet og klart - skrudd sammen forsøkte jeg og starte opp. Resulat " No signal " til skjerm. Ellers snurrer både cpu-vifte og chip vifte ok. Et problem jeg ser at jeg har er ide-kopling til cd-rom. Når jeg setter på ide kabel får jeg ikke liv i cd-rom; dvs den blir liksom fri for strøm. Uten ide kabel kan jeg åpne og lukke cd-rom skuffa. Men hovedproblemet er jo at maskinen ikke booter ! Det er jo et led display på hovedkortet som skal hjelpe med feildiagnose. Dette viser "FF" som ifølge manualen = Boot attemted.

Vi bli meget fornøyd om noen kunne hjelpe meg ut av dette -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er løst!!!

Gjorde alt som ble sagt i det første svaret , men her er løsningen:

Når jeg skrudde av hovedkortet , tok av prosessor , sjekket at den var ok og satte den inn på nytt. Hadde ikke skrudd fast hovedkortet. Startet - og saken virket. Skrudde så fast hovedkortet - same shit som før FF. Løsnet så en og en skrue - og plutselig fungerte det igjen. Jeg brukte skruer som fulgte med kabinettet "et nytt schiftech scorpio , 340w ljuddempat!". Men det var ingen bruksanvisning med kabinettet, så jeg brukte skruer som jeg syntes passet. Men , mulig at en skue har vært for lang, fått noe kontakt med et eller annet. Uansett en håpløs feilsituasjon .Jeg har ikke hatt skruer i alle skrufester nå , men kortet sitter bra.

Takk til alle som har svart .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...