Gå til innhold

Feilsøking på DVD brenner?


Anbefalte innlegg

Jeg har et litt rart problem med den nye brenneren min.

 

Håper noen som kanskje har hatt samme problem selv kan hjelpe meg å finne ut hvor feilen ligger.

 

Jeg brenner en DVD plate normalt (Nero som fulgte med brenneren) uten å få noen feilmelding.

 

Tar platen ut og prøver å lese den i en annen PC.

Som oftest kan jeg lese noen av filene, men får CRC feil på resten. Noen ganger klarer jeg ikke å lese plata i det hele tatt. Og noen ganger ser det ut som alt funker (men helst hvis det ikke er brukt mer enn halve plata).

 

Opplever også at det er mulig å lese fila, men at det går uhyggelig sakte.

For eksempel brukte jeg 5 minutter på å kopiere siste Shrek2 traileren fra brent DVD til harddisk. En annen fil på samme størrelse tok bare noen sekunder fra samme DVD.

 

Har prøvd med flere forskjellige plater. Deriblant Verbatim DVD+R og DVD+RW som jeg trodde skulle fungere på det meste. Har brent R på 2,4x selv om den støtter 4x uten at det ga noen merkbar forskjell. Vet noen om Verbatim og MSI funker bra sammen?

 

CD-brenning fungerer.

 

Er dette symptom på defekt brenner eller kan det være noe annet som er feilen?

 

Hater sånne "ulne" feil som jeg ikke får helt taket på. Hadde den ennå gitt samme feil hver gang....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken firmware har du på brenneren? 2.50 er den nyeste. Kan platene leses av brenneren? Enkelt DVD-ROM'er kan ha problemer med + standarden, f.eks. min egen LG DVD-ROM støtter ikke +. Har selv samme brenner og har ingen problemer med Verbatim DVD-R. Leses av alt, t.o.m. PS2'en min!

Lenke til kommentar

Firmware v2.17

Filene kan ofte leses tilbake på brenneren, men ikke alltid :-(

 

At noen lesere ikke skjønner + er jeg kjent med. Da klarer den normalt ikke å finne noe på plata i det hele tatt. Det som er problematisk er når leseren klarer å lese 70 % av filene men får CRC feil på de resterende.

 

Ser nå at jeg har brukt + på Verbatim platene. - platene er fra traxdata.

 

Da har jeg to ting som må prøves. Oppdatere firmware og skaffe verbatim - plater for å teste de.

 

Funker ikke det så må det være noe galt med selve brenneren. Spesielt siden din funker perfekt.

 

Takker så mye

Lenke til kommentar

Er nok noe galt med brenneren hvis det ikke fungerer da ja. Jeg har forøvrig selv en Traxdata DVD-RW og LG DVD-ROM'en har problemer med å lese denne, bruker veldig lang tid på å åpne filer etc. Men PS2'en tar den helt fint! Har ikke forsøkt å brenne på den med nyere firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...