-kga- Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg hadde ledd godt hvis du fant ut i ettertid at det var pengesedler inni der også. Fikk meg til å tenke på konfirmasjonen min. Fikk en tusen lapp av noen slekninger i en konfulut. De hadde lagt den slik at når jeg brukte en brev åpner så delte jeg den i to. Bare teipan sammen igjen og vekslan i banken. Men jeg var lit nervøs fram til jeg fant ut at den fortsat var fult brukelig. Var lit off topic. Har også noen pussige slekninger, besteforeldre med andre ord. Husker når jeg var i 11-12 år eller no rundt der. Det var jul, og de liker ikke å bare gi penger utennoe ved siden av da. De ga meg da en slaks polti leke sak som er beregna til 4-6 år gammle unger. "Ehm.. ehh... t, tusen takk. Den var kjeme fin" Var en pen penge sum ved siden av da. Har bedra seg nå, får no godteri og slikt vedsiden av nå, mye bedre det. Enda mer off topic gitt Legg ut et bilde a! Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det materialet som mynter er laget av smelter først ved flere hundre grader celsius, og en peis eller lighter er ikke nok, de blir bare sotete. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Husker jeg riktig så er mynter laget av en legering av nikkel og kobber, som begge har et ganske høyt smeltepunkt. Derfor vil sikkert myntene overleve, men kanskje ikke fingerne dine hvis du tar dem ut rett etterpå... Endret 26. februar 2004 av D-Xpert Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det materialet som mynter er laget av smelter først ved flere hundre grader celsius, og en peis eller lighter er ikke nok, de blir bare sotete. *kremt* En vanlig fyrstikkflamme er på ca. 600 grader C... *kremt* Tror nok du må opp i flere tusen grader. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 *Mente flere tusen grader* , så flaut Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 prøvde på en 1kroning med en 1300 graders spissbrenner. Den spemlta ikke men en kraftig misfarging må jeg konstatere... (det er ikke sot, men noe slaks oksidasjon eller.no) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Siden mynter blir slått med et trykk på ca. 20 tonn flere ganger før de er ferdige til å gå ut til folket så tror jeg at det skal til litt høyere tempraturer enn de som oppstår når en vedkubbe brenner! Men må ikke glemme å vente litt med å ta ut myntene fra ovnen etter at de er fri da! De kan være sotete Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Du bør egentlig spørre om (les: true dem til å si) om det er gjemte sedler eller annet brennbart materiale inni kubben... Høres ut som dem er troende til ltt av hvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå