n1tro Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har hørt noe snakk om såkalt koble to nettverkskort sammen i en "Bridge". Hva innebærer dette ? Funker det slik at jeg lissom får dobbel hastighet når jeg laster slik at jeg laster med 20MB [maks er vel 12,5 på 100mbit, men prinsippet..] Lenke til kommentar
hutre Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Når man vanligvis snakker om "bridge" i nettverkssammenheng er det en enhet som sender informasjon fra ett nettverkssegment til et annet. om det er mulig å koble sammen to nettverkskort og få disse til å sammarbeide om trafikken, er jeg ikke sikker på. Da er du jo avhengig av at senderen klarer å sende med så høy hastighet at du får bruk for begge kortene. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 hei jeg er ingen ekspert på området men jeg tror det du vil oppnå med to nettverkskort er å få full-dupleks mellom deg og serveren. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Ja det er mulig å koble flere nettverkskort for å få høyere hastighet. Intel sine nettverkskort støtter inntil 4 kort samtidig. Dersom alle står på Full-Duples kan du få en hastighet på 800Mb/s (400 hver vei.) Dette må du har støtte for på alle nettverkskort og i driverene til kortene. Har du penger nok så kan du kjøpe 4 1-Gb kort til hver maskin og kjøre 8Gb/s Full-Duplex Tror ikke du kan gjøre dette på billige nettverkskort. "Adaptive Load Balancing" er Intel sitt navn på dette. Sjekk gjerne denne linken [ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-03-20 02:37 ] Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Qlt! Lurer på om det funker å fylle to PC-er med nettverkskort og koble dem sammen med krysskabler? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 tenk samme tanke sjøl men aldri gøddi og testa ut =) Lenke til kommentar
moft Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 du må ha Intel Pro 100+ kort, helst "Dual" du må ha (802.3ad kompatibel) switch imellom da kan du kjøre f.eks load-blancing det er ikke vits å kjøre mer enn dual , om du ikke har 66Mhz-64bit PCI (serverhovedkort) , PCI'en din klarer ikke å levere nok data effektivt uten masse delays.. kjører selv denne løsningen hjemme med dual kort i alle ender. det er ikke riktig at du trenger flere kort for full duplex , du kan ha full duplex på 10Mbit TP Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Du kan vel også ha full duplex på 100mbit... ganske sikker på det er full duplex mellom meg og naboen Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Full duplex betyr bare at du har full hastighet begge veier, altså inn og ut. Så selvfølgelig kan du ha full duplex på 100mbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå