Gå til innhold

skal ha 2x kabinett vifter

AshtraY

Anbefalte innlegg

hai,

eg skal ha to kabinett vifter til rundt 100 kr.. Mi kabinett dør vifte er noko gale med den tingen som holder vifta og skjermer kulelageret er løs på en måte.. og eg kan sjå inn på kulelageret samt at den lager stoor lyd(har deaktivert vifta ei stund nå)..Ifølge min kompis som er ganske flink med case modding etc er det lite håp for vifta..

uansett den skal skiftast ut og eg skal ha 1 vifte som erstatter den.

Og eg tenkte eg skulle ha ei vifte til i kabinettet mitt som gir betre kjøling til PC radeon 9800 pro kortet mitt.. Er vel det eg vil ha .. bedre kjøling for kortet uten å bytte ut vifte løysninga på kortet i seg sjølv.

Kan sei eg allereie har 2 ekstra kabinett vifter.. ei framme nede som suger inn og ei bake som suger luft ut. som gir OK kjøling

Men hørte om ei kjøle løsning som kunne vere Under 3dkorte i en PCI slot og gi luft til 3dkortet.. Har noken link til dette om det eksisterar?

har Cheiftec kabinett btw.

kabinett viftene bør ha:

- lavt støy nivå

- ikkje so dyre.. helst rundt 100kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er de billigste kabinettviftene som jeg fant.

Kr. 61 pr stk. :)

Det står ikke noe særlig info om de, men jeg gjetter på av støyen som kommer fra viftene er nok på 25 dB eller noe, noe som er fullt holdbart. :)

Virker som at viftene er verdt pengene.

Nå har jeg selvsagt ikke tatt med porto, noe som blir ca 200 per ordre.

Jeg anbefaler heller at du tar en tur til en datasjappe nær deg og spør om de har noen skikkelige kabinettvifter der. ;)

Et svært godt merke er etter min mening Papst eller Enermax, noe som muv allerede har sagt.

Lenke til kommentar

Det står ikke noe særlig info om de, men jeg gjetter på av støyen som kommer fra viftene er nok på 25 dB eller noe, noe som er fullt holdbart.  :)

Hvordan kan du "gjette" på noe som helst? Har du i det heletatt noen slags begrunnelse/kilde på påstanden din?

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville kjøpt de viftene til 61kr pr stk. Har noen vifter som følgte med LianLi kabinettet mitt, vet ikkje hvilket merke. Men disse flytter nesten ikke luft i forhold til støy, og jeg tviler på de billigviftene der er noe bedre.

Lenke til kommentar

Det står ikke noe særlig info om de, men jeg gjetter på av støyen som kommer fra viftene er nok på 25 dB eller noe, noe som er fullt holdbart.  :)

Hvordan kan du "gjette" på noe som helst? Har du i det heletatt noen slags begrunnelse/kilde på påstanden din?

Den chieftec vifta er helt grei, men den bråker mer en 25db, har ikke selv målt da, men de overdøver to vifter jeg har med 25 db.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ingen begrunnelse, og jeg har heller ikke sagt at jeg har noen som helst info om viftene. ;)

De fleste vifter som du kjøper på datakjeder som Komplett, PSData, MPX er jo ikke akkurat Delta-vifter heller.

Men som dassen sa så tok jeg feil der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...