MistaPi Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Dere vil nok le av dette, men jeg foretrekker faktisk en litt "mykere" oppløsning med mer AA og AF i spill som bruker Bump/Normal mapping og mye pixel shaders, 1024*7ettellerannet er min favoritt. Syntes bildekvalitenen blir kulere da. Det mer bløte skjermbildet passer bedre når det blir brukt slik teknologi enn et sylskarpt ett, IMO Dessuten gir det jo bedre ytelse Each to his own Jeg har selv en 21" CRT så alt under 1280x960 er uakseptabelt for min del. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Ja ja jeg har JO Spilt DOOM III med dette var da Alpha versjonen da. Jeg ble skuffet over grafikken. Riktignok er det en gammel demo men håper at Id fikser på disse bugsene før den endelige utgivelsen. Hos meg så dropper det fra 60 fps til 2 fps når jeg møter på monstre. Har tross alt 2,7 GHZ og 9800XT som burde takle dette. Men dette er jo en demo. Foresten hvorfor er FX dedikert til dette spillet? ATI ruller jo. I så fal er det snakk om de nåværende FX versjonene eller de som kommer snart. Uff Den ALPHA versjonen er grusom. Man kan ikke stille på oppløsning eller noe. Det går uglatt uansett. Det manngler en haug av bevegelser og det er masse bug. Men dette er tross alt en ALPHa versjon som jeg synes man egentlig bare burde la være å teste egentlig. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Ja ja jeg har JO Spilt DOOM III med dette var da Alpha versjonen da. Jeg ble skuffet over grafikken. Riktignok er det en gammel demo men håper at Id fikser på disse bugsene før den endelige utgivelsen. Hos meg så dropper det fra 60 fps til 2 fps når jeg møter på monstre. Har tross alt 2,7 GHZ og 9800XT som burde takle dette. Men dette er jo en demo. Foresten hvorfor er FX dedikert til dette spillet? ATI ruller jo. I så fal er det snakk om de nåværende FX versjonene eller de som kommer snart. Uff Den ALPHA versjonen er grusom. Man kan ikke stille på oppløsning eller noe. Det går uglatt uansett. Det manngler en haug av bevegelser og det er masse bug. Men dette er tross alt en ALPHa versjon som jeg synes man egentlig bare burde la være å teste egentlig. Var vel ikke meningen at noen skulle teste denne alpha-versjonen av spillet heller da Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Ja ja jeg har JO Spilt DOOM III med dette var da Alpha versjonen da. Jeg ble skuffet over grafikken. Riktignok er det en gammel demo men håper at Id fikser på disse bugsene før den endelige utgivelsen. Hos meg så dropper det fra 60 fps til 2 fps når jeg møter på monstre. Har tross alt 2,7 GHZ og 9800XT som burde takle dette. Men dette er jo en demo. Foresten hvorfor er FX dedikert til dette spillet? ATI ruller jo. I så fal er det snakk om de nåværende FX versjonene eller de som kommer snart. Uff Den ALPHA versjonen er grusom. Man kan ikke stille på oppløsning eller noe. Det går uglatt uansett. Det manngler en haug av bevegelser og det er masse bug. Men dette er tross alt en ALPHa versjon som jeg synes man egentlig bare burde la være å teste egentlig. det er vel egentlig slik at alt alle innstillinger kan forandres på i alphaen, bla oppløsning. med alt på max er grafikken lik alle screenshots du har sett fra den tid, smekkert. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Denne er litt morsom: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=54723 The way it is meant to be played Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg ler hvis de anbefaler FX5200-kortene til Doom 3... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hehe ja.. Men du så at Nvidia brukte Radeon-kort for å vise "the way it is meant to be played"? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Denne er litt morsom: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=54723 The way it is meant to be played Mye sant og morsomt i den artikelen ja. Men vi får vente å se. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 det kan hende at du vil få litt betre ytelse med geforce kort. men eg trur ikkje at det er så mykje forskjell. folk flest vil sikkert ikkje merke noko til det. eg reknar uansett med at radeon 9800pro kortet mitt vil takle doom3 uten problem Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Testet ut doom3 alpha2 i helga. Og dere som sier den er grusom... Jeg aner ikke hva dere snakker om. Grafikken er det sykeste jeg noen gang har lagt mine øyne på. DIII vil daske HL2 på grafikk (dette betyr ikke at jeg mener det blir et bedre spill) Min personlige mening. Men jeg tror de fleste her er enig med meg i at OpenGL ser bedre ut enn DX. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Testet ut doom3 alpha2 i helga. Og dere som sier den er grusom... Jeg aner ikke hva dere snakker om. Grafikken er det sykeste jeg noen gang har lagt mine øyne på. DIII vil daske HL2 på grafikk (dette betyr ikke at jeg mener det blir et bedre spill) Min personlige mening. Men jeg tror de fleste her er enig med meg i at OpenGL ser bedre ut enn DX. Eneste som er bra med grafikken til doom3 er jo teksturer og lys... F.eks. modellene er jo fryktelig dårlige... ekstremt lav polycount for å holde ytelse oppe. Fysikkmotoren er jo også så som så. Det er forresten 3d-artister som lager grafikken og ikke grafikkstandarder (anngående dx og ogl) Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Testet ut doom3 alpha2 i helga. Og dere som sier den er grusom... Jeg aner ikke hva dere snakker om. Grafikken er det sykeste jeg noen gang har lagt mine øyne på. DIII vil daske HL2 på grafikk (dette betyr ikke at jeg mener det blir et bedre spill) Min personlige mening. Men jeg tror de fleste her er enig med meg i at OpenGL ser bedre ut enn DX. Eneste som er bra med grafikken til doom3 er jo teksturer og lys... F.eks. modellene er jo fryktelig dårlige... ekstremt lav polycount for å holde ytelse oppe. Fysikkmotoren er jo også så som så. Det er forresten 3d-artister som lager grafikken og ikke grafikkstandarder (anngående dx og ogl) Lav-poly og lav-poly. Det er litt kantete til tider, men det ser utrolig bra ut likevel. Tror det er snakk om rundt 2-5000 polygoner per karakter, noe som er veldig bra med tanke på at karakterene er svøpet inn i en mesh som er basert på modeller med rundt 1 millon polygoner. Lenge leve normal-mapping. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 SBS: Modellene er noe av det beste jeg har sitt da... Klasker det som Vavle har vist hittil. Tenker spesielt på de feite zombiene. De er så deilige at jeg kunne spise dem opp. Det jeg mente med at OGL ser bedre ut enn DX, er at det er noe med ogl som får fargene til å bli mer presise, og se mer realistisk ut. Det virker som om fysikkmotoren kun er implentert på boksene og på en fiende i hele alphaen. Men det jeg fikk se av den så ganske lovende ut. Synet av en fet zombie som skled ned noen trapper fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Lav-poly og lav-poly. Det er litt kantete til tider, men det ser utrolig bra ut likevel. Tror det er snakk om rundt 2-5000 polygoner per karakter, noe som er veldig bra med tanke på at karakterene er svøpet inn i en mesh som er basert på modeller med rundt 1 millon polygoner. Lenge leve normal-mapping. Eksempel 1 Eksempel 2 Eksempel 3 Vo0do0: Det er forskjell på teksturer på figurer i spillet og selve modellene... Endret 4. mars 2004 av SBS Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Du ordla deg med "ekstremt dårlig poly-count", noe som er helt feil. 2000-5000 polygoner er helt vanlig i dagens FPS spill (noen bruker såklart mer, men jeg tipper dette er rundt gjennomsnittet), og tror ikke det vil forandre seg så veldig de neste to årene, siden utviklerene bruker mer og mer effekter/shaders for å få ting til å se bedre ut uten spesiell bekostning av ytelse. Se på monsterene i Far Cry, Half Life 2 eller S.T.A.L.K.E.R de har ikke kjempehøy polycount de heller, og noen av de bruker heller ikke normal mapping teknikken for å få de til å se bedre ut. Uansett, Doom 3 ser forferdelig bra ut, både kunstnerisk og teknisk. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) F.eks. modellene er jo fryktelig dårlige... ekstremt lav polycount for å holde ytelse oppe. Fysikkmotoren er jo også så som så. Vo0do0:Det er forskjell på teksturer på figurer i spillet og selve modellene... Jeg vet det. Jeg sa bare i mot deg på at modellene er dårlige. Endret 4. mars 2004 av Vo0do0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå