Vortexsurfer Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Har et par disker i raid(speiling), men har nå kjøpt en ny raid kontroller hvor jeg har et par andre disker speilet, kan jeg bare flytte de to andre diskene over på den andre raid kontrolleren eller er ikke dette helt problemfritt? Lenke til kommentar
Protac Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Lurer litt på dette selv, har 2 disker i striping som jeg nå har flyttet over på et annet hovedkort. PC-en finner disken, men tror jeg må sette opp array på nytt. Er det mulig å gjøre det uten å miste innholdet på diskene? Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Hvis du bestemmer deg for å prøve deg frem, vennlogst si ifra hvordan det går :-) Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Det kan du vel bare gjøre hvis det er samme type raidkontroller. Lenke til kommentar
skywalk_ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 trur det har mye med hvordan type kontroller du har...det er ikke umulig Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Kommer til å bruke samme hardware oppsettet, eneste forandringen som ønskes er en reformatering og oppgradering. Raid-controllere'ne er: HPT374 UDMA/ATA133 RAID controller Silicon Image Sil 0680 Ultra-133 Medley ATA Raid controller Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Bytting av kontroller for RAID sett er som oftest umulig. En detalj som mange glemmer i jakten på raskere disker....... Med speiling er det liten mulighet, det er jo bare å nappe ut den ene disken og prøve, går det ikke kan du flytte den tilbake, og resynce. Endret 2. mars 2004 av Tanguero Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå