Gilbert Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 $get_order = $_GET['order']; if (empty($get_order)) { $get_order == "emne"; } else { if ($get_order == "date" || $get_order == "avsender" || $get_order == "emne") { } else { $get_order == "emne"; } } så, denne er det kanskje mer oversiktlig å legge inn i en case. er det noen som har lyst til å lage et eksempel? Litt greiere enn å sluke manualen, Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) $get_order = $_GET['order']; switch($get_order){ case "date": ..... break; case "avsender": ..... break; default: //Des som skal skje om $get_order er noe annet enn ovenfor(f.eks tom eller "emne") ..... } Edit: Svaret ble merkelig nok postet da jeg var i ferd med å skrive... Endret 25. februar 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 $get_order = $_GET['order']; switch($get_order){ case "date": ..... break; case "avsender": ..... break; default: //Des som skal skje om $get_order er noe annet enn ovenfor(f.eks tom eller "emne") ..... } Edit: Svaret ble merkelig nok postet da jeg var i ferd med å skrive... forklar den eller til slutt der, regner med at det er en else..... men går det å sjekke om var ikke er i en av case og sende til en 404 side? Lenke til kommentar
magh Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Det som står etter "default" vil utføres dersom ikke noen "case" passer til $get_order. For eksempel kan du redirecte til en 404-side i "default". Endret 25. februar 2004 av magh Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det som står etter "default" vil utføres dersom ikke noen "case" passer til $get_order. For eksempel kan du redirecte til en 404-side i "default". Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det som står etter "default" vil utføres dersom ikke noen "case" passer til $get_order. For eksempel kan du redirecte til en 404-side i "default". ja default er jo den den går til om variabel er tom eller ikke passer med annen, men er det ikke vanlig å bruke denne til index sia, det gjør jeg alle steder jeg bruker case.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå