Playmofetish Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvis man da har fått konstantert at Q-Tec har dårlige strømforsyninger, finnes det da noen gode, billige alternativer til Q-Tec sine kabinetter/PSU til 450,- fra komplett? er jo ganske billig med kabinett og PSU i ett, men dumt hvis det suger kamel såppass. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Hvis man da har fått konstantert at Q-Tec har dårlige strømforsyninger, finnes det da noen gode, billige alternativer til Q-Tec sine kabinetter/PSU til 450,- fra komplett? er jo ganske billig med kabinett og PSU i ett, men dumt hvis det suger kamel såppass. Her er et kabinett som er bra og billig, men noe kjedelig: - AVANTECH Medium Server Tower til kr 523,- Dette kabinettet har fått gode katrakterer i test. En billig og stillegående PSU også fra Komplett: - NorthQ Strømforsyning Silent 400W 12cm fan til kr 368,- Jeg har testet det selv i en bekjent sin PC. Dette erstattet et Q-Tec PSU som plutselig sa pang. NorthQ har fått gode karakterer i test og er stillegående med sin 12cm vifte. Endret 25. februar 2004 av hn66 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) For å summere opp: Du får det du betaler for. Du kan være heldig og få ein PSU som funker eller du kan være uheldig og få ein som rett og slett ikkje er god nok. Dersom du tar sjansen på ein billig PSU så kjøper du ein Q-Tec, dersom du vil koste på den eit par hundre kroner og få ein som er fleire hundre prosent sikrare så gjer du det. Eg er ikkje i tvil om eg skulle kjøpe meg PSU, eg hadde aldri kjøpt Q-Tec, aldri. Personlig har eg Enermax 350Watt. Eg har 3 Cd-rom stasjoner, 1 10000rpm Sata disk, 1 80gb IDE disk, 1 30GB ide disk, litt lys og katoder, 6 vifter og eit frontpanel. PSU'en har eg aldri hatt problemer med Eg vil sitere eit meget godt "ordtak" Kvalitet foran kvantitet For dei som ikkje tar den: Kjøp heller kvalitet enn mengde. Du kan få ein Q-Tec PSU på 550W som ikkje duger til ei maskin som ikkje krever på langt nær 550Watt, og du kan få ein PSU av eit anna merke på 350Watt som fungerer 100%. Du kan endelig få ein QTec PSU som funker, men sjansen for at du ikkje blir fornøgd er betydelig større enn ved andre merker. Slik er det vel på alt innen elektronikken, DVD-spelar, TV, VHS, CD-spelar osv osv...billige varer kan du ikkje forvente like masse av som dei som er eit par hakk dyrare. Eg kan anbefale følgande: Enermax og Fotron, av erfaring, men eg veit ikkje kva andre har opplevd med dei. Endret 25. februar 2004 av zeph Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjenner en som hadde en Q-Tec 500W som SPRENGTE (!) Jeg hadde jo et par SCSI-disker i maskinen mens jeg brukte Q-tec PSU. Hadde blitt ganske hissig om det skjedde med meg. Glad jeg byttet. 550w mener du? Noe sånt Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 350W versjonen blir ikke så veldig varm, så jeg bytta vifta ut med 12db papst, og den virker i hvertfall ennå Per nå ligger jeg slik: 12V = 11,98V 5V = 5,06V Og det er absolutt godkjent. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kjører Q-tech 400w nå på følgende oppsett 2600+ noe overklokket Matrox Parhelia med 3 skjermer 2 stk PCI Radeon 7000 skjermkort 60 og 20 gig HD cd brenner, cd rom Cooler Master JET 7 vifte + hd vifte Nettverkskort Ingen problemer her i gården Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kjører Q-tech 400w nå på følgende oppsett 2600+ noe overklokket Matrox Parhelia med 3 skjermer 2 stk PCI Radeon 7000 skjermkort 60 og 20 gig HD cd brenner, cd rom Cooler Master JET 7 vifte + hd vifte Nettverkskort Ingen problemer her i gården Hiv inn et radeon 9700 pro, et par SCSI-disker og et par store ide-disker, så kneler Q-tec'en. Det skjedde med meg, bare at jeg hadde en Q-tec 550W... Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Uansett.. Q-Tec er visst noe drit.. kan dette være en forklaring på at maskina min starter seg på nytt kortid som helst og bare slår seg av? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Uansett.. Q-Tec er visst noe drit.. kan dette være en forklaring på at maskina min starter seg på nytt kortid som helst og bare slår seg av? Hvis du ikke får noe bluescreens, så er nok det ganske sannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå