Gå til innhold

Q-Teck Strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man da har fått konstantert at Q-Tec har dårlige strømforsyninger, finnes det da noen gode, billige alternativer til Q-Tec sine kabinetter/PSU til 450,- fra komplett? er jo ganske billig med kabinett og PSU i ett, men dumt hvis det suger kamel såppass.

Her er et kabinett som er bra og billig, men noe kjedelig:

- AVANTECH Medium Server Tower til kr 523,-

Dette kabinettet har fått gode katrakterer i test.

En billig og stillegående PSU også fra Komplett:

- NorthQ Strømforsyning Silent 400W 12cm fan til kr 368,-

Jeg har testet det selv i en bekjent sin PC. Dette erstattet et Q-Tec PSU som plutselig sa pang. NorthQ har fått gode karakterer i test og er stillegående med sin 12cm vifte.

Endret av hn66
Lenke til kommentar

For å summere opp:

Du får det du betaler for. Du kan være heldig og få ein PSU som funker eller du kan være uheldig og få ein som rett og slett ikkje er god nok.

Dersom du tar sjansen på ein billig PSU så kjøper du ein Q-Tec, dersom du vil koste på den eit par hundre kroner og få ein som er fleire hundre prosent sikrare så gjer du det.

Eg er ikkje i tvil om eg skulle kjøpe meg PSU, eg hadde aldri kjøpt Q-Tec, aldri. Personlig har eg Enermax 350Watt. Eg har 3 Cd-rom stasjoner, 1 10000rpm Sata disk, 1 80gb IDE disk, 1 30GB ide disk, litt lys og katoder, 6 vifter og eit frontpanel. PSU'en har eg aldri hatt problemer med :thumbs:

Eg vil sitere eit meget godt "ordtak"

Kvalitet foran kvantitet

For dei som ikkje tar den: Kjøp heller kvalitet enn mengde. Du kan få ein Q-Tec PSU på 550W som ikkje duger til ei maskin som ikkje krever på langt nær 550Watt, og du kan få ein PSU av eit anna merke på 350Watt som fungerer 100%.

Du kan endelig få ein QTec PSU som funker, men sjansen for at du ikkje blir fornøgd er betydelig større enn ved andre merker. Slik er det vel på alt innen elektronikken, DVD-spelar, TV, VHS, CD-spelar osv osv...billige varer kan du ikkje forvente like masse av som dei som er eit par hakk dyrare.

Eg kan anbefale følgande: Enermax og Fotron, av erfaring, men eg veit ikkje kva andre har opplevd med dei.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Kjører Q-tech 400w nå på følgende oppsett

2600+ noe overklokket

Matrox Parhelia med 3 skjermer

2 stk PCI Radeon 7000 skjermkort

60 og 20 gig HD

cd brenner, cd rom

Cooler Master JET 7 vifte + hd vifte

Nettverkskort

Ingen problemer her i gården

Hiv inn et radeon 9700 pro, et par SCSI-disker og et par store ide-disker, så kneler Q-tec'en. Det skjedde med meg, bare at jeg hadde en Q-tec 550W...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...