Oyvindst Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har sett mye dåelig om Q-Teck Strømforsyningene på dette forumet, og jeg lurer på hva det er som er galt med dem? Lenke til kommentar
MuD Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har sett mye dåelig om Q-Teck Strømforsyningene på dette forumet, og jeg lurer på hva det er som er galt med dem? Dei gir utrolig ustabil strøm og dei bråker.... Det er noe dritt for og si det mildt Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 1. De gir lavere effekt enn oppgitt 2. Ustabile spenninger 3. Underdimensjonerte kjøleribber 4. Bråkete vifter 5. Høy feilrate (antatt) - mange rapporterer om defekte utgaver (kan melde meg på den listen selv) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har sett mye dåelig om Q-Teck Strømforsyningene på dette forumet, og jeg lurer på hva det er som er galt med dem? Har selv ikke hatt noen problemer med dem, har skiftet ut viftene da med 2 mindre hylere slikt at det faktisk går an og være i samme rom... Lenke til kommentar
MuD Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har sett mye dåelig om Q-Teck Strømforsyningene på dette forumet, og jeg lurer på hva det er som er galt med dem? Har selv ikke hatt noen problemer med dem, har skiftet ut viftene da med 2 mindre hylere slikt at det faktisk går an og være i samme rom... eg har hatt stor problemer med Qtec... eg hadde ein Qtec 350w og ein Western Digital 120gb før men den sluttet og fungere på grunn av Ustabil strøm . så eg byttet til 360w chiftec, super psu, med stillegående vifte Lenke til kommentar
Dings Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 En kammerat av meg har en som vistnok skal levere 400W. Han har en Athlon på 1,4GHz på et Asus A7v133 med en enkelt disk, 2 CD-enheter og et GF2-kort. Det burde på ingen måte være noe problem å kjøre dette på en PSU som kan levere 400W men når han leser en CD i CD-brenneren sin stiger 3,3V til over 15% over specs og Asus-probe begynner å ule.. Har også en Q-tech på 400W i den store postkassen. Den bråker bare.. Det er min erfaring med Q-tech. Mitt råd: velg noe annet hvis ikke du er helt nødt til å ha Q-tech. Mvh. Dings Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det er forskjellige qtec strømforsyninger - felles for de alle er at de er billige og at du får det du betaler for. Støy er visstnok et problem med noen av de, men ikke alle - jeg har en i en maskin som jeg ser divx på og det fungerer rimelig greit. I en billig pc som ikke har masse stash og ikke skal stå på 24 timer i døgnet - så er qtec ikke det verste valget. Lenke til kommentar
cof Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Min qtec 450w fungerer helt fint men jeg har skiftet viftene. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Dette har jeg sagt før når noen har spurt om Q-tec: Jeg hadde en Q-tec 550W, og trodde at den skulle holde. Da jeg satte inn SCSI-disk nr. 2, opplevde jeg spontanomstart, og fant fort ut at denne såkalte "kraftige" PSU-en ikke holdt mål. Valget falt da på en Enermax 550W for å være på den sikre siden... Styr langt unna Q-tec. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjenner en som hadde en Q-Tec 500W som SPRENGTE (!) Lenke til kommentar
Oyvindst Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Takker for alle svara! Jeg ser at Q-Tech strømforsyninga ikke er noe for meg. Den maskina jeg skal ha stømforsyninga i er denne: Fra komplett PROSESSOR: "AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz - Socket 754, 1 MB cache, BOXED" HOVEDKORT: " Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 - K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid" MINNE: " Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB - Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs" HARD-DISK: " Western Digital Caviar 200GB S-ATA - Special Edition 8MB cache 7200RPM" SKJERMKORT: " Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB - AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail" DVD BRENNER: " Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort - DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail" DISKETSTASJON: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Fra microplex: KABINETT: Skyhawk Miditower, Aluminium, m/vindu PSR4609D7W: NEON LYS: 2x Sunbeam LED Meteor Light, Blå Jeg lurer da på hvilken strømforsyning og hvilken effekt som er anbefalt på denne maskina. (Jeg har sett på " Antec, 350W, ATX12V/P4 ", er den bra nok?) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjenner en som hadde en Q-Tec 500W som SPRENGTE (!) Jeg hadde jo et par SCSI-disker i maskinen mens jeg brukte Q-tec PSU. Hadde blitt ganske hissig om det skjedde med meg. Glad jeg byttet. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Spander heller på deg en bedre PSU til det oppsettet ditt. Gjerne en Fortron/Source eller en Mist. Q-Tec er som sagt tidligere helt ok til et litt mindre krevende system hvor støy ikke er vesentlig, for det er liten tvil om at de støyer! Lenke til kommentar
MuD Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Takker for alle svara!Jeg ser at Q-Tech strømforsyninga ikke er noe for meg. Den maskina jeg skal ha stømforsyninga i er denne: Fra komplett PROSESSOR: "AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz - Socket 754, 1 MB cache, BOXED" HOVEDKORT: " Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 - K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid" MINNE: " Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB - Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs" HARD-DISK: " Western Digital Caviar 200GB S-ATA - Special Edition 8MB cache 7200RPM" SKJERMKORT: " Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB - AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail" DVD BRENNER: " Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort - DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail" DISKETSTASJON: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Fra microplex: KABINETT: Skyhawk Miditower, Aluminium, m/vindu PSR4609D7W: NEON LYS: 2x Sunbeam LED Meteor Light, Blå Jeg lurer da på hvilken strømforsyning og hvilken effekt som er anbefalt på denne maskina. (Jeg har sett på " Antec, 350W, ATX12V/P4 ", er den bra nok?) Eg anbefaler deg og IKKJE bruk Qtec psu på athlon 64... der anbefaler eg denne og denne psuen dei er stabil og fin strøm på, og dei lager ikkje støy i heile tatt;) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Har en q-tec selv og har sett at spenningen ikke er helt stabil det ligger som regel på 11,99 på 12v og noe likens på 3v og 5v. Men den fungerer greit og har lav vekt ->(kvalitet veier?) dette med vekten tyder på at deler som naturlig er tunge som trafo osv er under dimensjonerte og derfor klarer de ikke å lever fullt ut med watt. Min 450W bråkte noe enormt-> vifte kobtroll på de viftene. Nå tyst og rolig og ingen ustabilitet... Neste gang blir det en psu i 1000+kr klassen! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Kjøp en Mist 3xxW, den skal yte veldig bra. Det hovedkortet ditt har hatt en feil før var visst slik at kondensatorene på hk'et sprengte. Minnet kan du bytte til Twimos PC3200 1024 Dual pack. Ellers så vet jeg ikke så mye om SkyHawk, men må innrømme det så lekkert ut. Edit: Sorry quotinga. Endret 25. februar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjenner en som hadde en Q-Tec 500W som SPRENGTE (!) Jeg hadde jo et par SCSI-disker i maskinen mens jeg brukte Q-tec PSU. Hadde blitt ganske hissig om det skjedde med meg. Glad jeg byttet. 550w mener du? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjenner en som hadde en Q-Tec 500W som SPRENGTE (!) det har hendt med meg også, typen til min søster var på besøk og da han skulle åpne internett explorer låste alt seg, sto i et par sekunder så sa det poff og røyken sto ut av maskinen... Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Ville gått for denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP40060PN Har selv den modellen som er et hakk mindre men jeg har bare XP2600 og ikke så kraftig skjermkort. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg må si meg veldig fornøyd med mitt Q-Tec PSU (350 Watt), har en XP2800 og et Rad9800Pro kort som forlanger sitt, pluss en brenner og en disk. jeg har ikke opplevd noe ustabiliet pga. dette. ja. det bråker noe helt forferdelig, noe som er ganske kjedlig på en 20 Kvm. student hybel. jeg har bestillt meg et nytt PSU fra NetConnection, på hele 17 - 19 dB. (350 Watt) Epz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå