nybygger Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Kjøpte følgende komponeter fra Databutikken: EPoX EP-8KHA+ CPU Athelon TH 1,33 /266 256MB org ram case 2 Tailsol 760 + artic silver 40 GB WD harddisk Tok ut floppy,cd-rom + skjermkort (SIS6326) fra min gamle PC og startet montering. Mener jo selv at jeg har gjort alt etter boken. Gikk inn både på Taisol og artic silver sine webside for å hente oppskrift på cpu-vifte montering. Når alt var klappet og klart - skrudd sammen forsøkte jeg og starte opp. Resulat " No signal " til skjerm. Ellers snurrer både cpu-vifte og chip vifte ok. Et problem jeg ser at jeg har er ide-kopling til cd-rom. Når jeg setter på ide kabel får jeg ikke liv i cd-rom; dvs den blir liksom fri for strøm. Uten ide kabel kan jeg åpne og lukke cd-rom skuffa. Men hovedproblemet er jo at maskinen ikke booter ! Det er jo et led display på hovedkortet som skal hjelpe med feildiagnose. Dette viser "FF" som ifølge manualen = Boot attemted. Vi bli meget fornøyd om noen kunne hjelpe meg ut av dette - Lenke til kommentar
druid Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 gå over alle koblingene, se om noe er løst eller no hvis du ikke skulle finne noe, kan du nappe ut en eller annen device eks. cdrom, lydkort, osv. og prøve og boote uten den delen. for syns skyld kan du ta av kjøleribba igjen, og se om kjernen på CPUen er knust. (AMD CPUer har en veldig sprø kjerne) Hvis du har en annen maskin i nærheten kan du prøve alle de løse delene (alt som er koblet til Hovedkortet) i den, hvis de funker på den andre maskinen vil jeg si at Hovedkortet ikke funker (Det var alt jeg kom på i skrivende øyeblikk, håper noe hjelper) :wink: Lenke til kommentar
Voyager Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Jeg har selv ett lignende HK (Epox 8kta3+ PRO). Jeg har selv hatt det samme problemet, Visst du starter opp pc'en din så skal den boote med mange forskjellige koder i led displayet, 26 2f osv. Har du bare FF hele tiden ifra du skrur på pc'en din så er det mest sannsynelig Cpu'en din død. Har selv opplevd dette 4 ganger( en Duron 800 og 3 Athlon 1400, Multicom er sikkert drittlei av meg:) Har du mistanke om att den er død prøv en anna cpu. Men det er nok det som er problemet ditt. Space is the Final Frontier. Voyager Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Jeg får akkurat samme problemet. bare FF hele tiden, i begynnelsen begynte den å telle masse forskjellige koder...men så plutselig..bare FF. Det som er merkelig er at jeg testa cpu i en annen maskin for noen dager siden (funka fint). Står også at FF kan bety at hk er smadra. eller feil installering av div pci/agp kort osv. Har du funnet ut hva som var galt hos deg? Lenke til kommentar
andrefem Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Jeg har nettopp hatt et tilsvarende problem, men med et MSI hovedkort. På MSI'ene er det fire LED's som lyser, enten grønt eller rødt. På mitt lyste det kun rødt! (processor damaged or not installed properly) Har sendt inn hele dritten til Komplett dott no, lar de ta seg av det. Regner med at det går på garantien...? Jeg som gledet meg sånn!!! :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå