Gå til innhold

DirectX FEIL!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har et skjermkort med støtte for directX8

Men når jeg kjører 3d-mark2001 kommer det,3d-mark2001 requires a directX 8 compatible 3-d

accelerator.

Hva skal jeg gjøre?

Formatere er uaktuelt!

Har lagt inn nyeste driverne og direct x 8.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dessverre gutter men MX utgaven av Geforce 4 er faktisk ikke directX 8 kompatibel, kun directX 7.x.

Sjekk: http://www.tomshardware.com/graphic/02q1/0...0304/index.html

Sitat tomshardware: "This makes sense, since the GeForce4 MX is basically only a GeForce2 chip with its simple T&L engine,it does not have the DirectX 8 capable pixel and vertex shaders of the GeForce4 Ti and the GeForce3 families. "

Sykt men sant, dårlig av nvidia

Lenke til kommentar

Quote:

Sitat tomshardware: "This makes sense, since the GeForce4 MX is basically only a GeForce2 chip with its simple T&L engine,it does not have the DirectX 8 capable pixel and vertex shaders of the GeForce4 Ti and the GeForce3 families. "

Sykt men sant, dårlig av nvidia

Gaske artig igrunn. Tenk å lage et nytt skjermkort i dag som ikke fullt ut støtter direct-x 8. Antakelig er Geforce 4 MX lettere å selge enn f.eks. Geforce 3 ti 200.

Ytelsen er nå likevel ganske bra, på høyde med Geforce 3 Ti 200 (3DMark 2001 og Quake) og bedre enn f.eks. Radeon 7500.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 18:58, balleklorin skrev:

Desverre gutter men MX utgaven av Geforce 4 er faktisk ikke directX 8 kompatibel, kun directX 7.x.

Det er delvis korrekt, GeForce4 MX er selvsagt kompatibel med DirectX8, men spørsmålet er hvilke funksjoner i DX8 som støttes i hardware. Det er ikke slik at man ikke får kjørt applikasjoner med DX8-støtte på f.eks. GeForce4 MX. Husk at f.eks. GeForce2/Ti/Mx heller ikke støtter DX8 i hardware, men kjører "glatt" f.eks. 3DMark2001SE likevel (et par tester som er forebeholdt DX8-hardware kompatible brikker droppes).

Til dere som har problemer med 3DMark2001, bruker dere NVIDIAs referansedrivere? Anbefaler å prøve de, i kombinasjon med DX8.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...