kvasimongo Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hehe... Kan desverre verken si url til siden, eller hvilket firma det er. Men kan si det slik at samarbeidet mellom oss er brutt. Og jeg har heller ingen backup av siden, da det er DE som har laget den.... Det ser altså mørkt ut dette her? Den er programmert i masse forskjellige koder, og har mange undersider. Så det finnes INGEN program som kan GRABBE hele siden? Takker for svar! Mvh Senshi Jeg vet hvilket firma jeg tipper det er... og da kan du kontakte bobestyrer Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har brukt webreaper siden slutten av 90tallet tror jeg det var, funker bra. google.com > webreaper. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det ville sikkert vært enklere å hjelpe deg hvis man fikk se siden. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 hehe... Hvis du har betalt firmaet for å lage siden er det vel strengt tatt din egen vare, ikke deres... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 siden du sier det er masse koder etc programmert, rekner jeg med at du snakker om asp/php og da trenger du ikke å forsøke en gang med mindre du har filene tilgjengelig. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 om du fortsatt har adgang til kontrollpanelet så kan det hende du finner en backup funksjon der. mener også at mysql admininstrator har dette så du kan ta backup av hele databasen din. En ting er å miste rammeverket, men informasjonen som du evt. har på siden din kan være litt værre å miste. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Saken er enkel: 1. Har du betalt for sidene kan du uten problem forlange at de gir deg tilgang, og det er straffbart for dem å ikke gi deg tilgang til dette. 2. har du IKKE betalt så er det brudd på opphavsretten og straffbart med bøter og fengsel i inntil 6 måneder dersom du prøver å bruke deres design eller grafikk. Så om det er punkt 2 som gjelder så vil du ved å "grabbe" sidene og bruke dem videre bryte Lov om opphavsrett (du kan lese mer om den på lovdata.no) og de kan gni seg hardt i hendene og tjene fett på at du har brutt opphavsretten. Endret 26. februar 2004 av Hawkie Lenke til kommentar
LEFZE^ Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 IE: Fil/File -> Lagre som/ save as-> lagre FERDIG!!! Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 IE: Fil/File -> Lagre som/ save as-> lagre FERDIG!!! Ikke fultt så enkelt skjønner du Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Vel opplegget er vel helt enkelt: Du kan grabbe statiske elementene (html, css, bilder) Du kan ikke grabbe databaser (hvis det er brukt) - uten betydelige problemer Du kan ikke grabbe serverscript (asp, php og lign.) - det eneste du kan grabbe er sidene de genererer og så får du rekonstruere scriptkoden etterpå. Hvis alt er på en site og alle sidene er linket fra så laster du ned wget (for windows/linux eller ditt os): wget -m www.sitenmin.com hvis alt er i en underkatalog wget -m -np www.sitenderes.com/katalogenmin Det tar uansett bare noen minutter å gjøre dette så det anbefales uansett.. -m står for mirror (du kan skrive --mirror også) -np for å ikke gå ned i kataloger som ikke ligger under din katalog Endret 26. februar 2004 av kalkulatoren Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det dette firmaet gjør her høres langt fra lovlig ut! Kan vel egentlig ikke komme med noen forslag uten å vite url... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Dette hørtes ikke bra ut!.... Har du betalt for siden? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 les igjennom betingelesene, all informasjon du fikk når du kjøpte siden. Se om det står noe der som kan hjelpe deg. Dette funker bare hvis du har betalt for siden da. Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Må nesten bare få slenge dette ut i lufta, iom. at alt saklig allerede er sagt. Tosk. Menmen. Det er vell slik det er for tida, alle og enhver tror de kan å lage gode systemer og den eneste faglige bakgrunnnen de har er "PHP for dummies" eller noe i den duren :-) Skakke tro du er noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå