Gå til innhold

Prescott 2,8 @3,75

Boralis

Anbefalte innlegg

Ja Ja, da har jeg testet en 2.8 Prescott, å det vil ikke funke med ett P4C800Deluxe kort. PC'en bare slår seg av helt av seg selv innimellom. Får prøve videre imorgen med ett P4C800Deluxe E kort. Dette funket ihvertfall ikke. Har kommet til Windows ett par ganger, men er helt sykt ustabil. Tror det må være HK som gjør det. Skal poste igjen så fort jeg har fått testet med ett nytt HK. Imorgen antagligvis. Er lei nå, å trenger en liten pause :angry:

Får inn 3.2 Prescott til Fredag, så jeg håper at jeg har funnet ett HK som funker til da.

PS. Ja, de blir satans varme. Idle i BIOS var ca 55 grader, å når det hang seg under install, å jeg gikk rett inn i BIOS viste den 70 grader.

PPS. Nei jeg har ikke gjort noe galt med kjølingen. Det blir så varmt med Stock kjøleren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kjører nyeste bios å alt. ******, dette er tidlig å stå opp. Skal hente ett P4C800Deluxe-E kort å teste med etterpå. Dette kortet ser jeg mange sider har testet Prescott med. Hvis ikke det heller funker, får jeg hente en til CPU, å test med den.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Ser ut til å funke på P4C800Deluxe -E kortet. Trodde egentlig ikke det skulle være noe særlig forskjell på disse to kortene, men det er det.

2.8 Prescott funker altså på:

Asus P4C800Deluxe -E med 1015 biosen

men ikke på

Asus P4C800Deluxe med 1015 biosen

Ja, ja, da lærte jeg noe idag også. Litt rart egentlig, for det står på Asus hjemmesiden at begge skal støtte det.

Benchmarks resultater kommer snart :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor er det du henter alt det der henn? :scared:

På lageret......

kult å få en "testa" CPU i posten da :dontgetit: hvilken shop er dette?

Blir ikke solgt som ny etter at jeg har testet det. Blir da solgt som demobrukt, med en redusert pris. Trenger ikke være redd for å få en testa CPU for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Har nå fått testet endel. Under er litt forskjellig Benchmarks. Alt er kjørt med Orginal kjøler.

Prescott 2.8GHz (P4C800Deluxe-E, 2x512MB Geil Ram CL.2 -3 -3 -6 Ati9800XT)

3DMark2001: 17861

Super-PI 1M: 47 sek

@ 3.5 GHz (250FSB Default volt 1.35)

3DMark2001: 20188

Super PI 1M: 39 sek

Har ikke rukket så mye mer

Kjører den i åpent kabinett. Rom tempratur er ca 18 grader.

[email protected]( målt med MBM ) :

Idle temp: 37 grader

Max temp: 54 grader

Har testet en litt. Får den til å surre å gå på 3.6GHz også. Men må da øke volten opp til 1.55v. Ganske stor økning med andre ord. Gikk fint på 3.5GHz med stock volt som er 1.35v. Tempraturen øker også drastisk når man øker volten. Etter ett par runder med 3DMark var temp oppe i over 65 grader. Begynner å bli skummelt varm. Mulig man kunne kommet endal litt lengre med bedre kjøling.

Yteleses messig er den ikke noe revolusjonerende. Jeg får bedre scores med min egen 2.8GHz Nortwood @ 3.6GHz, en det jeg gjør med denne Prescott CPU'en.

Får bare smøre seg med tålmodighet å vente på neste Socket tror jeg :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...