Gå til innhold

LCD display oppe å går i chieftec fronten =)

Anbefalte innlegg

Har endelig fått opp LCD displayet (4x20tegn)

opp. det gikk fint å plassere det i front døra på

chieftec dragon for de som lurte på det =)

måtte fjerne litt på baksiden.

har lagt ut bilder på home.no.net/milkwood

er utrolig uklare pga av webcamen min, men viser hvor jeg har plassert det =)

morro

(de lcd*.* bildene er tatt fra gideon, men bare for å vise noen folk hvordan lcd display det var)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Dette ser moro ut.

Kan du legge ut hvor du handlet ting, hva som trengs

hvor mye det koster og slike relevante data?

Jeg har også lyst på en slik sak.

Eller om noen av de som driver OK leser dette, kommer dere med en guide til dette snart?

Hilsen Andreas.

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt det av en kamerat som har kjøpte inn en del fra england. men http://www.hcs-electronics.no/lcd.asp selger disse. I tillegg kommer det en parellel kabel en molex strømkontakt og to motstandere som jeg er usikker på hva heter.. justerer i alle fall lysstyrken når jeg vrir på de =) Jeg hadde en paralellkabel liggende, så det ville ha kostet meg omtrent 220,- =)

Jeg har nå i tillegg satt på en bryter slik at jeg kan skru det av hvis jeg ikke vil ha det på hele tiden, samt kjøpt svart allroundlist fra clas ohlson som jeg delte i to og dro rundt displayet for designens skyld =)

fremgangsmåte kort fortalt:

målte og tegnet opp hvor jeg ville ha displayet på fronten. Brukte leatherman(!) kniven til å lage et lite hull midt i og brukte saga på leathermannen(!) og skar større og større hull. (Tro meg det finnes enklere måter) og så når jeg nærmet meg kanten jeg hadde tegnet opp brukte jeg kniven igjen og tok vekk litt og litt, prøvde å sette i displayet, tok vekk litt til, osv, helt til å stemte. Fronten er ganske mjuk så det er lett å skjære i den.

Henta parallelkabeln, loddebolt, tinn, multimeter.

kappet av den ene enden (så lang som jeg trengte den) av parallelkabelen. brukte multimeter for å finne ut hvilken pin som gikk til hvilken kabel. lodda slik som tegningen sa (http://www.gideontech.com/guides/lcd/lcd06.gif)

og satte på en bryter

smatt den inn i hullet i fronten, putta på strømmen og satte inn parallelkablen.. vips. boota.. den viste så at den hadde strøm ved et test signal. installerte softwaren. og alle bokstavene kom ut i ut og pine.. (!) tilbake til arbeidspulten.. fant ut at to av pinene hadde kontakt med hverandre. ordne. og sette den inn igjen, også funka alt så fint =)

kort og enkelt =) Men tar tid å gjøre den fin på baksiden av døra. jeg leter enda etter et plastlokk jeg kan lakke og sette over øverste delen hvor lcd displayet og ledningene er. (ledningene går via et hull i fronten (under døra).

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg kom nettopp på en litt genial ide.

Hva med å ha et 20x4 display i fronten av døra på Chieftec'en min.. Men når du åpner døra?

på insiden av den samme døra sitter det et 5" LCD skjerm, som er koblet til PSX'en jeg skal montere...

Trenger selvsagt VCD mod'en ti PSX'en også, sånn at jeg kan se på VideoCD uten å bruke maskin resurser.

Er det genialt eller?

Lenke til kommentar

LCD displayer ser unektelig fett ut.. men også utrulig tidkrevande og vanskelig ut, så, går det ann å få kjøpt ferdigmekka LCD displayer noen plass i Norge eller Noreg? Dette har sikkert vore oppe før menmen..

Jeez

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...