Gå til innhold

utfordring til dere byggere uti der..DELL Mot HW

Anbefalte innlegg

(...) meningen var at det skulle konkurere med Dell maskinen, altså da trenger høytalere, mus, tastatur og software. Så må du også prøve å tenke frakt.

Purt komplett oppsett:

Hercules 19" LCD Prophetview II 191BLK

NEC DVD-brenner IDE ND-1300A, Bulk Sort

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA

Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200

"The Aimbot" Microsoft IME4 + Steelpad

Logitech OEM Internet Keyboard Black

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

Spire CPU-Vifte KestrelKing II S754/940

2x Spire Kabinettvifte "CaseBlower" Quiet

Microsoft Windows XP Professional

Totalt: 20 275,94 NOK - da er frakt inkludert

finfin oppsett. Men du finner mye av det billigere på techline.no. Ser ikke noen cpu-vifte ;).

Hvis det gjelder å tyne mest mulig utav de 21 tusene så skal jeg jammen lage meg et nytt forslag. Jeg prøvde å lage noe som matchet dell billigst mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enhver person med respekt for seg selv bruker ikke winXP home, men winXP pro, hvis man skal bruke winXP...

Hvorfor?

Jeg vil nå heller si at:

Enhver person med respekt for seg selv bruker ikke winXP, men OS X ;)

og så kommer de som sier at man må bruke et skikkelig unix basert OS som linux...

men dette er ikke en tråd der det diskuteres hva som er best av de forskjellige OS'ene, men en tråd om en som skal ha ny pc..

Lenke til kommentar

Jeg synes kanskje det er litt merkelig at HW-fantastene her enda ikke klarer å innse at de ikke klarer å matche DELL-tilbudet. Ingen som har vært i nærheten engang jo! Og en 19" ER faktisk ikke det samme som en 20". Og software KOSTER faktisk penger.

Endret av millencolin
Lenke til kommentar
Jeg synes kanskje det er litt merkelig at HW-fantastene her enda ikke klarer å innse at de ikke klarer å matche DELL-tilbudet. Ingen som har vært i nærheten engang jo! Og en 19" ER faktisk ikke det samme som en 20". Og software KOSTER faktisk penger.

Legger ikke skjul på at det skal bli en hard nætt å få til et bedre tilbud enn Dell sitt, men Dell har sine minuser. Angående skjermen så er det jo slik at jo større den er, jo mindre egner den seg for spill. 17" har 16ms i ghosting, 19" har 25ms og høyere blir vel rundt 25-50ms. Og det er ikke akkurat spill-vennlig,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vil nå påstå at mitt siste oppsett er bedre enn Dell -maskinen. Ingen med litt peiling hadde valgt Dell fremfor den. Stor forskjell på 19" og 20" er det ikke.

Lenke til kommentar

Det er enkelt å matche DELL sitt tilbud når det gjelder selve maskinen, men ja... skjermen er et godt tilbud.

De fleste hardwareløsninger som har blitt presentert her er mye bedre enn DELL sin.

Lenke til kommentar
Jeg vil nå påstå at mitt siste oppsett er bedre enn Dell -maskinen. Ingen med litt peiling hadde valgt Dell fremfor den. Stor forskjell på 19" og 20" er det ikke.

Er ikke så sikker på det, Dell ligger ikke fryktelig langt bak. For det første så har ditt oppsett bare 512MB minne, ta istedet 1024 dual pack fra Twinmos. Så er det jo også ikke verdens peneste kabinett, men det er jo smak og behag. Og til slutt så er det ingen sikkerhet eller skriveprogrammer inkludert. Det med skjerm er jeg enig i, hvis du bare skal spille og se på film klarer man seg supert med en 19", og Hercules sin er superb. Synd jeg ikke fant noen tester av den på et forståelig språk.

Lenke til kommentar
har dere bestemt dere for skjerm her?

3 x 17" , 2x 19" eller 1 x 20" ??

Utifra at vi skal ha med en fullverdig pc med software og tillegsutstyr så tror jeg 1x19" er mest rimelig. Må si at den skjermen er noe av det beste jeg har sett, pcen og ekstrautstyret er enkelt å matche, men skjermen blir litt for stor for oss.

Lenke til kommentar
Enhver person med respekt for seg selv bruker ikke winXP home, men winXP pro, hvis man skal bruke winXP...

forskjellen er ikke noe stor. er ikke så veldig mange som har brukt for pro ekstra funskjonene. du betaler tross alt for de og, i alle fall på dell ;)

Lenke til kommentar
hva er grunnen til at dere anbefaler 19" kontra 17" og 20" ?

Han hadde jo allerde plukka ut en 20" ?

Hvis vi nå skal bestille fra en webshop, si komplett, så kan du jo ta en titt på prisdifferansene mellom 20" og 19". 10k for en tomme ekstra er ikke noe jeg ville gått med på. Seff er 17" aktuelt, men men.....er umulig å overholde et sånt budsjett hvis du skal betale 15k for skjermen.

Lenke til kommentar
hva er grunnen til at dere anbefaler 19" kontra 17" og 20" ?

Han hadde jo allerde plukka ut en 20" ?

Hvis vi nå skal bestille fra en webshop, si komplett, så kan du jo ta en titt på prisdifferansene mellom 20" og 19". 10k for en tomme ekstra er ikke noe jeg ville gått med på. Seff er 17" aktuelt, men men.....er umulig å overholde et sånt budsjett hvis du skal betale 15k for skjermen.

Det er ikke bare en tomme det er snakk om, oppløsning kanskje.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...