Gå til innhold

hjemmesideproblem i IE

Anbefalte innlegg

heisann!

driver akkurat mekker ny hjemmeside på www.futuregraduate.com. siden funker som den skal i opera, men når jeg bruker IE blir det noe tull med tabellen/bildene dersom man trykker på "biography" linken på menyen....den strekker seg ikke riktig.

hadde satt stor pris på om noen hadde giddet å gå inn på siden og sett på det, og så kommet med forslag til løsning her på forumet, jeg er nemlig rimelig blank på hva årsaken til dette kan være....

andre tips og forslag ifm siden mottas også gjerne!

mvh

christian

Endret av armyman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.futuregraduate.com/

Hmm alt for mye feil i HTML'en, samt at det hele er generert med Jasc Paint Shop Pro 8.

Du kan ikke ha <!DOCTYPE...><html> osv i de html filene du inkludere inni et eksisterende HTML dokument :no:

Center tag'en må vel avsluttes? Men igjen, denne skal vel ikke brukes lengre.

Mangler DOCTYPE for selve dokumentet, validatoren klarer ikke å validere, selv om jeg forcer DOCTYPE, har vel noe med at DOCTYPE dukker opp flere ganger inni dokumentet.

Ta en titt på denne for hvordan sentrere med css: http://decalibration.net/artikler/index.php?side=sentrering

Denne linken i forumet viser til diverse kjekke artikkler: http://forum.sourcecode.no/index.php?showtopic=176376

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

oi! det ser jammen rart ut ja! tenkte ikke på at den jsp-includen tok med alt som sto i de inkluderte filene, tenkte at den bare tok med teksten jeg! så feil kan man ta....

ok, skjønner at jeg bare kan ha rene tekstfiler/html koder som inkluderte filer da, stemmer det?

mvh

christian

Lenke til kommentar

ok nå har jeg rettet opp endel feil iht valideringa, men det er to ting jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse og det er følgende:

1. Line 20, column 69: there is no attribute "HEIGHT" (explain...).

...LPADDING="0" CELLSPACING="0" WIDTH="770" HEIGHT="600">

2. Line 24, column 86: required attribute "ALT" not specified (explain...).

..." WIDTH="224" HEIGHT="217" BORDER="0"></TD>

hadde vært fint om noen kunne kommet med en alternativ måte å fikse dette på....

mvh

christian

Endret av armyman
Lenke til kommentar

Siden bugger fremdeles i IE6 og Firefox(Mozilla)

Slik jeg ser det funker alle linkene unntatt biography. Når du klikker biography utvides innholdsområdet og den drar med seg (utvider) også boksen for linkene.

Kanskje du må se på og endre oppsettet for tabellen din. En annen ting er viss du inkluderer en tabell fra en side i en annen side så kan det dra med seg problemer. Litt vanskelig å debugge uten at jeg har en lokal kopi :)

EDIT: Bruker du en editor? kan lett gå litt i surr i tabeller og tagger uten. (Du har også flere <p> tagger som ikke er lukket)

Endret av DexterBlasted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...