H_Bozz Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 jeg har 2stk maskiner med k7t266 pro2 hovedkort og xp1800+ cpu. den ene maskina bruker en wd 80gb hd master. den andre maskina kjører 2stk wd 80gb i raid 0. Jeg har akkurat samme problemet med begge 2 så jeg lurer på om det er noe jeg har gjort feil.. :S Problemet med de maskinene er: disketstationene lyser hele tida! Ingen av maskinene finner noen hardisker (finner cd-rom/brenner i begge). Noen som har en slik maskin som jeg? Eller noen som har en ide hva som kan være feil?? :smile: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Sett ide-kabelen til harddisken(e) i rett ide-plugg? (ide pluggen attmed floppy og cd-rom ide plugg). Ikke sett den i noe plugg langt ned på hk, da funker den ikke). Går ut fra at du har så å si samme hk som meg (se signatur) Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 hehe, er helt klar over ossen "plugger" som er raid og ikke :wink: trust meh, har koblet allt riktig.. men kan jo hende det er noen andre feil jeg har gjort.. for eks. om det er noen jumpere eller slik.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Quote: Problemet med de maskinene er: disketstationene lyser hele tida! Jeg fikk dette problemet da jeg satte på kabelen opp/ned.(inn i floppyen) Sleit litt med å finne ut av det, for det så ut som den skulle stå sånn. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 21:23, H_Bozz skrev:hehe, er helt klar over ossen "plugger" som er raid og ikke :wink: trust meh, har koblet allt riktig.. men kan jo hende det er noen andre feil jeg har gjort.. for eks. om det er noen jumpere eller slik.. Kunne jo ikke vite hvor erfaren du er..! (Selv om du har 2 hundre og noe inlegg.) Du kan sjekke at jumperen på harddisken (i den maskina du har 1 harddisk) står på master. Er ikke helt sikker på hvordan den skal stå når man kjører Raid. Kan godt hende du har mye mere peiling på dette en meg, men kan jo hende det hjelper :smile: Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 hehe, jumperne står nok riktig de å... :razz: hvordan mener du med opp og ned? har prøvd å bytte litt på de men det er jo umulig å snu kabelen til disketstatione siden kablene/diksetstationen er formet sånn det ikke ska gå an.. eller mener du snu hele kabelen? dra ut fra begge kontaktene og bytte kontakter..? Jeg er så jævlig sikker på at det er de stygge disketstationene som føkker det hele..! uff.. når har folka tenkt å fjerne disketter fra markedet? /me håper det skjer raskt.. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 hmm.. tok ut diskene ut av raid, disablet normal hardiskene og satte de tilbake til raid. da funket de.. den andre maskina trur jeg bare det er no feil med primary master porten.. er ikke helt sikker men finner nok ut av det.. nå har jeg i hvert fall funnet ut av at disketstationene IKKE fungerer.. jeg har prøvd 3 forskjellge (2 helt nye) men ingen fungerer.. prøvd å snu kabel og mashe anna stash men vil ikke fungere.. noen som har no forslag på det? :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå