jering Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Bruker Kix, bla. a. til å installere skriver. Dette har jo fungert utmerket lenge. Skriver //server/skriver, men nå har vi en HP LaserJet 1300n, altså en ren nettverks skriver. Hvordan kobler man til den med skriptet? Funker ikke å skrive IP`en. Har også prøvd IP_xx.xx.xx.xx Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 blir ikke det kun //ip da? Lenke til kommentar
jering Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Nei, det jeg prøvde først.... Dette har jeg klart å finne ang. emnet: "ADDPRINTERCONNECTION Action Adds a connection to the specified printer for the current user. Syntax ADDPRINTERCONNECTION ("printer name") Parameters Printer name The (share)name of the printer to which to connect. Remarks This function is available only on Windows NT or higher, and can be used only to connect to printers on a server running under Windows NT or higher. When Windows NT connects to the printer, it may copy printer driver files to the local computer. If the user does not have permission to copy files to the appropriate location, ADDPRINTERCONNECTION fails, and @ERROR returns ERROR_ACCESS_DENIED. Returns 0 Printer connection established Error code Function failed Example If ADDPRINTERCONNECTION ("\\vleerbeer\hp laserjet 4") = 0 ? "Added printer connection...." Endif" Etter det jeg skjønner så kan denne kommandoen bare brukes når en skriver er hektet på en PC. Har ikke funnet noen måte å få opp en ren nettverks-skriver på via Kix, så da lurer jeg på om noen har noen alternative forslag? Endret 25. februar 2004 av jering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå