Orjanp Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Fikk tak i et demobrukt MSI K7D Master L hovedkort for dual cpu hos komplett. Skal brukes sammen med to AMD XP1800+ med Palmino kjerne. Har foreløpig kun kjørt systemet med en prosessor. Når jeg starter opp står det at jeg har en AMD MP1800+ prosessor. Vil hovedkortet og windows alltid rapportere en MP porsessor selv om det i utgangspunktet ikke er det? Noen som har gode sider som omhandler modifisering av XP til MP, og da gjerne med bilder? Er også interessert i å låse opp multiplyer på prosessorene. Noen som har bilder av den framgangsmåten? Det er L5 bruen som skal kobles til jord for å enable MP? Og L1 bruene som skal kobles sammen for å åpne multiplyeren? EDIT: Leste på www.2cpu.com at tidlige Palmino kjerner fungerer i dual oppsett uten å måtte moddes. Stemmer dette? Ifølge denne er det relativt enkelt å finne ut om prosessoren er SMP låst fra fabrikken. Endret 25. februar 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 aldri hørt om at det går og modde xp til mp..? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Modding og modding. I utgangspunktet fungerer ikke XP rosessorer i dual oppsett. Men ved å koble sammen L5 bruene vil det fungere og prosessorene gjenkjennes som MP prosessorer. Endret 25. februar 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Dersom den ene gjenkjennes som MP kan du gå utifra at modding ikke er nødvendig på den. Jeg har prøvd en del Thoroughbreds og bartons og ingen ble gjenkjent som MP før etter sammenslutning av L5[4] brua (den lengst til høyre). Jeg ville prøvd å kjøre den andre cpu'en alene for å se om også den gjenkjennes som MP. Gjør den det, og det fortsatt ikke fungerer å kjøre to stk, ville jeg sett på 2cpu.com etter en biosversjon som helt sikkert fungerer med palomino. Den nyeste, 1.8, bør vel strengt tatt fungere, men jeg er ikke sikker ettersom jeg aldri har testet palomino selv. Du har ikke vurdert å klistre inn et par bartons eller thoroughbreds? Mine backup cpu'er kjører 2450mhz på luft. De er duron 1600... Det kreves imidlertid litt fikling på multipliern for å oppnå slike hastigheter. Beklager at dette ble litt rotete, men jeg må rekke en forelesning. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Modding og modding. I utgangspunktet fungerer ikke XP rosessorer i dual oppsett. Men ved å koble sammen L5 bruene vil det fungere og prosessorene gjenkjennes som MP prosessorer. blir den akuratt det samme som MP da? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil er MP utgavene bare en XP som er testet i et flerprosessor oppsett. Altså garantert å fungere i et sådann. Blandt XP prosessorene er det ca. 10 - 20 prosent av prosessorene som ikke fungerer et flerprosessor oppsett. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Begge prosessorene gjenkjennes som MP. Så jeg slipper å fikle med L5 bruene. Får se etterhvert om de er mulig å klokke noe. Foreløpig går de kun som MP1900+. Palmino er vel ikke akkurat kjennt for ekstrem overklokkbarhet. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg greier fint 160Mhz fsb på mitt A7M266-D, med to stk XP1600. Men med noen høyere fsb enn det, begynner diverse PCI-kort å gi etter. Tenker jeg skal bridge-mod'e XPne neste gang jeg har fra hverandre pc'en, så kanskje jeg når enda høyere uten så høy fsb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå