jeskeide Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg skal lage en sjekk på hva som blir skrevet inn i et text felt å viss dette ikke er rett vil jeg at en popup boks skal komme opp med forslag til hvordag dette skal gjørest. ett problem til såm jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med, er det mulig å få opp denne boksen når feltet denne er knyttet til mister fokus ? har brukt litt acces å der var det noe som het update when lost focus eller noe slikt... noen som vet om noe slikt fins i php ? Lenke til kommentar
S_A_Phoenix Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Kanskje du ikke klarer å progge fordi du er så elendig til å skrive? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Jeg trur du har misforstått begrepet server/klient-side scripting. PHP er serverside, det du trenger er klientside. VBScript eller Javascript må brukes til det du trenger. Et par sider du kan sjekke ut: http://tutorial177.easycfm.com/ http://www.aspandjavascript.co.uk/form_validation.asp http://www.ecybers.com/webdesign/javascriptformvalid.htm Hvis du lurer på hvordan du skal få til popups, så kan du spørre i HTML forummet. Og ja, du kan sende Java/VBscriptet til klienten med PHP. Endret 25. februar 2004 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Det gjøres ikke med php, men javascript. Edit: Ach. Lumted tok meg på målstreken! Endret 25. februar 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 for ikke å nevne javascriptforumet her Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 <script language="Javascript"> alert ("Dette er en måte å lage Javascript Alert på.") </script> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Kanskje du ikke klarer å progge fordi du er så elendig til å skrive? Denslags drittslenging er uønsket her. [/off-topic] Dette er ikke mulig å gjøre med PHP, siden det er server-side. Prøv heller i JavaScript-forumet. Lenke til kommentar
TP Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Du kan gjøre det slik echo("<script language=\"Javascript\">"); echo("alert (\"Dette er en måte å lage Javascript Alert på.\")"); echo("</script>"); Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Du kan gjøre det slik echo("<script language=\"Javascript\">"); echo("alert (\"Dette er en måte å lage Javascript Alert på.\")"); echo("</script>"); En interessant vridning, ja. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Eller rett og slett <?php echo('<script language="Javascript">'); echo('alert ("Dette er en måte å lage Javascript Alert på.")'); echo('</script>'); ?> Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Eller kanskje <?php echo<<<END <script language="Javascript"> alert ("Dette er en måte å lage Javascript Alert på.") </script> END; ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå