king_pedersen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Vurderer å kjøpe meg ny harddisk og lurer på hvilket merke jge skal velge, har hørt mye bra om Seagate Barracuda, men er litt usikker! Skal være en 160gb eller 200gb eller 250gb! Lenke til kommentar
diversity Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) jeg har bare positive ting å si om min WD 120 gb,.. så jeg tror 160gb går i det samme.. Bråke rikke så mye og jobber raskt ikke så dyr heller Edit: her Edit2: s.ata eller ide hdd? Endret 25. februar 2004 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
rlz Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Tja, Seagate Barracuda 160GB S-ATA er da en god disk (buddien min har den). Nå er det ikke lenge siden Seagate kom med 200GB disker, de ble testet hos tomshardware og fikk meget god kritikk der Prisen skal ikke være så værst heller, så det virker som et godt kjøp Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Samsung lager gode, rimelige og ikke minst stillegående (!) disker. timtowtdi Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 har du veldig stille pc så: seagate hvis ikke så : wd Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jepp. wd bråker noe sinsvakt med en hvinende lyd. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) jepp. wd bråker noe sinsvakt med en hvinende lyd. syns ikke WD er så ekstremt bråkete jeg da, de gamle diskene var kansje det, men jeg har 1stk 40Gb 2stk 80Gb og harddisker fra western og jeg blir ikke plaget på noen måte av støy jeg da. men vi er så forskjellige når det gjedler støynivå da Jeg har hatt : western digital Seagate og Maxtor MAXTOR : jeg er svært fornøyd med alle diskene Untatt den fra Maxtor som gikk i stykker etter 2-3 uker eller noe rundt der. SEAGATE : stort sett fornøyd virker holdbar og er stabil,litt svak ytelse,veldig fint støynivå, ikke SÅ mye lavere en WD syns da jeg, men det er en annen sak. WESTERN DIGITAL : bare gode erfaringer stort sett, bråker vel kansje mest av overnenevnte men ikke MYE mer da, er stabil, rask og God. kan foresten bli litt varm (gjelder 80gb utgaven) 40gb utgaven er kald og den beste disken jeg noen gang har hatt, har hatt denne i 3år og ifølge "harddisk doktor'n" min (S.M.A.R.T) så har den ikke blitt verken noe slitt eller degradert på ytelse! Endret 25. februar 2004 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Vil si det kommer litt ann på hva den skal brukes til. Jeg har ingen problemer med å bruke noe som helst merke for lagring. Da er det kun to ting jeg ser på og det er stabilitet og størrelse! Seagate har jeg god erfaring med her ettersom ingen av mine disker har noen gang krasjet. Bruker derfor disse som lagring. Har også en wd og den gjør også en god jobb. Nå har jeg os på 2 styk raptorer i raid, men dersom du ikke har mulighet til dette så anbefaler jeg her den disken som er raskest og mest mulig lydløs. Størrelse og stabilitet spiller en mindre rolle for min del i denne sammenheng. krasjer maskinen så ghoster jeg den tilbake i løpet av 10-20 minutt. Dette er bare min mening da EDIT: skriveleif Endret 25. februar 2004 av MrVilla Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Takker, har 2 stk 80gb WD og de bråker ikke så fælt, men kan som sagt bli litt varm! Tror det blir en WD eller SG 160gb nå Takk for alle svar, dere gjorde det lettere for meg:D Skal kansje også kjøpe en sånn harddisk holder! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det er vel sånn hvis du skal sette dem i bås blir det slik: WD: Mest ytelse, men gpr utover stillheten Seagate: Mest stille, men går utover ytelsen Maxtor: Allrounder. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Takker, har 2 stk 80gb WD og de bråker ikke så fælt, men kan som sagt bli litt varm! Tror det blir en WD eller SG 160gb nå Takk for alle svar, dere gjorde det lettere for meg:D Skal kansje også kjøpe en sånn harddisk holder! Hvis du skal kjøpe sånn harddisk skuff til å montere i 5.25'' enheter "hylen" så vær obs på at det er utrolig mange sånn skuffer som har høyt støynivå!, jeg har 2 sånne skuffer og ingen av dem er støysvake, begge er fra merket coolermaster cooldrive, den enne med 1vifte den andre med 2vifter, tipper de har støynivå på rundt 30Db (den med 1vifte har vel rundt 28db), så vær litt Obs på det med støy der de bråker MYE mer en harddiskene skal jeg si! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det er vel sånn hvis du skal sette dem i bås blir det slik: WD: Mest ytelse, men gpr utover stillheten Seagate: Mest stille, men går utover ytelsen Maxtor: Allrounder. Heller slik: Samsung: Stillegående og kald. Noe som resulterer i svakere ytelse. Seagate: En blanding av overnevnte og WD; stille og yter bra. WD: Bra ytelse, litt høyere, men hvor merkbart det er vet jeg ikke. Billig. Maxtor: Støyer mest. Har en tendens til å hvine. Ytelsen er vel på linje med WD. Mange dårlige erfaringer med Maxtor. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det er vel sånn hvis du skal sette dem i bås blir det slik: WD: Mest ytelse, men gpr utover stillheten Seagate: Mest stille, men går utover ytelsen Maxtor: Allrounder. Heller slik: Samsung: Stillegående og kald. Noe som resulterer i svakere ytelse. Seagate: En blanding av overnevnte og WD; stille og yter bra. WD: Bra ytelse, litt høyere, men hvor merkbart det er vet jeg ikke. Billig. Maxtor: Støyer mest. Har en tendens til å hvine. Ytelsen er vel på linje med WD. Mange dårlige erfaringer med Maxtor. Syns ikke Akkurat Maxtor er den som bråker mest, akkurat men har også dårlig erfaring med Maxtor. WD støyer mer enn Maxtor syns jeg og huske... men det er jo mulig det kommer ann på Disk modell også da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Maxtor hviner, det er sinnsykt irriterende. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Maxtor hviner, det er sinnsykt irriterende. de er ihvertfall Irriterende dårlige, er ikke holdbar, elendig kvalitet. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Byttet ut to WD(40GB og 80GB) med en Seagate Barracuda 160GB S-ATA. De som sier at WD ikke bråker, har ikke hørt forskjellen mellom WD og Seagate, tror jeg. Det er en helt annen verden. Seagate lager langt mindre støy. Eneste er at under mye jobbing, lager den en "knatre" lyd som er hørbar. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Du skal ha ny HARDDISK, ikke ny PC. Ja, jeg vet at det er mange som tar feil på dette, men du skal allikevel ikke feiloste av den grunn Post flyttes, vennligst la meg slippe å gjøre det igjen Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Byttet ut to WD(40GB og 80GB) med en Seagate Barracuda 160GB S-ATA. De som sier at WD ikke bråker, har ikke hørt forskjellen mellom WD og Seagate, tror jeg. Det er en helt annen verden. Seagate lager langt mindre støy. Eneste er at under mye jobbing, lager den en "knatre" lyd som er hørbar. Helt enig, bortsett fra at jeg har Samsung, ikke Seagate Hadde WD før, 2stk 80GB. De hadde en sinnsykt irriterende høyfrekvent lyd. Solgte de og kjøpte 2stk 160GB Samsung. Veldig fornøyd Selv om jeg kjører trynet inn i maskina hører jeg ikke en ting fra de diskene. Det eneste jeg hører nå, er viftestøy som er umulig å bli kvitt. Vil på det sterkeste anbefale Samsung 160GB Jeg sjekket en del tester og reviews før jeg kjøpte og fant ut at Samsung og Seagate var ca like gode på "performance", like stille på idle, men Samsung var stillere enn Seagate under skriving/lesing. Derfor gikk jeg for Samsung. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Vil på det sterkeste anbefale Samsung 160GB Jeg sjekket en del tester og reviews før jeg kjøpte og fant ut at Samsung og Seagate var ca like gode på "performance", like stille på idle, men Samsung var stillere enn Seagate under skriving/lesing. Derfor gikk jeg for Samsung. Ser Holdbarheten til Samsung diskene å være bra? har aldri hatt disker fra samsung før, jeg har foresten også hatt en Quantum disk en gang, den må vel være den værste støymakker'n av dem alle ville jeg tro, knatre knatre knatre.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Heller slik: Samsung: Stillegående og kald. Noe som resulterer i svakere ytelse. Seagate: En blanding av overnevnte og WD; stille og yter bra. WD: Bra ytelse, litt høyere, men hvor merkbart det er vet jeg ikke. Billig. Maxtor: Støyer mest. Har en tendens til å hvine. Ytelsen er vel på linje med WD. Mange dårlige erfaringer med Maxtor. Faktisk så er Samsung SpinPoint P80 160GB litt raskere en de andre du har nevnt i listen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå