Gå til innhold

Redusere viftestøy på bærbar pc

jdmonstad

Anbefalte innlegg

Har en HP pavilion ze5244 som bråker nokså mye konstant. Er en smule plagsomt når vifta går nokså høylydt hele tiden.

Mener at jeg tidligere har lest her at hvis bateri-innstillingene er på "maks batteri" så vil det føre til at vifta går sjeldnere? Stemmer dette? Og hva skal eventuelt alle de forskjellige stå på? (Slå av skjerm, Slå av harddisk, sett i ventemodos...).

Er det noen som har andre generelle tips om hva jeg kan gjøre? (Finnes desverre ikke BIOS oppdateringer til denne).

Vet at siden det er en Pentium 4 prosessor så må jeg regne med litt støy, men er jo lov å prøve å få minst mulig...

Takker for all hjelp!

Mvh

JDM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en HP pavilion ze5244 som bråker nokså mye konstant. Er en smule plagsomt når vifta går nokså høylydt hele tiden.

Mener at jeg tidligere har lest her at hvis bateri-innstillingene er på "maks batteri" så vil det føre til at vifta går sjeldnere? Stemmer dette? Og hva skal eventuelt alle de forskjellige stå på? (Slå av skjerm, Slå av harddisk, sett i ventemodos...).

Er det noen som har andre generelle tips om hva jeg kan gjøre? (Finnes desverre ikke BIOS oppdateringer til denne).

Vet at siden det er en Pentium 4 prosessor så må jeg regne med litt støy, men er jo lov å prøve å få minst mulig...

Takker for all hjelp!

Mvh

JDM

Pentium 4 prosessoren har ikke speedstep så maks batteri funker vel ikke, og bios oppdateringer finnes vel, sjekk linken nedenfor (Fikk ikke kontakt med hp sine sider, legger linkenlitt senere). Jeg brukte å legge et cd cover under maskinen bak slik at den fikk bedre luft og dermed mindre støy... Og det med om skjermen og hardisk skal slå seg av etter en stund er en smaks sak, du fikser dem slik det passer deg

Lenke til kommentar
Fant det...

Har K.F.5. Hva er fordelene/ulempene ved å oppdatere? Hvordan oppdaterer jeg?

Har sett litt på K.F.10, står ingenting om at denne reduserer viftestøy...

Mvh

JDM

vet ikke noen ulemper men fordelene er vel vekk med barnesykdommer, mindre støy, stabilitet osv... På hp sine hjemmesider så søker du bare på "ze 5244" så får du opp resultat og andre topicen er vel der det står drivere osv, derfra finner du selv når du klikker inn på bios. (kommer forsatt ikke inn på hp sine hjemmesider)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...