Gå til innhold

Klipsch ProMedia Ultra


Anbefalte innlegg

Jeg har altså bestemt meg for å kjøpe et 5.1 anlegg til PC'en. Har begrenset plass, så et slikt anlegg vil passe bedre enn et konvensjonelt anlegg.

 

Det virker som om Klipsch ProMedia Ultra 5.1 gjør det ganske stert ifølge endel reviews jeg har lest, og jeg lurer på å anskaffe dette. Alternativet er vel Logitech Z-680 om jeg ikke tar helt feil, men jeg prioriterer klar, fin lyd...god diskant og mellomtone osv fremfor rå effekt. Kommer ikke til å kjøre subben på maks uansett, bortsett fra når jeg ser film en gang iblant. Ellers hører jeg på mye relativt krevende musikk, så det er viktig at musikkgjengivelsen er best mulig! (progrock, klassisk inspirerte saker, litt metal osv...ikke bare dunkdunk techno mao)

 

 

 

1. Kan Logitech Z-680 konkurrere med Klipsch med mine krav? Er jo billigere ihvertfall, men jeg er villig til å strekke meg litt lengre for å få et anlegg der jeg ikke irriterer meg over grumselyd.

 

2. Hvor får man kjøpt Klipsch ProMedia? Sliter litt med å finne plasser. Fortrinnsvis i Norge, så slipper jeg tolltull og alt det der. Hvor mye koster et Ultra 5.1 nå?

 

3. Er det andre anlegg i sjangeren som bør vurderes? Vet at Creative har litt av hvert, men jeg har liksom fått for meg at de ikke når helt opp.

 

mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech har ikke nubb hvis du spiller en del mer "krevende" musikk. I allefall ikke i mine ører. Men det må også nevnes at man til denne prisen får rimelig oppegående komponentløsninger med Forsterker + høyttalere hver for seg.

 

Tipper prisen ligger på en 6.000,- til 6.500,- jeg. Sjekk opp PureBeat i Tønsberg for å få dagens pris.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Takk for svar! Leste noen reviews og fant ut at Klipsch IKKE har innebygget Dolby Digital / DTS dekoder. Dette er litt leit hvis jeg skal bruke f.eks X-BOX, men det får heller gå. Grunnen til at jeg ikke vil ha komponentløsninger er rett og slett størrelsen, pluss at du gjerne må litt opp i pris om du skal ha noen OK bakhøyttalere, sub osv...

Lenke til kommentar
Jeg har altså bestemt meg for å kjøpe et 5.1 anlegg til PC'en. Har begrenset plass, så et slikt anlegg vil passe bedre enn et konvensjonelt anlegg.

 

Det virker som om Klipsch ProMedia Ultra 5.1 gjør det ganske stert ifølge endel reviews jeg har lest, og jeg lurer på å anskaffe dette. Alternativet er vel Logitech Z-680 om jeg ikke tar helt feil, men jeg prioriterer klar, fin lyd...god diskant og mellomtone osv fremfor rå effekt. Kommer ikke til å kjøre subben på maks uansett, bortsett fra når jeg ser film en gang iblant. Ellers hører jeg på mye relativt krevende musikk, så det er viktig at musikkgjengivelsen er best mulig! (progrock, klassisk inspirerte saker, litt metal osv...ikke bare dunkdunk techno mao)

 

 

 

1. Kan Logitech Z-680 konkurrere med Klipsch med mine krav? Er jo billigere ihvertfall, men jeg er villig til å strekke meg litt lengre for å få et anlegg der jeg ikke irriterer meg over grumselyd.

 

2. Hvor får man kjøpt Klipsch ProMedia? Sliter litt med å finne plasser. Fortrinnsvis i Norge, så slipper jeg tolltull og alt det der. Hvor mye koster et Ultra 5.1 nå?

 

3. Er det andre anlegg i sjangeren som bør vurderes? Vet at Creative har litt av hvert, men jeg har liksom fått for meg at de ikke når helt opp.

 

mvh Stian

Klipsch kan kjøpes på Oslo Hi-Fi Center.

http://www.oslohificenter.no/prod/sp/pcsp/kl_pc.html

 

Jeg har selv 2.1 versjonen og det er det beste jge har hørt av PC høytalere til nå. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Det greieste å billigste er å kjøpe det rett fra impotøren i Oslo

PureBeat var billigst og hadde best service da jeg kjøpte.

 

Klipsch settet kommer med en digital dekoder hvis du skal ha det, koster bare litt ekstra. :) Snakk med Roy hos PureBeat så får du det du trenger til en god pris.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har søkt etter Promedia på Ebay.com og Amazon.com , og det ser ut som de ikke selger Ultra-utgaven utenfor USA enda .

Ebay.com har gode bruktpriser på promedia i USA , men det er dyrt (en skulle ha 200$) og vanskelig å få det over dammen .

Hvis noen vet om rimelige speditører i USA så legg inn en post .

Lenke til kommentar

5500,- mot Logitechs beskjedne 3500,-. Bør være litt forskjell her :) Forøvrig synes jeg det settet på Oslo Hi-fi center ser ut som et Ultra sett...men det er selvsagt mulig at jeg bommer stort..

 

Økonomien sier Logitech, men jeg vil jo ha noe som virkelig duger til musikk og! Får se hva vi lander på..

Lenke til kommentar

Hva med å gå ett sted for å høre dem selv? Logitech sitt sett virker mye bedre enn det er, hvertfall slik jeg fikk inntrykk av på elkjøp. Da ville han bare demonstrere settet med film, ikke musikk. På film var det en meget fin opplevelse, mye grunnet en kraftig bass. Virket også som at settet slet litt med å holde følge når der var mye som skjedde på filmen lydmessig.

 

Jeg har enda ikke fått muligheten til å høre på promedia, men håper å få dette til om ikke lenge. Har virkelig lyst å høre dette settet, eventuelt få det inn som erstatning for mitt nåværende annlegg.

Lenke til kommentar

Tror nok at det stemmer godt at de ikke selger Ultra settet her i norge enda. Forskjellen er jo rimelig lett å se; Ultra settet har hvite membraner, og en sølvblank "fjernbetjening". Det vanlige settet har svarte membraner og en svart skrudings.

 

For handling "Over There" kan man vel benytte f.eks. JetCarrier. Har ikke testet dem selv enda, men planlegger å gjøre det ved neste Ebay shopping.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Jeg har Klipsch Pro Media 5.1 (ikke ultra) + klipsch sin digital dekoder Klipsch DD 5.1

 

Disse pchøytalerne rocker bra ja, hvis du er ute etter kvalitet så bør du gå for disse ja.

 

Ultra utgaven finnes nok ikke i 220volt utgave ennå nei, men den kommer nok snart.

 

Så det er bare å vente i spenning

 

K for Klipsch - K for Kvalitet

 

Selv med Jet Carrier som transportør så vil det bli dyrt å bestille fra USA, fordi Klipsch ProMedia 5.1 Ultra veier sine kilo ja, ikke mindre enn WEIGHT:

52.5 lbs.

 

EXPORT VOLTAGE: 230 volt under development

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Registrerer nå at Klipsch selger DD 5.1 boksen til 100 dollar mot 160 dollar tidligere. Sendte mail til Klipsch og fikk til svar at de ikke sendte produkter til meg som privat person men måtte henvende meg til Audiokompaniet. Sist jeg var i kontakt med Audiokompaniet hadde de ikke satt ned prisen tilsvarende på DD 5.1 boksen, men den kostet fremdeles 2.500,- kroner.¨

 

Tips til hvor jeg kan få DD 5.1 boksen til en rimelig penge mottas med stor takk. Er også villig til å kjøpe fra nettbutikker i USA.

Endret av frans
Lenke til kommentar
Selv med Jet Carrier som transportør så vil det bli dyrt å bestille fra USA, fordi Klipsch ProMedia 5.1 Ultra veier sine kilo ja, ikke mindre enn 52 Ibs

 

52 Ibs x 0,454 = 23,6 Kg

Jet Carrier tar 980 NOK for 25 Kg og 890 NOK for 20 Kg som FAST pris fra USA - jeg tror ikke at private kan få bedre pris .

 

Promedia Ultra 5.1 selges for 350 - 400 $ i USA , men det er betydelig lavere priser på utgående modeller som 4.x (som ny i eske) og brukt 5.1 .

 

Uansett så ser det ut til at en kan spare 1500 til 2500 Kr på å importere til Norge , + moms hvis du bruker Poste Restante i Sverige og henter selv .

Lenke til kommentar

Mange amerikanske butikker selger Ultra 5.1 for ca 400 US Dollars ja

Det blir ca 2800 kr med dagens kurs

+ 24% moms = ca 3500 kr

+ Frakt med Jetcarrier 980 kr

= ca 4500 kr

 

Ulempen er at det 115V og man selvsagt må ha en omformer, men dette skulle ikke være noe problem da..

Service og support er jo uvisst da, norsk garanti og kjøpsvilkår får man selvsagt ikke...

Lenke til kommentar

Etter min smak hadde logitech z-680 et rotete lydbilde. Var rett og slett kjiip lyd! Bassen måtte stå ganske lavt for og i det hele tatt høre noe annet enn bare bass. Logitech sitt vil jeg tro funker dårlig til skikkelig musikk. Fikk ikke hørt så mye av det, men det jeg hørte var slett ikke overbevisende.

Lenke til kommentar

Sub: 1 eller 2 Dynabel Phobos

dy8108.jpg

Aktiv sub, 2498kr

Høytalere: 5 Dynabel Set høytalere

dy5828.jpg

698kr per stykk - totalt 3490kr for 5stk

Receiver: Marantz SR4300

ma1430.jpg

4998krkr

 

Dette kommer på omtrent 10.000kr (frakt koster ingenting) - du må bygge greiene selv og regne med litt utgifter på kabinett blant annet. Men anlegget kan danke ut anlegg i 20-30.000kr klassen du kjøper ferdig bygget.

Dette er ett anlegg du kan ha glede av i mange mange år.

Lenke til kommentar
Etter min smak hadde logitech z-680 et rotete lydbilde. Var rett og slett kjiip lyd! Bassen måtte stå ganske lavt for og i det hele tatt høre noe annet enn bare bass. Logitech sitt vil jeg tro funker dårlig til skikkelig musikk. Fikk ikke hørt så mye av det, men det jeg hørte var slett ikke overbevisende.

Enig med deg. Det er ikke spesielt overbevisende til musikk. Må huske på at det tross alt er pc-høyttalere det er snakk om, ikke hifi komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...