dagasc Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjører mysql5 win32, men når jeg skal opprette en ny database så er ikke den "create database-knappen" der, kun de "flush" greiene. Har prøvd 2 andre versioner, men ser ikke ut til å fungere! Noen som har peiling`?! Takk Lenke til kommentar
jrz Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 var det deg jeg hjalp på #php.no ? Prøv med phpmyadmin du. eller bare med tekstklient mot databasen. de derre win32 gui sakene liker jeg ikke.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Sjekk brukernavnet og passordet. Du kan også prøve f.eks. MySQL Control Center. Jeg kjører mysql5 win32 MySQL 4.1 er ikke ferdig ennå, og versjon 5 er kun for "preview" - installer 4.0.18. Endret 25. februar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 var det deg jeg hjalp på #php.no ? Prøv med phpmyadmin du. eller bare med tekstklient mot databasen. de derre win32 gui sakene liker jeg ikke.. løl, ja... var nok meg... Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Sjekk brukernavnet og passordet.Du kan også prøve f.eks. MySQL Control Center. Jeg kjører mysql5 win32 MySQL 4.1 er ikke ferdig ennå, og versjon 5 er kun for "preview" - installer 4.0.18. ok, jeg prøve med noen admin tools osv.. Men de hadde ikke tilatelse til å connecte osv?! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 fyr opp et command vindu og dra mysqladmin.exe "eller hva det heter over i vinduet, skriv så -u root -p bak og trykk enter, da skal du få slippe inn i admin delen da kan du for eks skrice Create database foo for å lage en database Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 fyr opp et command vindu og dra mysqladmin.exe "eller hva det heter over i vinduet, skriv så -u root -p bak og trykk enter, da skal du få slippe inn i admin delen da kan du for eks skrice Create database foo for å lage en database fikk det ikke te å funke.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Er ikke sikker på hva det heter i MySQL 5, men vanligvis heter programmet bare mysql.exe og ligger i mappen mysql/bin Prøv det som Mr.Ueland foreslår der. Fungerer ikke det må du nok installere en annen versjon! Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Er ikke sikker på hva det heter i MySQL 5, men vanligvis heter programmet bare mysql.exe og ligger i mappen mysql/binPrøv det som Mr.Ueland foreslår der. Fungerer ikke det må du nok installere en annen versjon! jeg kjører 4018 nu.... tester MySQL Admin... men... Den vil ikke connecte.. MySQL error nr. 1045 Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) Ja, jeg bruker riktig username og password.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Prøv med bare brukernavnet root og ikke noe passord - det er defalut i mysql! Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) hahaa.. funka.. Endret 25. februar 2004 av Deep3D Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) EDIT: Du endret hele posten din!!!! Hva fungerte? Endret 25. februar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 EDIT:Du endret hele posten din!!!! Hva fungerte? å logge inn uten pass... eller no.. bare en ting som gjenstår nå.. mekke en ny database kalt nuke ska teste php-nuke... ' how to lage en ny database i det admin progget? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 "Create database nuke" Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg åpnet mysql.exe skrev: -u root -p og deretter create database nuke dosent funk man! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 ah, "Create database nuke;" blir det vel? trenger en ; for å avslutte spørringen du gjør imot databasen Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) hva med: CREATE DATABASE `nuke` *tatt fra phpmyadmin* edit: eventuelt med semikolon ";" på slutten som Mr. Ueland sier. Endret 25. februar 2004 av LoS Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 hva med: CREATE DATABASE `nuke` *tatt fra phpmyadmin* mener at mysqladmin krever en ; for å stoppe spørringene, ellers vil det bare vise et => tegn. Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 takker!! fungerte helt topp! Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 uhh, hvordan loade en sql fil inn i databasen? tester ut php-nuke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå