andesam Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Har en stund vurdert å lære meg et programmerings språk. VIrderte c++, men det virker veldig innviklet. Har drevet LITT med visual basic (få en knapp til å forandre bakgrunnsfagen og sånn). Men hvilket programmerings sprøk er engentlig det beste (det man kan gjøre mest med, enklest)? Noen som har noen sider med noen bra tutorials til visual basick? Endret 25. februar 2004 av andesam Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Visual Basic kan du vel gjøre det meste med, dessuten er det et veldig enkelt språk. Du slipper å tenke på minne allokering og frigjøring, Den konverterer det meste automatisk, du trenger ikke vite så veldig mye om datamaskiner for å bruke det. Tutorials klarer du vel å finne selv? Google er et kjempe bra startsted. .NET: vbtutor VB:(tror jeg) vb tutorials Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Ja, jeg vil også anbefale Visual Basic på grunn av lettheten. Du kan naturligvis gå over til C/C++ senere hvis det er ønskelig siden den gir en større ytelse. Noen greie "turtuals" i VB: Visual Basic Øvingsprogrammer Lenke til kommentar
F-i-x-u-z Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei! Skjønner ikke helt ossen jeg bruker VB. klrar og sette inn knapper og sånn men de har jo ikke noe fungsjon skjønner heller ikke ossen jeg kan ta andre oder som jeg har sett her i forme og paste inn i det hele tatt hvor jeg skal lime inn :)Hilsen N00ben:) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Når du trykker på knapper i IDE-en (design modus, når du legger inn knapper, ect) vil du komme til et kodevindu. Her kan du skrive inn hva PC'en skal gjøre i når forskjellige hendelser (events) inntreffer. Det er der du limer inn kodene du finner rundt om på forumet her. Lenke til kommentar
F-i-x-u-z Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 ja! jeg tar new (Standar EXE) og vill ha denne komandoen inn mciSendString "Set CDAudio Door Open Wait", 0&, 0&, 0& den opner cd skoffen, skjønte ikke helt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå