Gå til innhold

IKKE planslip amdxpmp prosessorene!

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle være smart og planslipe teksten på cpu'ene mine. Gikk fint det med 1200-papir. Var superforsiktig, og pusset veldig lite.

Når jeg skulle montere kjølerne etterpå, hørte jeg endel knuselyder :sad: og begge cpu'ene mangler hjørner og kanter. Fungerer som **** uansett, men vil ALDRI ta av kjølerne igjen.

Overklokka MP1600+ [email protected]

CPU-temp load: 32.5

CPU-temp idle: 30.5

Vann-temp load: 26.5

Rom-temp (load med ved): 24-25

Er ialfall fornøyd med temperaturene mine :smile:

Håper cpu'ene ikke tar kvelden en kveld :sad:

DON'T DO IT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-20 18:01, baquero skrev:

Bruker du to shims? Eller bruker du shim? ;o)

en shims - den shimsen - flere shims - de shimsene (Anders Leipslands store norske dataordbok :wink:)

shims er entallsordet :smile:

Quote:

Jeg tenkte jeg skulle være smart og planslipe teksten på cpu'ene mine. Gikk fint det med 1200-papir.

Skal du planslipe AMD CPUer må du være skikkelig flink / ha godt utstyr. Det er veldig lett å gjøre mer skade en gagn. Å planslipe en så fin overflate vil uansett ikke gir store gevinsten så det er kun noe poeng for extreme overklokkere

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-03-20 21:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 13:09, CFD skrev:

JEg har planslipt mine og jeg bruker SHIMS.

Noe som kan være lur?

Sliper du for mye og bruker shims så synes jeg synd på cpuèn din. Drepte en duron sånn.

--------------------------

offtopic... men du som har vapo: har du voltmoddet HARDT? hvis ikke gjør det nå hadde vært spennende og sett resultatet.

btw er vapoen lydløs (er ikke det en del av cluet?)

Lenke til kommentar

Kan noen si meg hva i satan's vrengte sokker en skal planslipe AMD Duron, Athlon, XP prosessorer for?

Det kan ikke hjelpe en driiit!

Blir jo vanskeligere å sette på kjøler (hvis ikke du fjerner de 4 putene på sidene da)

Jeg synes kjerna ser fin og rett ut jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-24 22:38, Napoleon skrev:

Jeg synes kjerna ser fin og rett ut jeg...

Den er fin og rett, men de bokstavene som står oppå er kjempehøye! Hver gang jeg tar av min super-planslipte kobber-Taisol kan jeg lese det som står på coren inngravert i kobberet!! (speilvendt seff). Det er ganske sykt, og jeg har hatt lyst mange ganger til å få vekk de ekle bokstavene, men har ikke våget ennå..

Lenke til kommentar

Quote:

Den er fin og rett, men de bokstavene som står oppå er kjempehøye! Hver gang jeg tar av min super-planslipte kobber-Taisol kan jeg lese det som står på coren inngravert i kobberet!! (speilvendt seff). Det er ganske sykt, og jeg har hatt lyst mange ganger til å få vekk de ekle bokstavene, men har ikke våget ennå..

He he..

Ja jeg limte fast den gamle T-Birden min fast i kjøleribbe jeg og... Speilvendt, men fult leselig!

Men det er vel mening i å bruke kjølepasta og da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...