Gå til innhold

Volten= hvor høyt

Piggsvinet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du stille på den i det hele tatt? Hele poenget med dette er at CPU kanskje blir mer stabil ved overklokking, dersom du får problemer med stabiliteten ved standard Vcore. Hvis systemet ditt kjører stabilt, er det ingen vits i å stille spenningen noe høyere.

PS: Høyere spenning = høyere varmeutvikling.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du stille på den i det hele tatt? Hele poenget med dette er at CPU kanskje blir mer stabil ved overklokking, dersom du får problemer med stabiliteten ved standard Vcore. Hvis systemet ditt kjører stabilt, er det ingen vits i å stille spenningen noe høyere.

PS: Høyere spenning = høyere varmeutvikling.

Jeg tror du har misforstått litt hva overklokking er. Når du stiller VCore, så overkokker ikke du, for klokkefrekvensen på prosessoren blir ikke forandret. Men stiller du FSB eller MP på prosessoren opp eller ned, så forandrer klokkefrekvensen seg. F.eks. en AMD Athlon XP 2800+ som har en klokkehastighet på 2.083 GHz kan bli 2.5 GHz. Da overklokker du. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du har misforstått litt hva overklokking er. Når du stiller VCore, så overkokker ikke du, for klokkefrekvensen på prosessoren blir ikke forandret. Men stiller du FSB eller MP på prosessoren opp eller ned, så forandrer klokkefrekvensen seg. F.eks. en AMD Athlon XP 2800+ som har en klokkehastighet på 2.083 GHz kan bli 2.5 GHz. Da overklokker du. :)

Jeg sa ingenting om at man overklokket ved å stille opp Vcore. Les det jeg skrev nøye da. Jeg har en overklokket 2800+ selv jeg ;)

Lenke til kommentar

Sånn det er: Ved overklokking blir som oftest CPU ustabil når man har klokket endel. Det er da man øker vcore for å gjøre den mer stabil. Men ved høyere spenning utvikles det mer varme, og behovet for kjøling blir større. Ingen vits å øke vcore med mindre CPU er ustabil. Med mindre du har planer om å brenne CPU da. :roll:

Lenke til kommentar

Nå må jeg bemerke én ting. Det er tilfeldig at jeg gjør det i akkurat denne tråden, men jeg gjør det fordi jeg snart blir sprø.

Hva skal "volten" bety? Jada, jeg forstår hva du mener, men det er da innlysende at det er feil! Sier du "hva er meteren til der du bor?" liksom?

Volt er en måleenhet for SPENNING (arbeid per ladning).

Vi snakker altså om SPENNINGEN, ikke VOLTEN - akkurat som vi snakker om LENGDEN, ikke METEREN. Sistnevnte er innlysende, da bør det første også være det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...