Gå til innhold

2048MB Minne

EJN

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å gå i anskaffelse av en 2048MB RAM-brikke.

Jeg er relativt grønn på specs og slikt så jeg tror det er best jeg spør dere før jeg gjør noe overilt.

Hva burde jeg gå for?

Hvor burde jeg kjøpe?

Hvilken prisklasse må jeg regne med å komme opp i?

Hvilke gir mest for pengene?

Håper noen kan hjelpe meg ut her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er maskinen.

Det med 2x1024-kort, betyr det fremdeles at jeg kan kjøre programmer som krever 2gig med RAM?

Støtter i875 i det hele tatt 2 GB minnebrikker?

Uansett støtter det ikke mer enn 4 GB minne, og siden det har 4 minneplasser er det ikke mye vits å kjøpe større brikker enn 1 GB.

Lenke til kommentar

litt usikker der, men er ganske sikker på at du må ha like brikker.. det er iaff ingen ulempe.. Det finnes egne "pakker" med rambrikker som er testet for og fungere bra i par.. Disse bør du gå for.. Sikkert mange flere her som kan ta og forklare dette litt bedre enn meg..

Lenke til kommentar
Jeg ser rundt på forskjellige sjapper at det er svært få PC3200 1024 MB brikker som klarer skikkelige timinger. Jeg foreslår at du kjøper 4 raske 512 MB brikker, hvis du ikke MÅ ha mer enn 2 GB RAM.

med 4 rambrikker i et HK vil en uansett ikke klare lave timings, langt mindre raske hastigheter.

2x 1024 vil gi bedre ytelse enn 4x512.

Lenke til kommentar

Skal ikke påstå å ha testet veldig mye (med 2 vs 4) men jeg kjører 4x 512MB og jeg mener å ha lest at 4 brikker faktisk gir marginalt bedre ytelse enn 2 brikker, et eller annet med dynamic mode (for de paranoide, dette vil jo og forklare hvorfor THG ofte bruker 4 brikker på i875-platformene de tester).

Min anbefaling (mye fordi den også sparer deg for $$) er 4x 512MB fremfor 2x 1024MB, dersom du ikke går med planer om å oppgradere fra 2GB og videre etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...