Gå til innhold

Hvor mange kopper kaffe pr dag?

mars001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan desverre ikke drikke kaffe lenger. Magen tåler det ikke, men når jeg gjorde det så ble det gjerne en kanne og to.

Tror det går helt fint med 16 kopper pr. dag dersom de ikke er så store... Jeg hadde sikkert kommet til å ligge på det antallet dersom jeg ikke var syk, og hadde lett tilgang til det gjennom hele dagen.

Jeg tar meg gjerne en 4-5 kopper espresso eller cappucino avogtil nå... Det er dritgodt når man lager det selv, med skikkelig kanne og melkeskummer :thumbs:

Ellers har jeg noe artig kosttilskudd som har en ganske så betydelig mengde koffein og andre virkestoffer i seg. De hjelper som bare ****** dersom man er trøtt. :green:

Lenke til kommentar

Bestekompisen min har fått magesår av å drikke for mye kaffe gjennom flere år.

Han sliter nå med mye sure oppstøt, og har vært hos legen mange ganger det siste året pga. magesmerter. Legen sier det er kaffen som har gjort det, for mye syre i magesekken etser til slutt hull og man får mikroskopiske blødende sår.

Går fint så lenge han ikke drikker 10 kopper kaffe om dagen, men innimellom klager han over at magesåret har åpna seg igjen.

Drikker ikke kaffe i det hele tatt jeg. Det lukter godt men smaker jo vondt som pokker. Og jeg har prøvd mange typer kaffe. Det eneste jeg kan presse i meg mer enn 1 kopp av er vel cappucino med masse sukker i.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...