Gå til innhold

Pcen slår seg på i 1 sekund før den slår seg av.


Windoge

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nevnte tidligere at jeg hadde hatt problemer med hovedkortet, at det bare kom lange pipetoner når jeg slo det på selv om rammen er i og i orden. CPU er muligens og i orden, PSUen er bytta.

 

Nå slår pcen seg på i 1 sekund, deretter slår den seg automatisk av. Da må jeg slå av å på PSU før at den skal starte i 1 sekund. Er det hovedkortet jeg må sende inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan være at cpu vifta går på lavere hastigheter enn bios klarer å måle, jeg aktiverte " shutdown when cpufan fails"

 

så når jeg da skrudde cpu vifta på minimum daua pc'en rett og slett fordi den gikk under minimum rpm i bios (ca 1700 tror jeg)

 

prøv å reset bios og sjekk om vifta går som den skal

Lenke til kommentar
Hei.

 

Nevnte tidligere at jeg hadde hatt problemer med hovedkortet, at det bare kom lange pipetoner når jeg slo det på selv om rammen er i og i orden. CPU er muligens og i orden, PSUen er bytta.

 

Nå slår pcen seg på i 1 sekund, deretter slår den seg automatisk av. Da må jeg slå av å på PSU før at den skal starte i 1 sekund. Er det hovedkortet jeg må sende inn?

Har hatt Et lignende problem Med Et Asus hovedkort, det som skjedde var at hvsi jeg ikke hadde dratt ut strømmen etter bruk av data'n så ville den ikke starte neste gang visst den hadde stått noen timer. så jeg gikk til innkjøp av ny PSU, prossesor, ram hovedkort og diverse. så tenkte jeg at jeg skulle prøve og se hvordan pc'ne ville virket med ny PSU (kun Asus'en sånn som det var) og da ble alt helt fint, PSU'n var sliten, ustabil blitt og hadde dårlig kontakt så den koblet av og på diskene mine, den ene gikk foresten også i stykker, men fikk ny.

 

Men siden du har skiftet PSU, virker det som det noe annet feil... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...