Windoge Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hei. Nevnte tidligere at jeg hadde hatt problemer med hovedkortet, at det bare kom lange pipetoner når jeg slo det på selv om rammen er i og i orden. CPU er muligens og i orden, PSUen er bytta. Nå slår pcen seg på i 1 sekund, deretter slår den seg automatisk av. Da må jeg slå av å på PSU før at den skal starte i 1 sekund. Er det hovedkortet jeg må sende inn? Lenke til kommentar
Xon Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 hvilken hovedkort er det? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 NF7-S Noen som vet? Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Sjekket om CPU går vifta? Hadde akkuratt samme symptom etter at jeg glemte å plugge i min. Endel Bioser tar ned maskinen dersom vifta ikke går for å beskytte mot varmen. (Dette var et IC7-Max3 med en P4 3.0) Endret 25. februar 2004 av WishYou Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Tviler på at cpuen blir overheit på 1 sekund da uansett om vifta går eller ikke. Men uansett, vifta går Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Nå har ikke jeg det hovedkortet du har. Men da jeg skulle sette på ny kjøler på min CPU hadde ikke jeg kontakt mellom ribben og cpuen. Sjekk det du. BTW: Hvilken kjøler bruker du? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 det kan være at cpu vifta går på lavere hastigheter enn bios klarer å måle, jeg aktiverte " shutdown when cpufan fails" så når jeg da skrudde cpu vifta på minimum daua pc'en rett og slett fordi den gikk under minimum rpm i bios (ca 1700 tror jeg) prøv å reset bios og sjekk om vifta går som den skal Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Er ikke mulig at hovedkortet enkelt og greit kan være blåst`? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Thomas, kan jag chansa på att du har ett Ati AIW videokort? Har du nått annat videokort och testa med? Lenke til kommentar
gz Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Har du kobla til bracket'en med ekstra usb-porter/firewire? Prøv i såfall å plugge dem ut. (Blå = USB, Rød = Firewire) Edit: fargeblind, gitt Endret 26. februar 2004 av gz Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei. Nevnte tidligere at jeg hadde hatt problemer med hovedkortet, at det bare kom lange pipetoner når jeg slo det på selv om rammen er i og i orden. CPU er muligens og i orden, PSUen er bytta. Nå slår pcen seg på i 1 sekund, deretter slår den seg automatisk av. Da må jeg slå av å på PSU før at den skal starte i 1 sekund. Er det hovedkortet jeg må sende inn? Har hatt Et lignende problem Med Et Asus hovedkort, det som skjedde var at hvsi jeg ikke hadde dratt ut strømmen etter bruk av data'n så ville den ikke starte neste gang visst den hadde stått noen timer. så jeg gikk til innkjøp av ny PSU, prossesor, ram hovedkort og diverse. så tenkte jeg at jeg skulle prøve og se hvordan pc'ne ville virket med ny PSU (kun Asus'en sånn som det var) og da ble alt helt fint, PSU'n var sliten, ustabil blitt og hadde dårlig kontakt så den koblet av og på diskene mine, den ene gikk foresten også i stykker, men fikk ny. Men siden du har skiftet PSU, virker det som det noe annet feil... Lenke til kommentar
thingul Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Har du sjekket at du ikke har brukt for mange fester under hovedkortet ? Dette kan forårsake kortsluttning og det problemet du snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå