Schweein Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har et Geforce 2 GTS og OS er windows XP Pro på norsk. Problemet er at hver gang jeg prøver å starte et spill som krever 3D akselerasjon stopper maskinen og etter en liten stund starter den bare på nytt? Har prøvd absolutt alt, men ingenting fungerer. Har prøvde å installere de nyeste driverene fra Nvidia og de gamle jeg fikke med skjermkortet. Ifølge windows er den en fil som heter nv4_disp.dll som ikke fungerer. Jeg trenger HJEEEEEELP. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hmmmmm.....hva slags skjermkort er det? Skulle ikke være et Gainwardkort vel? Isåfall, les denne tråden ID:4 og resten av trådene i linken min Hvis ikke, hva skjer før den rebooter? Får du masse merkelige ting på skjerm eller blir den svart, osv? Trenger uansett litt mer info Lenke til kommentar
Schweein Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Kortet er fra Creative. Det som er merkleig er at kortet kjører helt fint i windows og ved oppstarten. Ingen problemer der,men når jeg starter et 3D krevende spill henger maskinen seg opp. Ellers funker kortet. Tror det har noe med driverene å gjøre men jeg klarer ikke å fikse problemet. ?????? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei. Jeg hadde noe av det samme problemet engang. Jeg tok en repair på XP og det funka :smile: Mio Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Har du kjørt dxdiag? Gjør det og se etter feil der. Har du avinstallert de andre driverene helt før du la inn nye? Har kortet fungert fint i andre OS? Prøv 2183, 2250 eller 2311 driverene. Lenke til kommentar
smalltalk Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Har du sjekket temperatur ? Vil øke med høy last og kan føre til full krasj. Creative har ikke alltid akkurat imponert med bra kjøling. Siden du presiserer problemer ved høy last mens det ellers ser ut til å fungere ok ville jeg sjekket om kortet fikk nok kjøling og at det ikke f.eks. er klokket for høyt om du har slike hjelpeprogram. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Avinnstaler alle drivere i legg til fjern programmer. Legg så inn de siste sertifiserte driverne fra Nvidia. Det skulle fikse problemet. Xp takler ikke at du legger inn nye drivere uten å avinnstalere de gamle. Lenke til kommentar
Schweein Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Takk for alle svarene. Skal prøve alle alternativene. En ting som er sikkert er at jeg ikke har overklokket kortet. Det kjører på sin standard ytelse. så det skulle ikke være noe problem. Når det gjelder DirectX er det et problem. Jeg finner ikke dxdiaq.exe eller hva den nå heter.Ligger ikke den i setup mappen til DirectX??? Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 For å kjøre dxdiag: start -> kjør -> skriv "dxdiag" -> enter (sånn for sikkerhets skyld: ikke ta med "") Lenke til kommentar
Schweein Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Fant fram til dxdiag. Ble overrasked da jeg fant ut at det lå i Windows/system32 mappa. Er ikke helt vant med disse NT versjonene ennå!!!! Da jeg kjørte direct3D testen ble det blå skjerm og jeg fikk opp en melding om at det var feil med driverfilen nv4_disp.dll og at jeg burde finne den nyeste driveren fra produsenten. Bare et lite problem. jeg har allerede den nyeste driveren installert. Hva skal jeg gjøre nå????+ Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Avinnstaller Nvidia driverne i Legg til/fjern, når den ber deg om å starte maskinen på nytt, si nei, gå så på http://www.guru3d.com og last ned Detonator Destroyer, kjør programmet, detta skulle da fjerne alt som har med Nvidia Detonator å gjøre. Så da skulle det bare være å innstallere nye drivere, selv anbefaler jeg 22.50. Dette skulle da sørge for at du får en komplett ny clean innstall av nye detonator drivere. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Installer Detonator 27.42 eller 27.51. De er desidert best utifra min egen erfaring. Ihvertfall mye stabilere enn 21.xx 22.xx og 23.xx møkka. Jeg har selv et ASUS Geforce 2 GTS kort og det funker ihvertfall bedre enn på VELDIG lenge med de driverne. Og gjør som tidligere nevnt gå i kontrollpanelet og avinstaller Nvidia driverne der. Restart maskinen så den legger inn igjen standard Geforce 2 driveren. Legg så inn den nye driveren! Ikke bruk Detonator Destroyer, den er ikke helt XP kompatibel, den lagde kun bøll på min XP ihvertfall. (Hvis det ikke er kommet en XP kompatibel versjon da!??) Lenke til kommentar
Schweein Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 17:32, Mio skrev:Hei.Jeg hadde noe av det samme problemet engang.Jeg tok en repair på XP og det funka :smile:Mio Hvordan tar du en repair på XP?????. får det ikke til nemlig. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Start fra WinXP cd'en, der kan du velge å reparere istedenfor å installere WinXP såfremt den finner en eksisterende installsjon av WinXP. Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg har faktisk hatt liknende problemer av to ulike årsaker med mitt ASUS V7700 kort. For det første var systemet sterkt ustabilt med de sertifiserte driverene, 27.10 eller høyere løste det problemet... En annen ting jeg hadde problemer med, var en 512 MB SDRAM brikke jeg lånte på jobben. Når denne sto i maskinen, kræsja XP øyeblikkelig når et program brukte Direct3D 7 og/eller 8. Direct3D 6.1 programmer, derimot, fungerte utmerket(!). Jeg vet også at det ikke var RAM brikken i seg selv, for alt fungerte fint i WinME. Så dersom nye drivere ikke fikser problemet ditt, kan du jo prøve å ta ut noen RAM brikker for å se om dette er problemet... Lenke til kommentar
Schweein Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 10:59, bihelland skrev:Jeg har faktisk hatt liknende problemer av to ulike årsaker med mitt ASUS V7700 kort.For det første var systemet sterkt ustabilt med de sertifiserte driverene, 27.10 eller høyere løste det problemet...En annen ting jeg hadde problemer med, var en 512 MB SDRAM brikke jeg lånte på jobben. Når denne sto i maskinen, kræsja XP øyeblikkelig når et program brukte Direct3D 7 og/eller 8. Direct3D 6.1 programmer, derimot, fungerte utmerket(!).Jeg vet også at det ikke var RAM brikken i seg selv, for alt fungerte fint i WinME.Så dersom nye drivere ikke fikser problemet ditt, kan du jo prøve å ta ut noen RAM brikker for å se om dette er problemet... Tusen takk for tipset. Jeg gjorde akkurat som du sa og tok en RAM brikke og startert maskinen uten den. Da funket maskinen når jeg kjørte DirectX. Etterpå satt jeg RAM brikken tilbake og nå funker alt perfekt. TUSEN TAKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PS (har hatt dette problemet i over en måned. Begynte faktisk å bli mektig lei av PC. Jeg vurderte faktisk å selge hele skiten) Lenke til kommentar
Schweein Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 JA Ja, det tok ikke mer enn en knapp måned før det samme gamle problemet var tilbake igjen. Har undersøkt litt og funnet ut det at skjermkortet blir helvetes varmt etter ca 10-15 sekunder når jeg går inn på et spill som kreve 3D etterfulgt av mye flimring i grafikken. Kan det være overoppheting som fører til dette problemet?????????????? Har også prøvd å installere alle mulige driverversjoner. Ingeting har funket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå