roger'n Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Jeg kjøpte et eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE (USB2/Firewire) og en Maxtor DiamondMax Plus 8 40GB (IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM) harddisk fra Komplett for å kunne frakte data til og fra uten å dra med meg pc'en. Vi satt hos en kompis og skulle formatere harddisken da første problemet kom. Da formaterte den til det kom en beskjed om at den ikke kunne avslutte formateringen. Etter å ha forsøkt en del plugget vi harddisken til hans IDE kabel og fikk formatert ferdig. Satte den tilbake i det eksterne kabinettet og forsøkte igjen. Den dukket opp, men forsvant igjen ganske fort og det kom en feilmelding: - kode 43. Det var den eksterne harddisken (eller kanskje det eksterne kabinettet) som rapporterte feilen slik at Windows stoppet den Etter jeg kom hjem plugget jeg den inn på min pc og den fungerte med en gang, både på USB2 og på Firewire Hva kan problemet være? Er det bare han som har et problem med sin Firewire? Driver problem? Er det noen som kan ha noen gode tips ville det vært supert Endret 25. februar 2004 av roger'n Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Har selv e-Magic kabinett og det suger vilt på firewire! Nesten som å vinne i lotto å få det til å virke som det skal, noen maskiner virker det ok på, noen kobler harddisken til og fra i ett sett og noen gir elendig filoverføringshastighet. Bruk USB2.0 hvis du har problemer, denne har så langt virket fint for meg. (Har 2 andre usb/firewire kabinett av andre (og bedre merker) og disse virker knall på firewire på alle PC'er.) Det kabinettet som jeg liker best er MAG snowbox USB/firewire fra www.mpx.no - det oser av kvalitet i forhold til de andre kabinettene jeg har. Endret 25. februar 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
roger'n Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Takk for informasjonen . Dumt at jeg har kjøpt noe som jeg kanskje ikke får brukt til formålet, men slik er det vel av og til. Kikket på det MAG kabinettet som er rent Firewire inne på mpx før jeg kjøte dette Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kjøpte dette kabinettet for en liten tid tilbake, og det har for meg funka helt perfekt. Har en WD 120GB 8MB disk i det, og bruker sammen med intern FW (VIA?) på ett ASUS P4C800-E Dlx hovedkort og ett Billion FW PC-Card. Latskap har ført til at jeg ennå ikke har plugget det til ett Pinnacle FW kort, men det kommer :-) I WinXP så har jeg valgt å optimalisere på hastighet fremfor hotplug. Har ikke målt hastigheten, men har ikke reagert på at det går spesielt sakte heller. Lenke til kommentar
svas Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Har ikke målt hastigheten, men har ikke reagert på at det går spesielt sakte heller. Kjører også dette. Men da med en WD 80 gig disk. Både på usb2 og IEEE1394 får jeg hastigheter mellom 20-30 MB/sec. Veldig fornøyd! Lenke til kommentar
roger'n Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Det er moro med tilbakemeldinger Kompisen min som vi fikk firewire problemet hos lurte på om han kunne ha funnet en løsning, hvis da problemet lå hos han. Han har et PCI firewire kort, og det står i slotten ved siden av AGP (skjermkort)slotten. AGP slotten stjeler resurser fra PCI slotten som står ved siden av. Hvis dette stemmer så kan det være grunnen til at det ikke fungerte. Etter vi testet kom han også på at det har vært noen feilmeldinger i windows på firewire kortet som han rettet på ved å gå inn på system og avinnstallert og reinnstallert. Firewire kortet har kanskje ikke fått noen prøvelser før vi skulle kjøre en ekstern harddisk, det har kun blitt brukt til sende fra videokameraet. Kan problemet være at hans AGP skjermkort tar så mye resurser at firewire kortet ikke fungerer og kan det løse seg om han setter det i en annen slot? Edit 28.02.04 23:00 Det hjalp ikke å flytte på firewire kortet i pc'en hans. Vet ikke om teorien er feil, men konflikten er der uansett. Det fungerer uten problemer både hos meg og hos en annen kompis, der forsøkte vi via usb2 da han ikke har firewire. På den maskinen der det ike fungerer er det som skrev over et PCI firewire kort og ikke intigrert. Det er av type Pinnacle og er et par år gammelt. Hovedkortet er et raid kort men jeg husker ikke hvilken type eller merke. Er det noen som har svar på dette eller noen tips ville det vært fint Er det muligheter at det er det samme problemet med et usb2 kort hadde det vært fint å fått tips om det også Endret 28. februar 2004 av roger'n Lenke til kommentar
skaven Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har seriøst problem med min e-magic kabinet på min bærbare... AV / PÅ forsinket skrivning... Har heldigvis bare USB 1.1 så det var derfor jeg kjøpte det kabinettet med både USB / Firewire..... Er det noen som har tjuvtriks i ludo for å få dette til å fungere problemfritt med firewire?? Står deres jumpere på master? Vil det hjelpe med et eksternt FW kort på PCMCIA porten? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hehe, jeg har merket følgende med mitt eMagic USB/Firewire og en Seagate 200GB: Firewire: Kabinettet står på høykant, skru på disken, ingenting skjer. Kabinettet ligger på magen, skru på disken, vips så er den der i Min Datamaskin. USB: Starter greit uansett. Men det bråker no JÆVLIG! Høy skingrende lyd fra vifta, høres ut som om den gnisser borti noe. Så stabiliserer støyen seg etterhvert, men allikevel overdøver den alt annet i PCen min. skaven: Jeg fjerna jumperen på disken min.. Endret 16. desember 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå