Nichlas Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg holder på å renske opp i alle bildene mine og har funnet ut at det hadde vært kjekt med et program som kan lage en indeksside av alle bildene med dato (samme som man får når man fremkaller hos en fotobutikk, men med dato på thumbnailene i tillegg). Noen som vet om et slikt program? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Prøvde programmet ADSee. Likte det ikke og det legger igjen nøkler det er umulig å bli kvitt i registeret. Hvorfor ????? Vet noen om et enkelt godt program på Norsk ? Endret 24. februar 2004 av finnipinni Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 ACDSee ACDSee hadde jeg helt glemt Men det som er ønskelig er at programmet "trekker ut" datoen fra bildefilen og føyer den til på indeksbildet. Vet du om noe slikt? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har hørt at dette skal være bra : http://www.cursorarts.com/ca_imffw.html Har ikke prøvd det selv, med det var omtalt i digi.no for litt siden (tror det var der) Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Har hørt at dette skal være bra : http://www.cursorarts.com/ca_imffw.htmlHar ikke prøvd det selv, med det var omtalt i digi.no for litt siden (tror det var der) Huhm, jeg kan finne den aktuelle funksjonen i det programmet, men takk for innsatsen likevel Altså, det jeg er på jakt etter er et program som lager thumbnails, men som også kan lese datoen fra bildefilen og legge den med i resultatet. Det samme som et slikt indeksbilde man får når man fremkaller hos en fotobutikk, men med dato i tillegg. Jeg har sett et slikt program før, men nå klarer jeg selvsagt ikke å huske navnet på det Lenke til kommentar
ap1978 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 PhotoThumb eller DPEx, for eksempel. Begge kan vel vise IPCT-beskrivelser samt EXIF-informasjon under bildene ved visning eller eksport til feks. webgalleri etter som jeg har forstått. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 FotoStation ThumbsPlus <- Lenge siden eg har testet dette, men mener det fortsatt eksistere Har ikkje linker tilgjengelig nå. Du får ta et søk Lenke til kommentar
ap1978 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Joda, ThumbsPlus lever fortsatt. Ellers så har du jo programmer som Adobe Photoshop Album og Jasc Paint Shop Photo Album. Er _mange_ andre der ute også nå som fler og fler skaffer seg digitalkamera og vil ha orden på bildene sine. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Har du sjekket om det er noen som passer på windows.no/gratisprogrammer og på digi.no/netjuvel (både med og uten prøvetid) ? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Altså, ang. ACDsee så VAR dette en gang et bra program, men nå er det noe forbanna dritt (synes jeg). Jeg bruker IfranView som jeg selv mener er mye bedre når jeg en og annen gang bruker Windows Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Du kan jo også teste programmet som fremdeles finnes i denne tråden/linken. Det viser riktignok så vidt jeg vet ikke datoen i selve miniatyren, men henter den inn og gir deg en del søke/indekseringsmuligheter.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå