Ikon Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Ok, hadde litt problemer før men fikk dette opp. Nå har jeg fått med en bærbar pc og jeg får ikke den forbanna pcen opp på inet. Jeg får kontakt med gateway, men får ingen pakker i retur og kommer seff ikke ut på internett. Problemet er nok at jeg ikke får riktig ip adresse, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå! Greia er at jeg har ett oppsett hvor w-lan boksen bare er gateway og ikke ruter, jeg bruker netopia ruteren min fra ngt til dette. Når jeg ser på ipen som den bærbare får tildelt så ser jeg at den ikke får riktig ip, har ikke riktig subnet engang.. Den bærbare er en hp zx5043ea med en broadcom 54g MaxPerformance chip innebygd, gateway er en 3com officeconnect 54 og ruteren er en netopia ruter fra ngt. Gatewayen er koplet til ruteren via en switch. Som sagt, jeg finner w-lanet, men jeg finner ikke ruteren!!!! Det er allerede en pc koplet til(nede i kjelleren hos hybelleier) og denne funker bra. Håper på hjelp! mvh, ikon Lenke til kommentar
Irons Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Hallo ikon. Har du testa å sette en fast ip? Er du helt sikker på at du har skrud av dhcp server på 3com routeren din? Netopia routeren har vel dhcp server, eller er det fast ip som gjelder? \\Sp33D PS! ikke vær så overlegen, har sendt deg en pm men du svarer jo aldri jo Du kan jo altids slå på tråden, så skal jeg hjelpe deg som best kan... Endret 25. februar 2004 av the_real_Sp33D Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Hallo ikon.Har du testa å sette en fast ip? Er du helt sikker på at du har skrud av dhcp server på 3com routeren din? Netopia routeren har vel dhcp server, eller er det fast ip som gjelder? \\Sp33D PS! ikke vær så overlegen, har sendt deg en pm men du svarer jo aldri jo Du kan jo altids slå på tråden, så skal jeg hjelpe deg som best kan... Hey shuggar! Jeg er temmelig busy for tiden. Så beskjeden din da du var offline Jeg fikk det til å fungere, men ikke tilfredsstillende. Når jeg skrudde av all sikkerhet så funket det endelig! Så det må vel være noen problemer med settings på den bærbare. Det som er det stooooooore problemet på den bærbare er at jeg enda ikke har fått xp Proffesional på den, så nå sitter jeg på xp home edition!! Jeg leste litt før jeg postet om folk som hadde litt like problemer og fant da ut at alle sa: Skru av at windows skal styre oppsett av trådløs oppkobling. Problemet er at det er den eneste måten jeg har å sette opp settings! Hvor i all verden skal jeg da kunne sette passord til wpa o.l? Så det å skru av windows kontrollen ga meg veldig lite hjelp Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Hallo ikon.Har du testa å sette en fast ip? Er du helt sikker på at du har skrud av dhcp server på 3com routeren din? Netopia routeren har vel dhcp server, eller er det fast ip som gjelder? \\Sp33D PS! ikke vær så overlegen, har sendt deg en pm men du svarer jo aldri jo Du kan jo altids slå på tråden, så skal jeg hjelpe deg som best kan... Hey shuggar! Jeg er temmelig busy for tiden. Så beskjeden din da du var offline Jeg fikk det til å fungere, men ikke tilfredsstillende. Når jeg skrudde av all sikkerhet så funket det endelig! Så det må vel være noen problemer med settings på den bærbare. Det som er det stooooooore problemet på den bærbare er at jeg enda ikke har fått xp Proffesional på den, så nå sitter jeg på xp home edition!! Jeg leste litt før jeg postet om folk som hadde litt like problemer og fant da ut at alle sa: Skru av at windows skal styre oppsett av trådløs oppkobling. Problemet er at det er den eneste måten jeg har å sette opp settings! Hvor i all verden skal jeg da kunne sette passord til wpa o.l? Så det å skru av windows kontrollen ga meg veldig lite hjelp En liten tanke i forhold til sikkerhet. Jeg har jo 2 typer sikkerhet på 3comen. 1. encryption. 2. Kun de og de mac adressene får lov til å connecte(jeg må registrere mac adressene for at de skal komme på w-lanet) Er det nok å låse mac adressene? Eller bør jeg ha encryption og? Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjører begge.. Mac og 128Bit WEP. Så disabler du SSID broadcast. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kjører begge.. Mac og 128Bit WEP. Så disabler du SSID broadcast. Ok, så da må jeg finne ut hva pokker jeg gjorde galt ****** og, hvor er den store røde knappen med tekst:"fixitall" på nå du trenger den?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå