Gå til innhold

Komplett.no knalltilbud!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett - komplett plikter å selge til annonseret pris! Det er det ikke tvil om! Finnes flere slike saker hvor kunde har fått medhold.

Har hatt en del jus og markedsføringsrett så vi som forbrukere har krav på den maskinen til 4995,-

Spm er bare hvem som har laget annonsen... om det ikke er komplett, så vil de legge ansvaret på firmaet som har laget anonsen og så er mølla igang.. til slutt, når vi får medhold er maskinen ikke verdt mer enn 4995,-

Lenke til kommentar

Uansett - komplett plikter å selge til annonseret pris! Det er det ikke tvil om! Finnes flere slike saker hvor kunde har fått medhold.

Har hatt en del jus og markedsføringsrett så vi som forbrukere har krav på den maskinen til 4995,-

Spm er bare hvem som har laget annonsen... om det ikke er komplett, så vil de legge ansvaret på firmaet som har laget anonsen og så er mølla igang.. til slutt, når vi får medhold er maskinen ikke verdt mer enn 4995,-

Lenke til kommentar

Har fått svar fra komplett...alle har sikkert fått det samme:

"Henvendelsen din vil bli behandlet fortløpende av en saksbehandler hos oss, og

du vil få svar så snart som mulig.

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, så

kan du svare på denne e-post meldingen ved å trykke Svar-knappen (Reply) i

mail-leseren din. Du må da beholde subjekt-linjen slik at vi kan knytte

kommentaren til den opprinnelige henvendelsen din.

Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi

kan hjelpe deg så snart som mulig.

Med vennlig hilsen

Komplett.no

"

Lenke til kommentar

Må understreke at jeg ikke har noen juridisk kompetanse, men i jussen er jo noe som heter god tro, og ingen av dere kan vel sies å være i god tro, ihvertfall ikke etter å ha sett prisen på komplett.no, men jeg aner ikke hvordan rettspraksis er på området. Dette er neppe gjort bevisst fra komplett sin side, og det er vel først å fremst BEVISST villedning §2 er rettet mot. Men dette er bare gjetning, jeg er egentlig ikke kvalifisert til å uttale meg nærmere om dette.

Lenke til kommentar

...den er der fremdeles! lol :grin: ...Det er ulovlig reklame! Trur ikke noen av oss vil ha noen sjangs til å kunne få den prisen! :sad: For konplett opplyser FLERE steder om at prisen er 16000 etter at vi trykker på reklamen...

...skal man ha noe å klage på så regner jeg med at det villle være ulovlig reklame!!!

MEN hvis det er noen som har mye penger og vil prøve så hadde det vært morro å hørt fra den personen igjen :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-19 21:51, johanjr skrev:

Mange kaller hele boksen som PC`n er for "harddisken"!!!

Hehe, det minner meg om en episode på jobb, jeg jobber i en butikk som sleger datautstyr (ikke Komplett Data!) Det kom inn en kjerring som skulle ha ett eller annet, jeg husker ikke nøyaktig hva, men det var litt vanskelig for meg å finne ut nøyaktig hvilket produkt hun skulle bruke når jeg ikke visste hvilken maksin hun hadde. Da sa hun at hun hadde skrevet ned det som sto på "harddisken" (da begynte jeg virkelig å ane uråd) og på lappen sto det: "Creative 52x" :razz: :razz:

Lenke til kommentar

Det koster ikke noe å klage komplett.no inn for forbrukerrådet eller markedsføringstilsynet eller hva det nå heter, gjør det vel? Der ser man jo på tidligere praksis og prinsipper som er fastslått gjennom tidligere avgjørelser i domstoler og tvisteutvalg. Hvis det er avgjort tidligere at innholdet i annonser er selgers ansvar og at annonser kan påføre ham ansvar, så er jo denne saken grei. Det var jo en sak her for litt siden der elkjøp hadde trykkfeil i sin avis og ikke hadde tatt forbehold om det, og de måtte, så vidt jeg vet selge til annonsert pris.

Selv om hardware-entusiaster ser at dette kan se litt 'vel billig' ut, tror jeg ikke det er det som er avgjørende for annonsørens ansvar for innhold eller ikke ansvar.

Jeg sitter her og venter på en bedriftspakke fra komplett :smile:

svindel

Lenke til kommentar

Det var en ting som slo meg, når jeg så på komplett's sine tilbud.

De selger "Microsoft Xbox starter kit (konsoll, ekstra gamepad, DVD-kit og Halo)" til den prisen dere vil ha for den bærbare.

Vel noen har dritte hardt på draget.

LOL, tenk om de hadde prøvd å selge xbox'en for

16 store.

Lenke til kommentar

Komplett kan ikke ta forbehold om mulige trykkfeil på internett sidene sine og tro at det gjelder trykkfeil andre steder på Internett. Hvis denne annonsen for eksempel hadde stått i pc-world-bilag hadde det heller ikke hjulpet komplett å ha ansvarsfraskrivelse på sine internett-sider. Såvidt jeg kan se har ikke hardware.no noen ansvarsfraskrivelser som begrenser noen sitt ansvar for innholdet på siden (annonsen). Base-line: Komplett annonserer, annonsen ble ikke slik de hadde tenkt; hvem sitt problem er det? Komplett sitt. ---->

komplett hefter for innholdet i annonsen og må selge til annonsert pris.

svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...