Gå til innhold

Komplett.no knalltilbud!!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp slått til på komplett.no sitt rasende gode tilbud på Fujitsu Amilo D lifebook

bærbar til 4995,-! Annonsen står her på hardware.no

Jeg tok screen-shot av annonsen og sendte komplett en mail om at jeg ville ha en slik pc. Og hvis annonsen skulle vise seg å være feil skrev jeg at jeg likevel krevde å få den til den prisen det står i annonsen, noe markedsføringsloven's §2 gir meg rett til. Denne annonsen er, hvis den er feil, etter min mening "egnet til å villede kunder og til øke etterspørselen etter et produkt". Så nå sitter jeg bare og venter på responsen, om komplett.no virkelig tar konsekvensen og selger meg pc'en til en god pris eller om de begynner å syte og beklage seg.

svindel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om annonsen er feil eller ikke, så er det komplett.no (eventuelt hardware.no) som er ansvarlig for tilbud de kringkaster. Det står ingen steder at det tas forbehold om eventuelle feil i annonser så jeg regner med å få pc'en til den annonserte prisen.

svindel

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-19 21:18, Athlon Power skrev:

Hvis det ikke står på komplett sine sider at det er forbeholdt skrivefeil så har du vel loven på din side hvis du krever PC-en for den prisen

ELLEr??

BobboZ

Nja, selskaper er veldig flinke til å forsøke seg på slike ansvarsfraskrivelser, men det er ikke bare å ta forbehold i hytt å pine. Jeg har jobbet i noen butikker, og stort sett lar man kundene få varene til den annonserte prisen. Men fullt så kraftige avvik som dette har jeg ikke sett før. Men du skal ikke se bort i fra at du KAN få medhold i at du skal ha maskine til 4995,- (jeg har dessverre ikke hatt om verken markedsførings- eller kjøpsloven enda)

Lenke til kommentar

Ka er e-mailen til komplett.no?

eg kjem ikkje inn på sida deira...

vil ha bin del av kaka:D

står det "med forbehold om trykkfeil"?

i følge §2 i marknadsføringslova er det oluvleg med urett reklame, derfor må den vere rett eller ka?:D

ellers kan dette bli juridisk...(neppe)

Lenke til kommentar

[email protected] skulle vel være et fornuftig sted å sende bestillingen til.

Er det noen her med juridisk kompetanse som kan gi oss en kortere juridisk betenkning av vår avtalerettslige stilling i situasjoner med villedende reklame/feil i reklame ?

Jeg har ikke slik kompetanse men kan levere min ukvalifiserte oppfatning:

Kan komplett skrive hva som helst i en reklame uten å måtte stå for det? Hvor mange treff tror du ikke denne diskusjonen her har forårsaket på komplett sine sider. Ifølge loggene deres må interessen for denne bærbare pc'en være helt enorm. Mange flere enn ellers leser om denne typen bærbar pc og blir bevistgjort dette produktet. Etter min mening er dette "egnet til å øke etterspørselen etter et produkt med villedende markedsføring(prising)" (fritt sitert fra markedsføringslovens §2)

svindel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...