Blacki Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Du kan bruke art. nr 30-7768 hos Claes Ohlson. Det er litt vanskelig å bruke den når det allerede er hull der, men dersom du spenner den fast med tvinger, og er veldig forsiktig, skal det nok gå. (du bør vel kjøpe nye tøfler til dama som en kompensasjon til rotet..) Ikkje bruk den der, den blir ødelagt med ein gang. (Jepp, eg har prøvd) ja den saken der kan være livsfarlig!... Holdt på å kutte fingrene av meg da jeg brukte en slik sak til å lage noen hull til spotligths hjemme... Dessuten så blir det for mye 'slark' etter mine erfaringer. Lykke til! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Du kan bruke art. nr 30-7768 hos Claes Ohlson. Det er litt vanskelig å bruke den når det allerede er hull der, men dersom du spenner den fast med tvinger, og er veldig forsiktig, skal det nok gå. (du bør vel kjøpe nye tøfler til dama som en kompensasjon til rotet..) Ikkje bruk den der, den blir ødelagt med ein gang. (Jepp, eg har prøvd) ja den saken der kan være livsfarlig!... Holdt på å kutte fingrene av meg da jeg brukte en slik sak til å lage noen hull til spotligths hjemme... Dessuten så blir det for mye 'slark' etter mine erfaringer. Lykke til! Altså da suger dere! Jeg har en slik selv (som jeg faktisk kjøpte på europris) og har kuttet 20 - 30 div. hull med den. den er like skarp ennå og den gir neste perfekte hull! at dere skader dere på den forstår jeg ikke, det må være et tegn på et eller annet ps. HUSK å mål med en linjal mellom "knivene" så du får eksakt den størrelsen du vil ha.. hilsen diablito Endret 25. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Revox Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det går ann å vri en stikksag.... Har lag dusinvis av hull i pc'er. Enseste som er litt vrient med en stikk sag er å få hull til 60mm vifter bra da bladet ikke klarer å bli bendt så mye. Men 80 går greit og 120 går som en lek. Bare vri vri vri. (Husk å hold plata godt fast så den ikke plutselig følger med bladet, det har lettere for å skje når man vrir stikksaga, da ryker bladet fort) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 brukte du plenklipper på sidedøra eller? Hehe Eg brukte holsag eg, perfect til oppdraget Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Du kan bruke art. nr 30-7768 hos Claes Ohlson. Det er litt vanskelig å bruke den når det allerede er hull der, men dersom du spenner den fast med tvinger, og er veldig forsiktig, skal det nok gå. (du bør vel kjøpe nye tøfler til dama som en kompensasjon til rotet..) Ikkje bruk den der, den blir ødelagt med ein gang. (Jepp, eg har prøvd) ja den saken der kan være livsfarlig!... Holdt på å kutte fingrene av meg da jeg brukte en slik sak til å lage noen hull til spotligths hjemme... Dessuten så blir det for mye 'slark' etter mine erfaringer. Lykke til! Altså da suger dere! Jeg har en slik selv (som jeg faktisk kjøpte på europris) og har kuttet 20 - 30 div. hull med den. den er like skarp ennå og den gir neste perfekte hull! at dere skader dere på den forstår jeg ikke, det må være et tegn på et eller annet ps. HUSK å mål med en linjal mellom "knivene" så du får eksakt den størrelsen du vil ha.. hilsen diablito Kjekt for deg at den funker fint til dinne formål.. Men å begyne med slik usakligheter at 'vi suger' etc. hjelper ingen her! Seff. fungerer den sikkert fint, fortalte bare hva jeg mente om den saken. og hvilke erfarinegr jeg hadde gjort. Har jobbet i 7-8 år med verktøy av denne sorten og har 'litt' peil! (er blikkenslager av yrke).. snakket ikke om 'eksakt' størelse og slikt, men at det ofte er slark med slikt bilig verktøy av denne typen! Vil nå si at det er så mye bedre med en saks. da har du et verktøy som ikke bare kan lage runde hull, men til hva du vil. Klippe gitter bort fra kabinet, og så er det flott å klippe i hard plastikk med. Verktøy som garantert kommer til nytte i mange ganger.. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 hva med sånne runde greier man fester på drillen bare til metall wolla Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) hva med sånne runde greier man fester på drillen bare til metall wolla En orntlig hullsag er flotte greier. Men husk at det siller da krav til den maskinen du bruker også! Prisen på hullsager er da rimlig høy om du bare skal bruke de til modding. En 'grønn' blikksaks er fremdelse mitt valg! Endret 25. februar 2004 av Blacki Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 brukte du plenklipper på sidedøra eller? Hehe Eg brukte holsag eg, perfect til oppdraget Hullsag til 120mm koster nærmere 1000 spenn. Tror nok en dremel er et bedre valg om du ikke får lånt utstyret Lenke til kommentar
KriB Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Dremel er en bra ting, men koster 1000 spenn. Hullsag er en knall ting, men koster 1000 spenn. Nytt kabinett koster ikke 1000 spenn (om ikke man går for "da überkool") Ergo, jeg prøver å gjøre det for under 1000 kroner... Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 krib. kjøp billig modelen på clas ohlson. den funker fint til de fleste formål. koster ca 200kr og passer orgnal utstyret Lenke til kommentar
KriB Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) I am back in business etter sinnsykt mye jobbing og blir nok ferdig i løpet av morgendagen eller noe. (Arbeid, ikke jobbing med kabinettet ) En liten ting, dere som kan dette: Hvordan få satt på "grillen på vifta slik at det ser ok ut? Jeg tenker på at den har jo fire ben som stikker utenfor hullet. Lager man et hakk til dem, eller? Kan jo ikke lage hullet såt stort at det passer? Edit: Jeg satte "grillen" utenpå, legger inn bilder i morgen. Endret 5. mars 2004 av KriB Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 lenge siden updatering nå... go mod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå