T.F.T Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hva heter adsl på folkemunne? topic sier vel egentlig det meste. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Tja, på folkemunn for newbies så er adsl "bredbånd", eller "breibånd". Selv liker jeg å kalle det "pannebånd", men mange sier også "internett". Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 breiband til distrikta! Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det er vel de tullingene ennå som kaller det bredbånd, men prøver å rette på folk såfremt situasjonen ikke forhindrer det. Er litt irritert som leverer "bredbånd" på 384/512/704 kbps... Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Mellombånd vil nå jeg kalle det Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 "offisielt" så er vell bredbånd når det er på ca. 2Mbps...Begge veier! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 jeg stemmer på Pannebånd Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 nei ikke skriv pannebånd. jeg skal svare i en konkurranse på hva adsl heter på folkemunne. Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 nei ikke skriv pannebånd. jeg skal svare i en konkurranse på hva adsl heter på folkemunne. Bredbånd, vil i tru *mumler noe om Hjemme PC* Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 UNINETT definerer bredbånd til å være høykapasitets datanett med nok kapasitet til å bære sanntids høykvalitet video til en eller flere brukere på nettet. Basert på dagens mpeg2-standard vil én videostrøm kreve overføringskapasitet på 5 - 6 Mbps (millioner bits pr. sekund) eller nærmere 1 millioner tegn pr. sekund. Stadig flere tjenester på nettet vil være basert på sanntids lyd og video, og utbredelsen av disse tjenestene vil være avhengig av god overføringskvalitet, som igjen har en klar sammenheng med høy kapasitet på nettet. For en vanlig husstand, med 1 - 2 brukere samtidig på nettet, vil en båndbredde på 10 Mbps være tilstrekkelig i overskuelig fremtid. Kapasitetsbehovet vil være avhengig av antall samtidige brukere og hvilke tjenester som skal benyttes, men som en tommelfingerregel vil vi si at bedrifter og skoler med 1 - 5 samtidige brukere vil kunne påberope seg bredbåndskapasitet dersom de har en båndbredde på 10 Mbps. Dersom man har 5 - 20 samtidige brukere vil det være behov for en båndbredde på minimum 30 Mbps, mens bedrifter og skoler med over 20 samtidige brukere bør ha en båndbredde på minimum 100 Mbps ut mot nettet. Selv mener jeg det er å sende informasjon over analogt nett på flere frekvenser samtidig. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Alt over 1mbps er bredbånd. Det er i hvert fall slik på min "folkemunn" Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 I følge staten er det ikke bredbånd før det er 2 Mbit begge veier... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Dersom man har 5 - 20 samtidige brukere vil det være behov for en båndbredde på minimum 30 Mbps, mens bedrifter og skoler med over 20 samtidige brukere bør ha en båndbredde på minimum 100 Mbps ut mot nettet. På skolen vår er det ca. 50-60 pcer som ofte er i bruk alle sammen + 20 laptopper med WLAN. Og linja vi har på skolen, den er skremmende stor, nemlig 3 ISDN linjer Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Nja, jeg kaller adsl for ADSL, og bredbånd for bredbånd Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Nja, jeg kaller adsl for ADSL, og bredbånd for bredbånd Og et eksempel på bredbånd er? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Og et eksempel på bredbånd er? sikkert fiberkabel... Endret 25. februar 2004 av sluffy Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg har 1MB/s på linja mi, og jeg har nå alltid trudd et det var bedbånd.. nå begynner jeg å lure.. UPC, som er internett levrandøren, kaller det for bredbånd allerede ved 512KB/s Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Dersom man har 5 - 20 samtidige brukere vil det være behov for en båndbredde på minimum 30 Mbps, mens bedrifter og skoler med over 20 samtidige brukere bør ha en båndbredde på minimum 100 Mbps ut mot nettet. På skolen vår er det ca. 50-60 pcer som ofte er i bruk alle sammen + 20 laptopper med WLAN. Og linja vi har på skolen, den er skremmende stor, nemlig 3 ISDN linjer Mihi, på skolen vår, Bergmo, har vi 2MB, men vi skal kanskje få til et "prøveprosjekt" som gjør at vi kan stjele litt fra 145MB-linja til Høyskolen her i byen Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Her prøver vi å få svar på denne månedens HjemmePC konkurranse, ja? Støtter forslaget om bredbånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå