StudInc Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Eit lite søk i google gir følgande treff øverst: "The good: Budget price, fast USB 2.0 ports; FireWire port; user-upgradable processor, memory and hard drive; powerful speakers. The bad: Spongy keyboard; fan noise; bulky; no PC Card slots. The bottom line: Very small desktop or bulky notebook? The Desknote A929 defies categorisation to deliver a powerful hybrid at a low price. But recent price drops of full notebooks have lessened its budget appeal." CNET kanskje lurt å sjekke litt neste gang? og kva forventar du av ein bærbar til 6500? det er sjølvsagt ein grunn til at den er så billig.... bedre lykke neste gang, dette er ikkje multicom sin feil... edit: typo Endret 24. februar 2004 av StudInc Lenke til kommentar
slackies Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 kjører saken som angresak å det var hele feilen. Ser ut som multicom skor seg på dette. Hadde saken vært kjørt inn som reklamasjon, da ville saken vært helt krystallklar. Regnet med at multicom var så medgjørlig at det ikke kom til og by på noen problemer om jeg brukte angreretten. Men der tok jeg grundig feil.... støy er ikkje ein mangel, men subjektivt.... så viss det ikkje er oppgitt feil støynivå fra multicom er nok ikkje dette ein mangel.... neste gang er du kanskje ikkje fornøyd med fargen.... (see my point?) reklamasjonen er med andre ord ikkje aktuelt.... multicom skor seg ikkje på dette sidan dei sjølvsagt har utgifter med å endre standardkonfigurasjonen..... kvifor skal dei betale for at du ikkje har sjekket produktet ditt på forhånd? Jeg skjønner du ikke forstår at det kalles dårlig markedsføring når multicom ikke opplyser om slike ting. Særlig gjelder det produkter av høyere prisnivå. De er faktisk lovpålagt i markedsføre på en måte som ikke ville Villede kunden. Så må du forstå at ikke alle sitter med samme datakunnskaper som deg. Det er faktisk slik at folk med mindre datakunnskap skal kunne handle på nett. Derfor er det opp til selger og markedsføre skikkelig. Å ikke markedsføre skikkelig kan sammenlignes med de reklame bladene du får i postkassa der det er bilde av en gjenstand til utrolig 50kr. Når du får den i posten så oppdager du at det er miniatyr av det som er i bladet. det er villedende markedsføring. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Etter din beskrivelse av denne hendelsen så har ikke MultiCom gjort noe galt. Det er store ord du bruker i overskriften, synes ikke helt at begrunnelsen står i samsvar. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Etter din beskrivelse av denne hendelsen så har ikke MultiCom gjort noe galt. Det er store ord du bruker i overskriften, synes ikke helt at begrunnelsen står i samsvar. allerede rapportert..... Lenke til kommentar
thoering Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 ... De er faktisk lovpålagt i markedsføre på en måte som ikke ville Villede kunden. Så må du forstå at ikke alle sitter med samme datakunnskaper som deg. Det er faktisk slik at folk med mindre datakunnskap skal kunne handle på nett. Derfor er det opp til selger og markedsføre skikkelig. Å ikke markedsføre skikkelig kan sammenlignes med de reklame bladene du får i postkassa der det er bilde av en gjenstand til utrolig 50kr. Når du får den i posten så oppdager du at det er miniatyr av det som er i bladet. det er villedende markedsføring. Stod det i MultiComs annonse at denne pcen var støysvak? Hvis det ikke stod så har de ikke villedet deg. Stod det at pcen skulle kjøre kjøligere enn 60c? Neppe... Og hva har det å si for en vanlig kunde hvor varm prosessoren er så lenge det ikke medfører ekstra kostnader/ulemper for kunde? Sammenligningen din med holder heller ikke mål, siden bærbaren din ikke var en miniatyr eller noe, du fikk akkurat det du betalte for. Og når du angrer på kjøpet så er det ikke vanlig å få igjen noe for fraktkostnader. Du har med andre ord intet grunnlag for å klage på MultiCom, du blir behandlet like bra som alle andre kunder. Det hadde faktisk vært urettferdig for oss andre om du fikk oppfylt dine usannsynlige krav! Lenke til kommentar
slackies Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Etter din beskrivelse av denne hendelsen så har ikke MultiCom gjort noe galt. Det er store ord du bruker i overskriften, synes ikke helt at begrunnelsen står i samsvar. Det kan være, men det som glemmes er at dette er en såre enkel sak i grunn. Men multicom yter ikke noe god kundebehandling med og skyve saken over på angrerettloven. Det andre er at om jeg brukte feil anvendelse, så burde multicom vært så medgjørlig at de hadde løst saken enkelt. Det er første gang jeg treffer på en slik stahet hos en selger. Det er faktisk noe som ikke skal inntreffe. Kunden har alltid rett. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Emnefeltet er dårlig, ja - jeg endret fra: multicom useriøs aktør missbruker angrerettloven til: Misfornøyd med Multicom (bærbar PC) Er dette i strid med lovverket? Man skal være SVÆRT forsiktig med å kaste ut påstander uten at man _vet_ at man har sitt på det tørre. Særlig på et forum som vårt. Emnefeltet bør heller ikke brukes på den måten som originalt var tilfelle. Lenke til kommentar
slackies Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Emnefeltet er dårlig, ja - jeg endret fra: multicom useriøs aktør missbruker angrerettloven til: Misfornøyd med Multicom (bærbar PC) Er dette i strid med lovverket? Man skal være SVÆRT forsiktig med å kaste ut påstander uten at man _vet_ at man har sitt på det tørre. Særlig på et forum som vårt. Emnefeltet bør heller ikke brukes på den måten som originalt var tilfelle. Ikke får å støte noen her, men det virker som innhabilitet. Jeg er klar over at multicom er en gammel traver på markedet. Men til dere som ikke har fortstått ting helt klart her. Kjøper har ti ganger mer rettigheter en selger i Norge. Jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig og forsvare en pc med ødlagt tastatur. Bare det er grunn nok til å få refundert alt eller få tilsendt ny maskin. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Kunden har alltid rett. //Litt offtopic: Klarer ikke å holde meg (selv om moderatorene følger godt med på denne tråden), men kunden har ikke alltid rett, noe jeg har erfart fra 6år i daglivarehandelen... Personlig har jeg alltid fått topp service fra Multicom Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Syntes at du ved å kritisere multicom som du gjør er meget betenkelig. At pc'en bråker mye og at cpu'en blir varm er jo ikke multicom sin feil, men produsenten, at multicom burde ha opplyst dette på sidene sine er en annen sak, men du burde ha annet ugler i mosen allerede når man ser prisen som slett ikke er verst for en bærbar. Hadde du gjort hjemmeleksa de og sjekket opp produktet før du kjøpte det, ved enten å sjekke weben, eller rett og slett ringe eller sende en mail til multicom og spørre etter støynivået på produktet, så hadde du kanskje sluppet de problemene du har havnet i nå. Syntes også at du viser en arrogant holdning når du kommer med utaleser som "Kjøper har ti ganger mere rettigheter enn selger", den kommer du ikke akkurat langt med. Problemet er løst siden multicom har refundert de pengene som du har krav på. De har holdt seg innen for norsk lov. Skal multicom ha kritikk for at de bruker de rettighetene de har? Det gjør jo du! Og forresten, tror du virkelig at multicom er så dumme at de selger en pc med ødelagt tastatur og regner med å kommme unna med det? Lenke til kommentar
kent project Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig og forsvare en pc med ødlagt tastatur. Bare det er grunn nok til å få refundert alt eller få tilsendt ny maskin. Kan ikke unngå å bli en tanke oppgitt/provosert når jeg leser det her... Visst du får levert noe som er ødelagt, da reklamerer du jo på varen, og får erstattet det/reparert det. For å sette dette veldig på spissen kan du kanskje være glad for at de godtok den som en angreretts sak visst maskinen er som du sier, du har faktiskt sendt inn en "defekt" vare. Og som alle vet, så skal varen være som ny/tilnærmet lik ny for å bruke angrerettsloven... *off topic* Er redd det faktiskt er ganske mange som oppdager en vare som har blitt skdaet under transport e.l . Og bare sender den inn under denne angrefrist perioden. Og det er egentlig veldig synd. Folk er nødt til å lære seg forskjellen. Og muligens leveraqndører bli strengere. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Tror kanskje Multicom skal være glad for at du ikke vil kjøpe noe fra de lengre... Hvor mye er egentlig dette monterings kostnaden som de har belastet deg for?? Lenke til kommentar
Multicom Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Kunden er belastet kr. 300,- for demontering/montering/ekstra testing grunnet endret konfigurasjon. Lenke til kommentar
slackies Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Kunden er belastet kr. 300,- for demontering/montering/ekstra testing grunnet endret konfigurasjon. Dette er selvfølgelig en prinsippsak. Registerer at dere prøver og få stengt denne tråden. Jeg påpeker at dette er et forum for webshoperfaringer der du som bruker kan legge inn din erfaring med webshop. Å prøve å få fjernet tråden som er skrevet på en særdeles saklig måte vitner om hvordan dere operer. Om ting er gjort feil av meg i henhold til retur så viser dette innlegget helheten av dere som webshop og ønske om å imøte komme kunden. Det er meget viktig at andre brukere ser dette å er klar over dette. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Kjøpte en gang en "PC med MMX" (det hintes om Intel her) fra Multicom. Det jeg fikk var en PC med Cyrix prosessor! Låste seg i vanlige spill og greier. Kjempeskuffet. Ringte og klagde. Fikk pengene tilbake etterhvert, men ble belastet porto begge veier. (Min påstand var at MMX var et varemerke/teknologi beskyttet av Intel, og som sådan burde jeg forvente - og faktisk - få en Intel PC.) Siden det har jeg ALDRI mer handlet hos Multicom og har frarådet mange å kjøpe PC eller annet utstyr hos de. Hehe, det har vel beløpet seg til seks-sifret beløp etterhvert. Lenke til kommentar
Taita Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Fatter ikke at Multicom som ansees å være er seriøs bedrift kan vise slik manglende vilje til smidighet. Her selger det et rakkelverk av en bærbar pc: 1. Er ødelagt med mottak. 2. Ikke svarer til kundens forventinger, kan godt forstå at han blir skuffet av å kjøpe en bærbare pc som høres ut som en Jumbojet under avgang. Dem kunne jo ha opplyst om det! At kunden da skal betale 300 kr for at Multicom har løsnet to skruer, tatt av et deksel og skiftet en minnebrikke er latterlig. Har hatt en slik maskin selv og vet at det tar to minutter. Videre står det på Multicom hjemme side: " Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare uten nærmere avtale fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig." Ut i fra dette må man også forstå at slackies også skulle hatt sine porto og ekspidisjonsutgifter dekket, begge veier. Han har tross alt fått en vare som var ødelagt ved mottak. Nei, dersom dette er vanlig kundebehandling så skygg unna Multicom man skal tross alt ha et minimum av service. Fatter egnetlig ikke at Multicom orker å krangle om lusne 300 kr på denne måten. Dem tape jo big time money ved å holde på slikt. Kunde vil jo flykte. Jeg vil nå ikke handle mer hos dem. Komplett kan nok være litt dyrere inn i mellom, men dem tar nå kundene seriøse. Det er min erfaring. Oppfordring til Multicom. Gjør opp med kunden deres på en redelig måte, dere har ikke råd til å holde på slikt! Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Registerer at dere prøver og få stengt denne tråden. Jeg påpeker at dette er et forum for webshoperfaringer der du som bruker kan legge inn din erfaring med webshop. Å prøve å få fjernet tråden som er skrevet på en særdeles saklig måte vitner om hvordan dere operer. Om ting er gjort feil av meg i henhold til retur så viser dette innlegget helheten av dere som webshop og ønske om å imøte komme kunden. Det er meget viktig at andre brukere ser dette å er klar over dette. rapporter pga påstandar om at multicom vil stenge tråden..... korleis veit du at multicom har prøvd å stenge denne tråden? reknar med at du har bevis for dette, eller at ein moderator kan avkrefte dette....(og sende deg på ein liten ferie? ) eg oppfattar deg ikkje som særleg sakeleg i denne tråden.... du burde vertfall holde deg til gjeldene lover og regler, og ikkje dikte opp andre "uskrevne" regler som at kunden alltid har rett (kundar som bruker dette som argument har vanlegvis ikkje rett ) det er viktig at erfaringene som blir lagt inn her er korrekte, og ikkje eit forsøk på å hevne seg på webshoper... derfor burde du holdt deg sakeleg, og ikkje finst sjekke fakta før du skriver ting.... Oppsummering av saken: multicom har rett i henhold til lovverket, du har feil og prøver å svartmale multicom Lenke til kommentar
slackies Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Registerer at dere prøver og få stengt denne tråden. Jeg påpeker at dette er et forum for webshoperfaringer der du som bruker kan legge inn din erfaring med webshop. Å prøve å få fjernet tråden som er skrevet på en særdeles saklig måte vitner om hvordan dere operer. Om ting er gjort feil av meg i henhold til retur så viser dette innlegget helheten av dere som webshop og ønske om å imøte komme kunden. Det er meget viktig at andre brukere ser dette å er klar over dette. rapporter pga påstandar om at multicom vil stenge tråden..... korleis veit du at multicom har prøvd å stenge denne tråden? reknar med at du har bevis for dette, eller at ein moderator kan avkrefte dette....(og sende deg på ein liten ferie? ) eg oppfattar deg ikkje som særleg sakeleg i denne tråden.... du burde vertfall holde deg til gjeldene lover og regler, og ikkje dikte opp andre "uskrevne" regler som at kunden alltid har rett (kundar som bruker dette som argument har vanlegvis ikkje rett ) det er viktig at erfaringene som blir lagt inn her er korrekte, og ikkje eit forsøk på å hevne seg på webshoper... derfor burde du holdt deg sakeleg, og ikkje finst sjekke fakta før du skriver ting.... Oppsummering av saken: multicom har rett i henhold til lovverket, du har feil og prøver å svartmale multicom Med bakgrunn i mail som er sendt til hardware.no som kopi til meg kan jeg si at multicom prøver og fjerne innlegget. De ber helt konkret om sletting av innlegget og bruker erfaring. Jeg skjønner du har vansklig med og forstå dette, men det er faktisk snakk om behandling av kunder. Jeg kan ikke forstå at du har et så snevert syn på dette. Når du snakker om saklighet burde du se og fjerne halvparten av smily's i dine innlegg. Jeg påpeker nok en gang, dette er et webshop erfaring forum. Det er som nevnt tidligere, en klar sak som multicom burde løse enkelt. Lenke til kommentar
Multicom Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Kjære slackies / Daniel. Vi har ikke til hensikt å behandle din sak på dette forumet. Det håper jeg ingen forventer. Har du oppfattet at vi ønsker å påvirke ytringsutvekslingen på dette forumet, er det helt feil. Vennligst les gjennom e-posten du fikk på nytt om du fremdeles er i tvil. På vegne av næringen som helhet, ber jeg om forståelse for at vi må forholde oss til gjeldende lovverk, enten dette faller til kundes eller selgers fordel. Lenke til kommentar
slackies Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Kjære slackies / Daniel. Vi har ikke til hensikt å behandle din sak på dette forumet. Det håper jeg ingen forventer. Har du oppfattet at vi ønsker å påvirke ytringsutvekslingen på dette forumet, er det helt feil. Vennligst les gjennom e-posten du fikk på nytt om du fremdeles er i tvil. På vegne av næringen som helhet, ber jeg om forståelse for at vi må forholde oss til gjeldende lovverk, enten dette faller til kundes eller selgers fordel. Kjære multicom Dere kan lese mailen så mange ganger dere ønsker. Men det står fortsatt at dere ber om at mitt innlegg slettes og bekreftelse på mail når dette er gjort. Det kan så være at jeg er uenig med dere, men saken er belyst. Det er opp til en hver å vurdere saken om dere har dårlig kundeservice. Det er ingenting å komme suttrende i ettertid og skal ha saken fjernet. Dere må respektere kunder og deres synspunkter, man kan ikke ta i bruk slike skitne metoder som å fjerne kunders meninger. Da vil hele poenget med dette forumet være borte, men det trur jeg hardware.no forstår. Jeg vil også be dere slutte å tale for hele næringen. Denne bastante holdningen dere har til saken har jeg aldri møtt hos noen andre leverandører. Om dere ikke er intressert i å løse saken så får dere værtfall se å respektere kundens mening. Klarer dere ikke kritikk, kan jeg ikke se hva dere gjør i salgsbransjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå