WitNo Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Kunne trenge noen gode råd Har nettopp hentet min nye 20 GB iPod og skal nå med sitrende forventning og stor spenning få installert herligheten. Fra tidligere har jeg rippet ca. 2/3 av CD-samlingen min til harddisk i 192 kbs mp3 ved hjelp av Windows Media Player og InterVideo MP3 plugin. Er forsovet fornøyd med lydkvalitet, musikkdatabase og billedikoner på mappene. Når jeg nå skal rippe resten av CD-samlingen lurer jeg på om det er best å gjøre som jeg har gjort med WMP og MP3 i 192 kbs, eller om jeg bør legge det i AAC-format. Mener å ha lest at AAC gi bedre lykvalitet pr. MB enn MP#. På den annen side ville det være fin å kunne spille sporene i WMP, på andre PCer og i andre MP3-spillere. Skal jeg velge AAC heretter eller MP3, bør jeg rippe i variabel bitrate? Så lurer jeg også på hvilken programvare jeg bør bruke til ripping og synkronisering mot iPOD. Har ikke så god erfaring med MusicMatch. Hvordan er iTunes? Er det eventuelt noe annet program eller plugin til WMP som jeg bør velge? En liten ting til: Jeg skal bruke enheten når jeg jogger. Noen forslag til bæreveske til dette formålet? Er takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå