Oyvindst Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg skal nå kjøpe meg ei ny maskin fra Komplett-Data til ca 20000 kr, og jeg har kommet frem til dette: PROSESSOR: "AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz - Socket 754, 1 MB cache, BOXED" HOVEDKORT: " Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 - K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid" MINNE: " Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB - Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs" HARD-DISK: " Western Digital Caviar 200GB S-ATA - Special Edition 8MB cache 7200RPM" SKJERMKORT: " Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB - AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail" DVD BRENNER: " Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort - DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail" DISKETSTASJON: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort KABINETT "Thermaltake Xaser III Lanfire Black - WM1000A Aluminium U/Power supply" STRØMFORSYNING: "Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan - Strømforsyning for PIII/AMD/P4 CPUs" SKJERM: " Samsung 19"" CRT Syncmaster 957MB TCO03 - Skjerm, DynaFlat, Silver" - Ser dette bra ut? - Jeg valgte en Q-Tec strømforsyning fordi Thermaltake sin strømforsyning var 700 kr dyrere, men jeg lurer på om den passer. Fint om noen kunne svare på dette! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 hold deg unna Q-Tec, kjøp en Antec eller Futron/Source psu istedenfor. De har på Microplex.no Og ville vel byttet Plextoren med en NEC 2500A, men ellers så ser det bra ut Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Ikke Q-tech, enermax ? Ellers ser det fint ut, godt skjermkort. Lenke til kommentar
Oyvindst Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Hva er galt med Q-tech strømforsyningene? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Bytt hovedkortet, har vært en feil med det hovedkortet slik at kondensatorene eller no slikt sprengte. Velg heller Abit KV8-MAX3, 20 kroner dyrere og mye bedre. Så trenger du heller ikke så dyrt minne, nøy deg med Twinmos PC3200 1024 Dual Pack til 1500 kr. Så kan du kjøpe Powercolor 9800Pro, like bra til billigere pris. Velg også en annen PSU, Enermax eller fortron Source. Til slutt ville jeg heller anbefalt deg Hercules 17" LCD skjermen, yppelig til spilling. Eller 17" LCD fra Samsung, reklameres på forsiden til komplett.no med at den vant hw.no testen. Lenke til kommentar
Oyvindst Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Grunnen til at jeg valgte Asus kortet var at jeg har hørt at det hadde vært problemer med Abit KV8-MAX3 kortet (Det sluttet å fungere etter en stund) Hvor har du lest om Asusproblemene? Og hvor står det at Twinmos PC3200 1024 Dual Pack er kompatibelt med Asus K8V DELUXE og Abit KV8-MAX3? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Asus-kortet er kresent på RAM, men den brikken du kjøper fungerer nok. Jeg hadde problemer med Twinmos+k8v. Lenke til kommentar
Oyvindst Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Fungerer Twinmos PC3200 1024 Dual Pack på Abit KV8-MAX3 kortet? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) TwinMOS er i alle tilfeller ikke et sikkert kjøp når det gjelder Athlon 64, hvertfall når det gjelder K8T800 chipsettene. Har du råd til Corsair så skal det fungere ypperlig med det meste. Bare å se på Kompabilitets tråden. Angående ASUS kortene så ville jeg ikke kjøpt desse, mtp. kondensatorer som kan gå i lufta og problemene som kan oppstå. [snekker`n har en tråd om dette. Søk.] Samt minnekompabiliteten. Her tror jeg EPoX sitt kort er et bedre valg, selv om dette bare har 2 minneslotter. Du kan vel kanskje også vente sammen med meg på nForce3 250 om du ikke trenger nytt oppsett med engang? Plextor vs. NEC. Jeg ville valgt NEC pga. pris. Det er vel noe som skiller dem, men jeg kommer ikke på hva det er akkurat nå dessverre. Her får andre komme og spre kunnskapen sin Velg en annen PSU/Strømforsyning enn Q-Tec. En Enermax eller Chieftec fra Komplett burde fungere godt. Helst på 400W. En annen mulighet er å kjøpe en Fortron/Source eller MIST fra Microplex og samtidig velge et annet kabinett. Men om du er fornøyd med det du har nå kan ingen hindre deg i å velge det! Eller er det ikke så mye å utsette på pc'n, kanskje du kunne funnet et annet skjermkort for å spare inn noen kroner, men jeg tror ikke det er SÅ mye å tjene på det. Endret 25. februar 2004 av -NeoRag- Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Kommer med et par kommentarer til hva jeg mener burde byttes ut, endres i ditt forslag: CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Boxed Veldig godt valg HK: Asus K8V DELUXE Ikke helt enig, har ikke hørt bare bra om det kortet. Les litt rundt, og du vil finne ut at kortet Gigabyte K8NNXP kan være et godt valg for deg. Har hørt at det er veldig OC-bart og stabilt. Hvis ikke, så er Epox sitt kort (se komplett) bra kort til lav pris. RAM: Corsair XMS TWINX PRO3200LL 2x512MB PC3200 Starter med å spørre: Trenger du virkelig 1GB RAM? Jeg tror ikke du trenger det med det første, men kan absolutt være greit å ha i bakhånd når HL2 og Doom3 kommer ut. Derfor sier jeg: Har du råd, så kjøp nå. Vil du gjerne spare litt, så kjøper du en på 512MB nå, og en til senere når du har penger/behov. HDD: Western Digital Caviar 200GB S-ATA SE 8MB Cache WD bråker, du burde velge enten Seagate eller Samsung. men sørg for å velg S-ATA og 8MB Cache! Trenger du 200GB kan du jo alltids kjøpe 2 HDD på 120GB hver? GFX-kort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB Lite-Retail Bra valg, ikke noe å si på dette. Men må nevnes at nye grafikkbrikker kommer om ikke lenge, kanskje èn måned eller to. (R420) Denne blir muligens dyr, men skal (hvis jeg har hørt rett, ha _DOBBEL_ ytelse av R9800PRO... ) Correct me if im wrong... DVD-Brenner: Plextor IDE PX-708A + og - Sort Retail Plextor er kvalitet, og denne brenneren er både + og -, og det er også en 8x brenner. Snes du bør gå for den om du er villig til å betale for den. Men NEC's brennere er ikke så verst, og de er billige: NEC 1300 og 2500, begge er +&-, men 2500 er 8x. Floppy: Sony 3,5" 1,44MB Sort Hmm, ja Kabinett: "Thermaltake Xaser III Lanfire Black WM1000A u/PSUDyrt kabinett, synes egentlig ikke det er så veldig tøft heller. AOpen H600B, Chenbro Gaming box eller om du virkelig vil ha K.A.B.I.N.E.T.T, Lian Li ( ) PSU: Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan Bytt ut snarest; bråker som juling og elendig ytelse, bare hør på folk som har driti seg ut... Velg en MIST eller F/S, 350W eller 400W Skjerm Samsung 19" CRT Syncmaster957MB DynaFlat Silver Vurdert LCD? Hvis ikke er vel denne grei.. EDIT: Personlig ville jeg nå valgt: A64 pakken fra HWB.no, fordi den gir svært mye ytelse for penga. Ville også valgt 2xSamsung 160GB SATA 8MB cache Brukt gammelt grafikkort frem til R420 kommer Kjøpt nok en 512MB brikke senere AOpen H600B (den er m/PSU, 350W) NEC 2500 Kjøpt LCD *Lese LCD testen* Endret 25. februar 2004 av P@yNe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå