Rayline TWB Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) HOOOIIIII !!! DU MÅ VÆRE SIKKER PÅ AT DET ER IS7 E DU HAR OG IKKE E2....!! bortsett fra at jeg installerte VGA før DX9, men gjør det sååå fali' da....? Spiller ingen rolle........... EDIT: Har du sett på linkene til Microsoft som jeg postet en 3-4 hakk ovenfor her...? Endret 26. mars 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Er steike treg nedlastingen av den flashmenu'en.. (3,6 KB/s) Lurte litt på... Om jeg må returnere HK.. Da jeg monterte en annen minnebrikke i sted, så greide jeg kunststykket å brekke den ene holderen til brikken i slot 1. Spørs hva de sier til det da.... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 HOOOIIIII !!! DU MÅ VÆRE SIKKER PÅ AT DET ER IS7 E DU HAR OG IKKE E2....!! bortsett fra at jeg installerte VGA før DX9, men gjør det sååå fali' da....? Spiller ingen rolle........... EDIT: Har du sett på linkene til Microsoft som jeg postet en 3-4 hakk ovenfor her...? Jada jada...er skråsikker på at jeg har IS7-E... Slapp av nå gutt.... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Endelig var nedlastingen ferdig, og ja,rayline, jeg så på de linkene, men fant ingen identiske feil iallfall.... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Men....ehrm....nå er flashmenu installert, og er vel bare å sette igang da...? Den laster ned biosen selv ettersom jeg kunne forstå...? Bør gjøre det snart da..er på 4. pilsen allerede... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Bruk "One to one step" - nedlastningen av BIOS'en Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Hva med de fire punktene som står under version 1.33 her : http://www.abit-usa.com/downloads/bios/flashmenu.php Er det noe jeg bør skrive ned...? Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Når jeg skal laste ned bios, står det filnavn: is7-g.bin...? Under release notes lengre bort står det dog is7-g,is-7,is7-E Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Skjer ingenting når jeg trykker "next" da..... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Eeh...hjælp?? Nå står jeg klar til å flashe bios, etter å ha savet den gamle. Er det riktig versjon som kom frem? Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Vel,nå har jeg sikkert mast livet av dere alle sammen, siden det ble så stille her, men nå har jeg nå uansett flashet biosen ved hjelp av det utrolig enkle og greie flashmenu! Takker en million for tipset om det, rayline!! da er det bare å sprette den 5. pilsen og teste igjen... Noen andre som har problemer med å kjøre shareazaa,full virusscan og 2-3 websider samtidig forresten..? kanksje er det jeg som overdriver.... Endret 26. mars 2004 av gromgut32 Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Gromgut du har 124 poster i dette innlegget det er jo nesten halvparten av alle svarene her !Du tror vel ikke at du overdriver litt? En tommelfingerregel er at du ikke skal ha men enn 3 svar etterverandre på samme sie Jada,jada....vet jeg bryter den "gyldne regelen" så det suser.... Men etter en måned med trøbbel, begynner jeg virkelig å klø etter en løsning. Synes fremdeles(som nevnt i en annen tråd) at en Java-chat her inne hadde ikke vært det dummeste.... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Vel, så var det på'an igjen....på'an igjen... Fikk så klart ny omstart, men nå står det i oppstartsmenyen: CPU has been changed or is unworkable.... Når jeg trykker F1, så starter den som normalt.... noen ideer...? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Ja, da må du gå inn i BIOS settingene og trykke F10 (altså save BIOS) - og trykk Yes når BIOS spør. Da kommer det problemet bort. Abit gjør dette ved hver BIOS oppgradering for å presse folk til å gå inn i BIOS for å sjekke at CPU MHz og FSB er satt riktig. Endret 26. mars 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Men det fikser neppe omstarten...? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Sannsynligvis ikke - hvis du tenker på den omstarten du har vært plaga med lenge....... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Det var det jeg tenkte...da er det kanskje det jeg nevnte tidligere, at power-good signalet fra Hk til PSU kan ha blitt ødelagt på HK pga den gamle strømforsyningen? Og hva kommer Komplett til å si om jeg prøver på en reklamajon, og jeg har knekt det ene klipset til minnet? Vel....i mellomtiden prøver jeg å drikke meg selv under bordet... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Vil gjerne hjelpe deg, har akkurat lest gjennom alle sidene her.... Men en ting holder ikke sammen: øl og data De samarbeider ofte ganske dårlig. Her er noen programmer jeg synes du bør installere: Prime 95. Denne er til å stresse systemet, slik at du ikke trenger å vente på at maskinen rebooter. Er det noe gærent, vil den reboote eller vise feil i programmet rimelig kjapt. Godt program! Memtest 86. Dette er også et godt program , for testing av rammen din. Den vil teste etter feil, så er det noen feil på minnet så vil den oppgi dette. Brukes i Dos. Ellers lurte jeg på en ting. Du sier Agp bussen din kjører på 67 mhz, skal ikke denne kjøre på 66? Og Pci på 33... Synes det virker merkelig, hele dette problemet. Personlig så ville jeg testet hele systemet med et annet hovedkort, synes det virket mistenkelig. Lykke til. Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Vil gjerne hjelpe deg, har akkurat lest gjennom alle sidene her.... Men en ting holder ikke sammen: øl og data De samarbeider ofte ganske dårlig. Her er noen programmer jeg synes du bør installere: Prime 95. Denne er til å stresse systemet, slik at du ikke trenger å vente på at maskinen rebooter. Er det noe gærent, vil den reboote eller vise feil i programmet rimelig kjapt. Godt program! Memtest 86. Dette er også et godt program , for testing av rammen din. Den vil teste etter feil, så er det noen feil på minnet så vil den oppgi dette. Brukes i Dos. Ellers lurte jeg på en ting. Du sier Agp bussen din kjører på 67 mhz, skal ikke denne kjøre på 66? Og Pci på 33... Synes det virker merkelig, hele dette problemet. Personlig så ville jeg testet hele systemet med et annet hovedkort, synes det virket mistenkelig. Lykke til. ALLE sidene...?? Jøss... For øvrig er øl det eneste som hjelper nå, og har gjort de utroligste operasjoner på pc'er drita på øl(ikke på denne da...). Nå trenger jeg ikke stresse systemet så lenge før restarten kommer da.( Er det bare jeg som synes restarten er vanskelig å skrive? ). Trenger bare å logge på, kjøre en virusscan og starte shareazaa(som sluker systemressurser), så skjer det etter ett par minutter.... Minnet er byttet og hjalp jo ikke noe. Samme med PSU. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Er da nesten 100% sikker på at det er hk det er noe gærent med. Prøv med et annet et... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå