-=CrøM=- Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har laget en enkel liten hjemmeside, men problemet mitt er at den ene div'n blir bredere i Mozilla enn i IE. Div'n det er snakk om er spsifisert i css som følger: }.div { float:left; margin-left: 3px; width: 620px ; } Har også prøvd meg litt med en bredde angivelse i % istedenfor px, men samme problemet oppstår. Dere kan jo godt ta en titt på hjemmesiden, men som sagt så er jeg ikke ute etter design-kritikk eller lignende. Er det noen løsning på dette? Lenke til kommentar
PT Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det har vel ikke noe å si, men du har et mellomrom mellom '620px' og ' ; ' Lenke til kommentar
-=CrøM=- Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Fjernet mellomrommet, men det løste ikke problemet Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Prøv å legg til padding: 0px; Kanskje det hjelper... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Ser i css fila di at det er feil på ting og tang http://home.no.net/ignitor/style.css Klassen .hoved har width: 760; men det skulle stått 760px; Klassen .tekst har padding samtidig som du har satt width. Padding i i elementer som har fast bredde er et problem. IE oppfatter dette annerledes enn Opera/Mozilla. Unngå å bruke padding på elementer som har satt width. padding-top og -bottom kan du fint bruke, men -left og -right er det som skaper de mest irriterende problemene Det du kan prøve på, er å bruke padding-left og -right på P elementer du har inni .tekst blokken. P elementene trenger du ikke sette noe width på, siden block elementer vil strekke seg i hele bredden. Med denne metoden vil du få lik layout i IE som i Opera/Mozilla. Lenke til kommentar
-=CrøM=- Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Danke FuLu Da har jeg lært noe nytt i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå