goggen Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Uff....greier ikke å bestemme meg....valget sto mellom MSI og Epox, men jeg har les sååååå mye nå, og det er for mye probleme rmed dem (utifra forum jeg leser). Shuttle av40 har fått knallkritikker overalt, og P4 skal funke bra på P4X266 ytelse...og jeg har skjønt at P er mer stabilt enn AMD? Jeg prioriterer stabilitet fremfor overklokkingsmuligheter, noen P-folk med innspill her? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Intel er ikke mer stabilt enn amd (tror det var en del ustabile systemer når atlon classic rula men nå er det like stabilt). Hadde en celeron 300@450,128mb ram,banshee kort,og abit bh6. Bestillte duron 800,asus a7v-e,asus v7100pro,256mb pc133 ram (apacer). Ingen problemer (jeg lurte litt på hvordan det skulle bli med amd etter alt jeg hadde lest om k7 (atlon classic)) Har sammenligna dette systemet med en tilsvarende pIII maskin (g400 skjermkort istedefor gf2mx400,164mb ram istedefor 256,samsung 60gb istedefor wd 20,5 gb) amd knuste intel på alt. I 3dmark (som ikke egentli er rettferdi å teste pga matrox i intel maskinen å nvidia i amd) Fikk 3000 med duronen (som da skal være amd sitt svar på celeron ) og 1300 med pIIIen Bare det at amd sin "celeron" knuser intel sin PIII sier jo litt. Eneste bakdel med amd er varme. (ha en kabinettvifte så løser du alle problemer med varme.) Skal snart teste i den mest rettferdige (og nyttigeste) testen som er RIPPING AV DVD!!! Det hjelper jo ikke med 3dmark poeng vis det tar 12 timer å rippe en film. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 "amd knuste intel på alt. I 3dmark" 3DMARK 2001 er jo en 3d test dahhh.. den testen din er totalt uinterssant... Intel og Matrox......AMD og Nvidia... Det sier seg jo selv at det ikke er rettfrdig Lenke til kommentar
eSik Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Gå for Epox du. Epox + AMD XP er en "killerkombinasjon". Du vil bli kongen i gata min fædder. Et tilsvarende P4 system vil vel bli 3000 kr dyrere eller no slikt. De 3000 bruker du på fetere skjermkort, enda mere RAM, større harddisk og fetere kabinett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 jeg ville gått for EPoX akkurat nå. hvis du ikke har planer om å bruke RAID aktivt så gå for EPoX. Shuttle er bra det ja, men ikke så bra. litt billigere også. gå EPoX!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå