Anterialis Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Når jeg lager en tabell med border="1" og la oss si cellspacing 10 så kommer det en ramme rundt alt, og en ramme rundt der bildet er. Hvordan kan jeg fjerne denne? Jeg vil liksom bare ha én ramme. Ikke to. Det ser mye oversiktilgere ut da.. Noen forslag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 <table style="border:1px solid black;"> Fjern border="x" fra table-taggen. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Nå skjønte jeg ikke helt problemet. Får du en ramme rundt bilde? Er bilde inni en A element? Link til eksemplet hadde vært kjekker Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 bruke css. se her: http://www.w3schools.com/css/ finner sikkert noe der Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Men jeg vil også ha en strek/border som går igjennom "firkantene"/rammene. Liksom at jeg vil se rutenettet, men bare med en strek, ikke to som det originalt er.... Forslag? Takk for svar hittil EDIT: har ikke noe link el bilde sry, har bare planene i hodet Jeg tror jeg må bruke cellpadding istedet for cellspacing for å unngå mitt problem. Før hadde jeg liksom en ramme der teksten/bildet mitt var inni, så var det enda en ramme rundt dette som hadde "spaca" seg vekk liksom. cellspacing="x" er lik den avstanden mellom inner og ytterramma..... Skjønner dere nå?? Endret 24. februar 2004 av w3p Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 table,td,tr,th { margin: 0; border: 1px solid black; } For eksempel..? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hehe, hmm ja, er fortsatt ikke helt med på hva du vil noe som dette du er ute etter? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvorfor må du ha den på ? Hva vil du oppnå ? space mellom rammen og bildet ? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Hehe, vanskelig å forklare.. :s Vil bare ha et rutenett liksom. Ikke den vanlige tabellen liksom. Har prøvd å lage et rutenett som jeg vil ha her (laga det i paint) :s EDIT: Poenget er liksom at jeg ikke vil ha "to" bordere utenpå hverandre.... Men heller bare ett rutenet, og så kan jeg sette teksten inni (se bildet/linken) Endret 25. februar 2004 av w3p Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvis jeg forstod det rett, så kan du prøve dette: <style type="text/css"> <!-- table { border-collapse: collapse; border: 1px solid black; } td { border: 1px solid black; padding: 1em; text-align: center; } td span { display: block; border: 1px solid red; padding: 1em; } --> </style> <table> <tr> <td><span>1</span></td><td>2</td><td>3</td> </tr> <tr> <td>4</td><td><span>5</span></td><td>6</td> </tr> <tr> <td>7</td><td>8</td><td><span>9</span></td> </tr> </table> Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Ja det så veldig bra ut ! Takk skal du ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå