LarsP Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg er den stole eieren av et webcam som benyttes ofte på LAN's og lignende. Men, nå har det seg slikt at det også er mulig å koble opp dette mot Microsoft sin instant message service - MSN. Men, det store problemet mitt er at dette viser seg å være særdeles ustabilt. Ta to eksempler: #1 - Jeg og min kamerat: Begge to har NGT Delta - 2000. Dette burde jo fungere fremragende, men den gang ei. Resultatet ble vel rundt 0,5(relativt)-2 fps, noe som jeg påstår er latterlig med tanken på den lille mengden data som blir overført #2 - Jeg og en venn fra Sverige: Jeg sitter fremdeles på NGT Delta - 2000. Han på sin side sitter på Telia 500. Her var det intet tegn på noe "lagg". Hadde en helt flytende overføring. Jeg tipper vi lå rundt 20-30 fps. Hva kan være årsaken til en så stor forskjell? (firewalls etc?) Noen erfaringer? Det skal også sies at i #1 så brukte ingen av oss noen p2p's eller noen som helst programvare som tok nevneverdig med båndbredde. Men, i #2 så sendte jeg faktisk et par sanger under seansen uten at dette påvirket "flow'en" noe spesielt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå