!alex! Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 jeg lurte på om det finnes noen muligheter for å lage et script som tar backup av alle filene i en mappe (a) og lagrer det i en annen mappe (b) som har dato og klokkeslett som navn på mappe (b) hadde nemlig tenkt å lage en .bat fil som tok backup av filene til pappa som er utrolig dårlig i data og vil bare fucke det opp hvis han skulle kopiere noe som helst hvor som helst. men når jeg skal prøve å få navnet til mappa til datoen da backupen blir tatt vet jeg ingen komando for å gjøre det. hvis noen har noen gode ideer og komandoer så hadde det vært fint. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det letteste ville nok være å gjøre det med C++ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Bruk scheduler og msbackup . Har du xp-home kan msbackup installeres fra cd'en. Den benytter volume shadow copying osgå som tar filer som er ibruk . Ikke så fancy men enkelt og greit. Endret 24. februar 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 La meg tenke.... Her: mkdir %2\%DATE% xcopy %1\*.* %2\%DATE% /s tenker dette holder, da er %1 parameter nummer 1, altså hvor backup skal tas fra, %2 er hvor det skal til, den lager %2\DATO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå